Strona 1 z 1

Szklanki / Popychacze zaworowe C3J

: 18 czerwca 2012, 11:46
autor: dredzioch1
Czy jak rozbieraliście silniki to szklanki też tak wyglądały? Chodzi mi o brak chromu środkowej części. U mnie wszystkie 8 jest tak wytartych. Tam gdzie zszedł chrom powierzchnia jest oczywiście dużo mniej śliska i gładka.

Szukać innych czy olać i zakładać te co są?
Nieco mnie to dziwi, bo przy kilkunastu silnikach jakie rozebrałem jeszcze nigdy nie widziałem, żeby zszedł chrom ze szklanek. Może po prostu mało widziałem.

: 18 czerwca 2012, 17:11
autor: TQT
A jesteś pewien, że tam chrom zlazł?
Jeśli masz mikrometr to pomierz średnicę części środkowej (szarej poruszającej się w bloku silnika) i części błyszczących na krawędziach szklanki, zobaczysz czy jest jakaś istotna różnica w wymiarach.
Albo po prosty przyłóż do części walcowej gładką prostą krawędź np. suwmiarki i popatrz pod światło czy środek jest wytarty.
Na zdjęciu wygląda na to, że część współpracująca z blokiem silnika się po prostu zmatowiła od pracy w osadach znajdujących się w oleju.
Jednak pomiary powinny Ci dać odpowiedź :)

: 18 czerwca 2012, 21:15
autor: djmonkey
Mnie to wygląda właśnie na osad z oleju.

: 19 czerwca 2012, 07:12
autor: dredzioch1
Hmmmm. Brake cleaner tego nie zmył. Niestety znowu dopiero za tydzień lub dwa będę w garażu i będę mógł to sprawdzić. Zobaczymy co na to powie żel BHP, pumeks kosmetyczny i papier wodny. Wyniki wrzucę na forum.

: 19 czerwca 2012, 07:27
autor: lodoo
zgaduję: ;) złotawy kolor sugeruje, że to jednak "wtarty" olej

: 19 czerwca 2012, 21:42
autor: vino1986
montuj to nie kombinuj...

: 22 czerwca 2012, 10:16
autor: dredzioch1
To chyba ten olej się mocno wtarł:) Żel BHP i pumeks kosmetyczny nie zrobiły roboty. Nie ważne. Montuje tak jak jest i koniec.