Skoro masz na sankach z clio to nie koniecznie trzeba zmieniać. Aby zamontować do R5 sanki z clio wystarczy nawiercić jeden dodatkowy otwór w prawym przednim mocowaniu - bo już nie pamiętam ale otwory w R5 są symetryczne, a w clio nie albo na odwrót

I druga - ale bardzo pozytywna sprawa - do sanek z clio musisz kupić grubsze gumy środkowe do drążka stabilizatora. Sanki z Clio są polecane właśnie dla tych mocniejszych gum stabilizatora oraz co bardzo ważne - wchodzą większe chłodnice od Clio w tym wielgachna od 1.9D
Jeśli kupujesz ten silnik od gościa o nicku ieble to on tam zrobił górne mocowanie takie jak do clio dla silników F - więc albo dospawujesz kielich od rapida 1.9D, co polecam bo górne mocowanie jest lepsze, albo musisz wywalić górne mocowanie i dopasować dolne przednie prawe takie jak było w R5 dla silników typu F ( 1.7 i 1.6D) lub Rapida 1.6D
I druga sprawa to mocowanie skrzyni - jeśli zrobił tak jak w Clio 1.9D czyli górne - to do R5 nie pasi całe - trzeba kawałek mocowania od Rapida 1.9D lub zastosować klasyczną dolną łapę od R5 ale tu znów uwaga - zależy jaka skrzynia bo może nie mieć w odlewie możliwości mocowania dolnego. Nawet jeśli to od Volvo M59 (zmodyfikowana JC5 Reanault) to też obudowa zależy od rocznika.
Ale się kurde rozpisałem

no ale troszku znam temat wkładania F8Q i B18FT do R5 więc może komuś się przydać.
I jeszcze jedna sprawa - jeśli wydaje Ci się że koszt silnika to już wszystko, to jesteś w głębokim błędzie - nie wiem ile się dogadałeś ale pewnie gdzieś za tysiaka - szykuj więc od razu drugiego a może i trzeciego na tzw. różneróżności które wyjdą przy swapie. Do takich na szybko zaliczył bym dopasowanie chłodnicy, ostrą kombinacje z kupnem, umiejscowieniem i dopasowaniem intercoolera, no zmianę układu wydechowego, zmianę układu zasilania paliwem, elektryk jak sam nie ogarniesz ...
Mam nadzieję też, że nie masz ciągot samobójczych i zakładasz zmianę zawieszenia i układu hamulcowego przynajmniej na takie z GTT.
Zakładam też że masz dobre zaplecze z kluczami i różnym sprzętem warsztatowym.
Jeśli chcesz to zrobić sensownie to bez dodatkowych 2-3 tys nie podchodź do tematu bo szkoda czasu i zdrowia.
I piszę nie dlatego, aby zniechęcić tylko bazuje na własnych doświadczeniach ze swapami - kosztują 3x tyle ile zakładasz i najczęściej lepiej jest kupić na przykład takie GTE i je doszykowac niż kombinować. Jedynie frajda i satysfakcja z wykonanej pracy to rekompensują, bo za wszystko inne zapłacisz kartą ....
