Strona 1 z 1

Elektrozawór wolnych obrotów (Weber 32 DRT)

: 20 grudnia 2011, 13:25
autor: Mecia
Witam. CHodzi mi o elektrozawór znajdujący się pod cewką zapłonową. Kiedy powinien on się zamykać, a kiedy otwierac? Wiem , że zamyka on podciśnienie idące do membranki , która z kolei uchyla przepustnice dla wolnych obrotów. Problem w tym , że u mnie ma cały czas przepustowość. Czy steruje nim czujnik temperatury czy co innego? Aktualnie mam go odłączonego, bo mam na nim za wysokie obroty biegu jałowego. Czy jeżeli jest odłączony ma wpływ na ilośc spalonego paliwa?

: 29 grudnia 2011, 14:35
autor: karo3003
słuchaj, u mnie w weberze nie mam nic takiego jak elektrozawór wolnych obrotów... w gaźniku jedyny elektrozawór jaki jest służy tylko do odcinania paliwa jak wyłączysz zapłon... zrób foto to zobaczę jak jest u mnie a jak u Ciebie ;)

: 29 grudnia 2011, 22:35
autor: RYCHO35
karo3003 pisze:słuchaj, u mnie w weberze nie mam nic takiego jak elektrozawór wolnych obrotów
czasem są takie wynalazki i nie tylko w renówkach, ale mają różne rozwiązanie: czasem służą do zwiększenia obrotów biegu jałowego np. podczas włączania wentylatora chłodnicy (tzw. szybki bieg jałowy), czasem współpracują z układem EGR a czasem służą jako ZHS-zawór hamowania silnikiem. W drugim i trzecim przypadku mogą mieć ogromny wpływ na zużycie paliwa i skład mieszanki. Niektóre trzeba regulować.

: 2 stycznia 2012, 11:50
autor: Mecia
EGR odpada, bo u mnie go nie ma.

Obrazek

To pod cewką zapłonową. Jest możliwe, że jest to mechanizm zwiększający obroty na zimnym silniku, a po rozgrzaniu zmniejsza je?

Zrobiłem test spalania i wykazało zużycie 7,5 L /100km . Nie jest to najgorszy wynik zważywszy na fakt , że mam założone felgi aluminiowe 14 cali i opony 175 szerokie, no i temperatury są niskie. Ciekawi mnie czy jeszcze jestem w stanie zejsć ze spalaniem?
Gażnik i tak muszę wyregulować bo renia słabo reaguje na pedał gazu.

: 2 stycznia 2012, 22:05
autor: karo3003
to pod cewką to elektrozawór od EGR... przynajmniej podobnie wyglądał u mnie jak jeszcze był :mysli: może to sterować różnymi rzeczami jeszcze, np jak masz taki siłownik przy gaźniku (ja miałem ale u mnie był nieużywany) to może to zwiększać obroty silnika jak masz wspomaganie...

: 2 stycznia 2012, 22:17
autor: wsmpw
nie, raczej jest to zawór który ciągnie opary z baku przez filt węglowy.

: 2 stycznia 2012, 22:34
autor: djmonkey
to nie jest zawór do oparów benzyny przynajmniej w gaźniku steruje ona samą pracą gaźnika ogólnie chodzi o podciśnienie do jednej membramy z regulacją na śrubę. Sposób podłączenia i zasada działania jest w serwisówce

: 3 stycznia 2012, 17:16
autor: Mecia
Wyczytałem , ze dotyczy to wspomagania kierownicy, a ja go nie mam. Karo trafiłeś. A orientuje się ktoś , które wersje R5 miały wspomaganie? Zauważyłem , ze gazniki (drt 32) w autach ze wspomaganiem miały wyjścia na jedno podciśnienie, a u mnie są dwa.

: 3 stycznia 2012, 20:49
autor: tommies
Najwięcej R5 ze wspomaganiem to wersja Exclusiv / Baccara. Sporo też trafiało się w GTX. W innych wersjach bardzo rzadko.

Przy okazji zobaczcie jaką Hawi znalazł - http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=mkrmykrnfnnf

: 3 stycznia 2012, 21:58
autor: wsmpw
a mój tl teraz tez ma wspomaganie:D

: 4 stycznia 2012, 14:23
autor: Mecia
O w morde Tommies , ładna.
A dużo jest pipszenia ze wstawieniem wspomagania?

: 4 stycznia 2012, 16:51
autor: tommies
Trochę nie ten temat. Wpisz w szukajce forumowej "wspomaganie" i znajdziesz tam sporo informacji. W przypadku 1.4 to właściwie zostaje tylko elektrohydrauliczne, bo znalezienie pompy pod pasek do 1.4 to prawie jak wygrać w totolotka.

: 4 stycznia 2012, 19:51
autor: wsmpw
e nie można zrobić normalnie na pasek wielorowkowy troche modów i jest.

: 5 stycznia 2012, 08:48
autor: lodoo
albo kółko dorobić :-P
z R19 1,4 nie przypasi pompa na pasek klinowy?