Strona 1 z 1
Momenty dokręcania śrub.. ogulne pytania o remoncik
: 2 czerwca 2011, 20:38
autor: djmonkey
Jakie są momenty dokręcania śrub głowicy oraz samych korbowodów (Silnik Cleon 1,4 C2J). Pytam się ponieważ nie mogę się doszukać w mojej argentyńskiej książce napraw tych momentów a podejrzewam że są inne niż Cleonie o pojemności 1,6 C2L
: 2 czerwca 2011, 23:27
autor: RYCHO35
_śruby głowicy:
-1 etap 55-65 nm
-2 etap po uruchomieniu silnika na 20 min., wyłączeniu i odczekaniu 2,5 godziny odkręcić wszystkie śruby
-3 etap dokręcić 55-65 nm (jak kupisz uszczelkę to powinno na opakowaniu pisać jak dokręcać śruby głowicy, kolejność i momenty-może się to nieco różnić od tego co napisałem bo czasem producenci stosują swoje procedury)
Panewki główne: 55-65nm
Panewki korbowodowe 45 nm
: 3 czerwca 2011, 18:51
autor: djmonkey
Kupiłem na górna partię silnika zestaw firmy FAI Auto Parts wraz uszczelniaczami zaworowymi i innymi drobnymi uszczelkami no niestety nie było momentów.
Zastanawia mnie jeszcze ten 2 etap po jakiego grzyba odkręcać śruby i zaraz dokręcać na nowej uszczelce . Kolejność dokręcania znam od środka kolistym ruchem do zewnątrz.
: 3 czerwca 2011, 19:50
autor: -=wasq=-
djmonkey pisze:
Zastanawia mnie jeszcze ten 2 etap po jakiego grzyba odkręcać śruby i zaraz dokręcać na nowej uszczelce . Kolejność dokręcania znam od środka kolistym ruchem do zewnątrz.
tutaj nie myslisz tylko robisz tak jak zaleca producent koniec kropka
: 3 czerwca 2011, 22:10
autor: RYCHO35
-=wasq=- pisze:tutaj nie myslisz tylko robisz tak jak zaleca producent koniec kropka
Dokładnie tak jak pisze wasq.
Kiedyś kupiłłem uszczelkę do alpiny i było 9 etapów, więc ciesz się że tu tylko są trzy
: 4 czerwca 2011, 08:41
autor: djmonkey
ok to jeszcze poprosiłbym moment dokręcania śrub pompy olejowej bo podejrzewam że nie odkręcę jednego korbowodu.Co prawda jeszcze miski nie ściągałem więc nie wiem jak to wygląda ale wolę się upewnić.
: 4 czerwca 2011, 22:38
autor: RYCHO35
25 nm ale głowy nie dam
: 26 czerwca 2011, 11:06
autor: djmonkey
Jaki powinien być luz na zamkach pierścienia włożonego w tuleje?