Strona 1 z 1
Moduł 1.1 gaźnik - jak podłączyć
: 19 września 2011, 20:02
autor: Piorko
Potrzebuje informacji który kabel ma iść do czego w module z 1.1(najlepiej oznaczone po numerach co są napisane od dołu) bo nie mam normalnej kostki tylko kable wpięte luzem. Rozłączyłem i nie mam pojęcia jak zrobić tak jak było. Moduł mam na 4 kable i jeden na 5 kabli(taka mała aluminiowa puszka). Jakby ktoś otworzył maske i powiedział co do czego byłbym wdzięczny

: 21 września 2011, 16:31
autor: unikorn
Moduł w 1.1? Ja czegoś nie rozumiem.
: 21 września 2011, 18:33
autor: RYCHO35
a co tu rozumieć? Moduł to moduł.
Jest tam klasyczny aparat zapł., cewka i tranzystorowy moduł zapłonowy.
Jak znajdę schemat to opisze co gdzie, jak.
: 23 września 2011, 06:58
autor: cyklista
z
Piorko pisze:Moduł mam na 4 kable i jeden na 5 kabli(taka mała aluminiowa puszka). Jakby ktoś otworzył maske i powiedział co do czego byłbym wdzięczny
jak się nie mylę to:
cewka ( + / - ) , położenie wału , rozdzielacz (aparat zapłonu ) i kilka jest wolnych kabli
to jest moduł stosowany R 19 był też wykorzystany w R 5 o poj silnika 1,1 / 1,4 - gażnik (lata 1988 / 1990)
takie cuda wyrobia facet w Sosnowcu i zdaje egzamin zamiast tej puszeczki
: 23 września 2011, 08:21
autor: Piorko
Po podłączeniu według schematu z serwisówki z tranzystora poszły dymy, zamienników nie ma, zamówiłem nowy moduł z digitecha, właśnie z Sosnowca i ma przyjść na dniach. Dla potomnych moge tylko dodać że moduł tranzystorowy na 5 kabli a na 4 kable to jest to samo, po prostu pin 4 i 5 są złączone w jedno.
: 23 września 2011, 08:51
autor: RYCHO35
cyklista pisze:jak się nie mylę to:
cewka ( + / - ) , położenie wału , rozdzielacz (aparat zapłonu ) i kilka jest wolnych kabli
to jest moduł stosowany R 19 był też wykorzystany w R 5 o poj silnika 1,1 / 1,4 - gażnik (lata 1988 / 1990)
chyba się mylisz bo w 1.4 jest moduł razem z cewką i regulatorem podciśnieniowym (oznaczane jako RE...) a w 1.1 tradycyjny aparat zapłonowy z przerywaczem i regulatorem podciśnieniowym i tranzystorowy moduł zapłonowy-przynajmniej ja takie coś znalazłem w jakiejś starej książce. Niestety nie mogę znaleźć schematu wyprowadzeń ale wielkiej filozofii tam nie ma +, - , podłączenie z przerywacza, acha i chyba tam w układzie był jeszcze jakiś przekaźnik?

: 23 września 2011, 14:57
autor: cyklista
RYCHO35 pisze:cyklista pisze:jak się nie mylę to:
cewka ( + / - ) , położenie wału , rozdzielacz (aparat zapłonu ) i kilka jest wolnych kabli
to jest moduł stosowany R 19 był też wykorzystany w R 5 o poj silnika 1,1 / 1,4 - gażnik (lata 1988 / 1990)
chyba się mylisz bo w 1.4 jest moduł razem z cewką i regulatorem podciśnieniowym (oznaczane jako RE...) a w 1.1 tradycyjny aparat zapłonowy z przerywaczem i regulatorem podciśnieniowym i tranzystorowy moduł zapłonowy-przynajmniej ja takie coś znalazłem w jakiejś starej książce. Niestety nie mogę znaleźć schematu wyprowadzeń ale wielkiej filozofii tam nie ma +, - , podłączenie z przerywacza, acha i chyba tam w układzie był jeszcze jakiś przekaźnik?

właśnie miałęm taki układ modułowy w swojej piątce jak kolega pisze i wymieniłem go na inny a ten gdzię się poniewiera w piwnicy
a → → dokładna nazwa to jest elektroniczny moduł zapłonu stykowy
w
Renault są dwa rodzaje cewek tak jak piszesz i normalne olejowe