Strona 1 z 2

Półosie

: 2 stycznia 2012, 22:03
autor: egonn87
Jak otwieram maskę, wsadzam łapę i ruszam półosiami, to wyczuwam duży luz. To jest normalne? bo wydaje mi się że nie i dlatego się pytam... Już wymieniłem skrzynie bo poprzednia była słaba, założyłem nowe oryginalne sprzęgło valeo i dalej mam ten sam problem

: 2 stycznia 2012, 22:04
autor: wsmpw
z czym?

: 3 stycznia 2012, 12:26
autor: egonn87
z szarpaniem przy zmianie biegów

: 3 stycznia 2012, 13:54
autor: wsmpw
poduszki, lewarek biegów ustawiony?

: 4 stycznia 2012, 09:13
autor: lodoo
nie wiem czy to normalne, ale też mam luz, mimo iż założyłem fabrycznie nowy krzyżak po stronie kierowcy, w poprzedniej skrzyni też był luz... chyba tak ma być ;-)

: 4 stycznia 2012, 13:12
autor: egonn87
No lewarek biegów... Był ustawiany...

: 4 stycznia 2012, 14:38
autor: lodoo
szarpania to nie powoduje... stawiam 6-pak, że poduszki już zmęczone... też miałem niby dobre, całe, ale jak zmieniłem na nowe to jakbym na kamieniach silnik postawił ;-)
dodatkowo szarpać może najzwyczajniej w świecie sprzęgło...

: 4 stycznia 2012, 16:05
autor: egonn87
Ale dlaczego sprzęgło szarpie, trzecie z kolei...? Tak poza tym wymieniałem ta tylną poduszkę

: 4 stycznia 2012, 16:11
autor: tommies
Akurat tylna to najmniej istotna :) Najważniejsze są przednie w szczególności lubi polecieć ta od skrzyni.

: 4 stycznia 2012, 17:06
autor: qbica1988
tommies pisze:w szczególności lubi polecieć ta od skrzyni.
potwierdzam :]

: 4 stycznia 2012, 18:45
autor: egonn87
no ale wymieniłem tamta bo była pęknięta trochę... A reszta wyglądała zdrowo

: 4 stycznia 2012, 19:57
autor: tommies
W przypadku szarpania przede wszystkim obstawia się sprzęgło a następnie poduszki. Skoro sprzęgło jest zmienione, to następne w kolejności są poduszki. Półosie w R5 w 95% przypadków zużywają się na przegubach zewnętrznych i po prostu je słychać na zakrętach w postaci trzasków i terkotania a w 5% poleci krzyżak w skrzyni.

Poduszki są po to aby niwelować drgania i ruchy wynikające z pracy silnika na nadwozie.
W R5 silnik jest oparty na poduszkach - to stare rozwiązanie i dużo słabsze od zawieszenia silnika na poduszkach od góry. Poduszki są z gumy, która jak powszechnie wiadomo po pewnym czasie traci swoje właściwości - robi się twarda i ma tendencję do pękania. Są spore szanse, że masz oryginalne poduszki- czyli guma ma grubo ponad 20 lat :)

Skoro sprzęgło i skrzynia zmienione a półosie dobre, to stawiam 4-pak że to przednie poduszki.

: 5 stycznia 2012, 08:41
autor: lodoo
a ja drugi, że to ta od strony skrzyni z przodu ;-) razem 14 piwek... :-P

: 5 stycznia 2012, 13:45
autor: wsmpw
ma ktoś numer z sasica tych gum?

: 5 stycznia 2012, 20:12
autor: Sylwó¶
miałem uszkodzoną tylna poduszke przy ruszaniu czasem stukało przy cofaniu albo rekukcji szybkiej koło alternatora tarło o karoserie bo sinik się podnosił ,podczas normalnej jazdy nie było żadnych drgań ,drgania pojawiły się przy prędkości 160 ale nie wiem czy była to wina kiepskiego paliwa (bo takie było wlane) czy wina poduszki.Po zmianie poduszki sasic (nie polecam bo poduszka jest wykonana pod innym kątem i jest za duży odlew i nie ma możliwości dokrecic śruby,trzeba gume odcinac) powyżej 100 pojawiły się straszne wibracje i przy ok 90 jest ok ,większej prędkosci później nie osiągałem .
Również przednią od skrzyni miałem uszkodzoną ,przy ruszaniu silnik podnosił się i oderwał tabliczke znamionową i objawiało to sie głośnym jednorazowym stukotem przy ruszniu ale wibracji nie było
Jeśli chodzi o poduszke to w 2 osoby można to dla pewności sprawdzic i wszystko wyjdzie ,polecam poduszkę z aso kosztuje 110zł sasic 55zł miałem gdzieś chyba zdjęcie tej poduszki i numeru jak trzeba ale nie polecam jej