Strona 1 z 1

Hamulce tył - pomocy!!!

: 31 października 2011, 12:59
autor: Maximus
Witam wszystkich
Próbowałem wcześniej użyć opcji szukaj ale po 2 godzinach przeglądania padłem więc piszę.

Chciałem dokonać regeneracji zacisku hamulcowego tylnego i wszystko poszło zgodnie z planem do momentu ponownego jego złożenia...
Mianowicie chodzi o ponowne założenie klina pomiędzy ośką dociskającą a trzpieniem popychającym (wypychającym) tłoczek.
Jak to zrobić?
Może ktoś mi pomoże opisując kolejność czynności moje pomysły się skończyły i stoję przed fazą siłową... Obrazek

[ Dodano: 31 Październik 2011, 13:02 ]
A... i zapomniałbym

Może ktoś z was kupował gumki do tłoczka i zna nr zestawu naprawczego, gdyż ten który kupiłem niestety okazuję się za duży... ochronki do prowadnic jarzma są ok.

Tłoczek średnica 30mm

: 31 października 2011, 22:24
autor: kabar
Musisz użyć siły, docisnąć te blaszki-sprężynki i jakoś to wcisnąć, łatwo nie jest:)

: 1 listopada 2011, 07:40
autor: Maximus
Dzięki, zrobiłem...

Jednak jest to jednak bardzo proste...
Skorzystałem z pomocy ścisku stolarskiego - idealne rozwiązanie.

: 1 listopada 2011, 13:53
autor: djmonkey
a dałeś smaru między talerzyki oraz wymieniłeś oring który znajduje się w korpusie?
?

: 1 listopada 2011, 15:05
autor: vino1986
zaciski Bendixa :?: jak tak i jak chodzi o sama gume wlasnie na samoregulator od recznego to nie pamietam dokladnie ale ja kupowalem z jakiegos Forda... bo Renaulta bylo nie dostepne wlasnie te gumy... a Fodowskie pasowany idealnie... ja 2 komplety bralem do tych zaciskow...

: 1 listopada 2011, 15:43
autor: djmonkey
z tego co widać na zdjęciu to zaciski Bendix cały szkopuł ręcznego polega na właśnie tych 5 talerzykach oraz na specjalnej sprężynie w tłoczku która się zaciska i uniemożliwia wykręcanie się tłoczka lecz go wysuwa, jak ona popuszcza to niema ręcznego.
Obrazek
takie same zaciski ma Peugeot i Citroen. Części są dostępne można nawet kupić full zestaw do regeneracji łącznie z tulejkami teflonowymi, tuleją z brązu pod trzpień tłoczka, sprężyny talerzykowej itp cały zestaw na stronę kosztuje ok 60-70 EURO.
ps.
nie pasuje bo kupiłeś zestaw do średnicy tłoczka 32mm

: 6 listopada 2011, 18:58
autor: Maximus
Smaru dałem bardzo obficie, choć nie wiem czy właściwego użyłem, gdyż miedzianego.
Oring zamontowałem nowy.
Co do tłoczka to nawet nie dotykałem bo wyglądał idealnie...

Całość złożyłem, za 50zł na Allegro kupiłem zestaw naprawczy.
Jednak mam problem jeszcze z blaszkami i sprężynami klocków hamulcowych.

To wszystko jakaś masakra!!!

: 7 listopada 2011, 08:44
autor: djmonkey
Pokaż które blaszki, sprężynki to są do klocków aby nie miały nadmiernego luzu. Miedziany smar nie służy do smarowania lecz do zabezpieczenia antykorozyjnego śrub gdzie występuje temperatura czy też połączeń elektrycznych z nadwoziem . Jak możesz wyczyść i daj zwykły smar odporny na temperaturę.