Strona 1 z 1
kilka kłopotów napędowych
: 12 marca 2012, 18:56
autor: MiK
kilka kłopotów napędowych
otóż jeden debil urwał mi tabliczkę z numerem skrzyni, ładna, kolorowa, świecąca tabliczka debilowi się spodobała i dzięki debilnemu "mechanikowi" nie wiem jaką mam skrzynię.
jeśli ktoś ma jakiś pomysł gdzie mogę znaleźć informację o skrzyni nie wyciągając jej będe bardzo wdzięczny.
: 12 marca 2012, 19:23
autor: tommies
Poza tabliczką, to w starszych skrzyniach nie ma innych oznaczeń. Podaj dokładnie silnik i rocznik to z dużym prawdopodobieństwem się odgadnie.
: 12 marca 2012, 20:23
autor: MiK
no to tak autko rejestrowane jest w marcu 1988 roku
D.1 renault
D.2 --------
D.3 R 5 1.4KAT
wygląda jak renault R 5 schuss
http://aebergon.perso.neuf.fr/Renault/p ... uss_88.htm
1.4: 1397 cm3 - 76 x 77 mm - carburateur double corps - 68ch à 5250 tr/min - 10,8 mkg à 3000 tr/min - bvm 5 (6cv) ou bva 3 (5cv) - 165/154 km/h - 765/780 kg (bvm) ou 800/815 kg (bva) - 165/65 R13 T
VF1B40705009
czy to możliwe by 5009 był by numerem skrzyni ?
: 12 marca 2012, 20:50
autor: tommies
Na 99% JB5 001 na 1% JB1
Tyle że jak KAT to monowtrysk a nie gaźnik.
: 12 marca 2012, 21:25
autor: MiK
no tak wtrysk mam, a wiesz może co ta skrzynia jest warta jak bym chciał zwiększyć moc silnika spodziewać się problemów czy może są sposoby

w każdym razie dzięki za info
: 12 marca 2012, 21:55
autor: tommies
Według mojej wiedzy i dostępnych źródeł - seria JB5 sporadycznie występowała z 1.7 w R5 GTX czyli 74 KM. A zazwyczaj w starszych autach Renault z silnikami do 1.4 maksymalnie.
Organoleptycznie jest znacznie mniejsza i lżejsza od JB3, zatem cudów wytrzymałości bym się po niej nie spodziewał.
: 12 marca 2012, 22:30
autor: wsmpw
napisze krótko: rozpadający się dyferencjał.
: 13 marca 2012, 07:12
autor: MiK
dyferencjał?!, czy mechanizm różnicowy?!
: 13 marca 2012, 14:32
autor: wsmpw
: 14 marca 2012, 00:31
autor: Sylwó¶
to ja się podepnę , jaka jest różnica w wytrzymałości tych skrzyń jb5 i jb1 ? bo na temat tej drugiej za dużo na forum nie znalazłem
: 14 marca 2012, 08:07
autor: tommies
JB1 jest mocniejsza. Niestety nie mogę odnaleźć pdfa, ale miałem kiedyś rozpiskę z typami skrzyń i przenoszonymi mocami i momentami obrotowymi.
JB1 jest podobna do JB3. O wytrzymałości niech świadczy fakt, że używano ją przy silnikach diesla i 1.8.
: 15 marca 2012, 13:45
autor: MiK
cały czas się waham co robić, czy zmieniać silniczek na na przykład lagunowy i mieć problem z półosiami, czy uturbiać? tak czy siak to widzę że skrzynię muszę zmienić i tu pojawia się problem na jaką i czy to nie wymusi zmiany półosi i co gorsza kłopotów z ich długością itd...
no nic dziś wpadnę do kolesia który mi pokaże gtt i mam nadzieję że dziś wreszcie się zdecyduje
: 15 marca 2012, 14:15
autor: wsmpw
niestety inna skrzynia jak masz jb5 a chcesz założyć jb3 to jest problem.
: 15 marca 2012, 14:25
autor: MiK
ja duży ?
: 15 marca 2012, 15:06
autor: wsmpw
szukanie półosi i łap mocowania silnika