Strona 1 z 3
Kopci z odmy :/
: 9 stycznia 2012, 16:57
autor: kzrysiek3443
Mam taki problem dymi z odmy i jak odkręci się korek wlewu oleju też dymi czego to może być przyczyna

Czytałem na różnych forach ze to może być wina nieszczelnych pierścienie lub zaworów ale jak to sprawdzić (najlepiej nie rozbierając silnika)
: 9 stycznia 2012, 17:13
autor: tommies
Bardzo prosto - pomiar ciśnienia sprężania włącznie z próbą olejową.
Ale najpierw oczywiście sprawdzenie luzów zaworowych - tu trzeba zdjąć pokrywę zaworów. Bez tego pomiary ciśnienia mogą być zafałszowane.
: 9 stycznia 2012, 18:22
autor: kzrysiek3443
A jakie powinny być wyniki pomiaru

z próbą olejową czyli najpierw bez oleju a potem wlać olej przez otwór po świecy??
: 9 stycznia 2012, 19:04
autor: djmonkey
To zależy od stanu silnika. Zrób najlepiej pomiary na ciepłym i zimnym silniku. Acha wykręcasz wszystkie świeczki oraz odłączasz paliwo i przepustnica na maxa i kręcisz. akumulator naładowany i rozrusznik w pełni sprawny!!
: 9 stycznia 2012, 19:20
autor: tommies
Każdy typ silnika ma własne nominalne wartości, które trzeba po prostu znać.
Poza samym ciśnieniem niezwykle istotną sprawą są podobne wyniki na każdym z cylindrów - to znak równomiernego zużycia silnika i brak problemów, jeśli ciśnienie w porządku.
Dla przykładu taki F3N 702 jak ma w okolicach 14 Bar to jest zupełnie dobrze, jak więcej to znakomicie. Ale taki C3J - silnik znacznie starszej konstrukcji, jak ma około 11 Bar to przyzwoity dopuszczalny wynik.
Co do próby olejowej - odmierzoną ilość oleju (zazwyczaj ok 5-10 ml) wstrzykuje się do cylindra, czeka 20 sekund i robi pomiar. Jeśli wynik z przed wlania oleju i po wlaniu znacząco się różni to zazwyczaj wina leży po stronie pierścieni, jak wynik jest podobny to zawory albo uszczelka.
I pomiar zawsze na maksymalnie gorącym silniku i przy wykręconych wszystkich świecach i gaz w podłodze.
Każdy normalny zakład mechaniczny powinien mieć przyrząd i znać zasady pomiaru.
: 9 stycznia 2012, 20:34
autor: jjmag
tommies pisze:I pomiar zawsze na maksymalnie gorącym silniku i przy wykręconych wszystkich świecach i gaz w podłodze.
wiesz Tomku nie żebym cię negował ale z pierwszą częścią tej wypowiedzi się nie zgodzę nigdy na gorącym silniku się nie sprawdza po primo praw fizyki się nie zmieni gorący silnik sam się uszczelnia zasada rozszerzalności cieplnej po drugie każde urządzenie do pomiaru ciśnienia w benzyniakach jest zakończone gumą które z urządzeniem wkłada się w gniazdo świecy dla uzyskania pomiaru i przy rozgrzanym silniku morze cztery gary by na szczelność ta guma wytrzymała ale zrób to w v8
: 9 stycznia 2012, 22:09
autor: djmonkey
Manometr powinno sie wkręcić na specjalnym przewodzie a nie na zasadzie zatyczki i trzymasz ręką.
Tommies masz rację :
Dodałbym jeszcze żeby wcisnąć sprzęgło
ja zawsze praktykowałem 2 pomiary na ciepło i zimno
: 9 stycznia 2012, 22:16
autor: tommies
Różne szkoły

Mnie zawsze mówiono na gorącym i w instrukcji do miernika mam nawet że temperatura silnika nie powinna być niższa niż 70 stopni Celsjusza. Być może zależy też od miernika - mój ma różne wymienne mosiężne końcówki zgodne z gwintami świec i po prostu wkręca się króciec a nie przytyka gumową końcówkę.
Kiedyś zrobiłem test i na zimnym i na gorącym - różnica 1,5 Bara o ile dobrze pamiętam na korzyść gorącego silnika.
Dla próby olejowej i tak nie ma to zbyt dużego znaczenia - być może na zimnym będzie jeszcze bardziej widoczne.
: 10 stycznia 2012, 07:12
autor: jjmag
tommies pisze:Kiedyś zrobiłem test i na zimnym i na gorącym - różnica 1,5 Bara o ile dobrze pamiętam na korzyść gorącego silnika.
dlatego tak jak pisałem praw fizyki się nie zmieni a rozgrzany silnik sam się uszczelnia, a na rozgrzanym i owszem nie raz dokonywalem pomiarów ale głównie ciśnienia oleju bo to powinno być wykonywane w temp. roboczej silnika
: 10 stycznia 2012, 07:17
autor: macky
Tommies piszesz że na gorącym ,a przecież na gorącym nie powinno sie swiec wykręcac.
: 10 stycznia 2012, 14:34
autor: tommies
Raczej odwrotnie - na gorącym nie powinno się dokręcać.
Na gorącym wykręcenie pójdzie dużo lepiej i jest nawet wskazane zwłaszcza jak świeca zapieczona.
: 11 stycznia 2012, 07:23
autor: macky
chyba raczej na ciepłym
: 13 stycznia 2012, 23:22
autor: djmonkey
No to ja bym prosił o małą opinie:
Na ciepłym 1cyl-12.5 2cyl-13, 3cyl-12.5 4cyl-13,5 przy czym gwinty świec zalane olejem, elektrody suche, kolor normalny.
Z pokrywy zaworów nic nie cieknie czapka robiona latem od tamtej pory mam nabite 15tys silnik suchutki.
na ciepłym dosyć mocno kopci jak odkręci się korek.
Podejrzewam znaczne zużycie pierścieni i tu sugeruję sie czarnym twardym nagarem na denkach tłoków oraz na komarach spalania na starej głowicy.
: 26 marca 2012, 18:14
autor: kzrysiek3443
Cześć wszystkim

a wiec wyniki mojego pomiaru na zimnym są następujące licząc od strony paska od alternatora 1 cyl 4 Bary, 2 cyl 6 Barów, 3 cyl 3,5 Bara, 4 cyl 12 barów. pomiar był na zimnym silniku ponieważ nie mogłem odpalić samochodu. Z próbą olejową wszystkie cyl miały około 15 - 16 bar ciśnienia. więc muszę wymienić pierścienie. Tylko gdzie je dostać i jak to zrobić żeby nic nie popsuć . Pomożecie

: 26 marca 2012, 20:18
autor: tommies
Zakładam, że sprawdziłeś luzy zaworowe.
Jeśli tak, to jak dla mnie takie wyniki kwalifikują silnik do remontu, na pierścieniach pewnie się nie skończy.
Jak trochę się znasz i masz warunki, to rozbierz silnik i zobacz co jest grane.
Częsci tuningowe np. tu
http://www.re5pect.pl/category/renault-5-gt-turbo-silnik no ale tanio nie będzie.
Inne w specjalistycznych zakładach , ebay no i ASO.