Strona 1 z 3

1,4 a turbo

: 21 maja 2011, 20:15
autor: MiK
Mam take małe pytanko, czy możliwe jest i czym skutkuje zamontowanie turbosprężarki w renówce 1,4 z 87 KAT, choć mi wydaje się że to jest Schuss GTR.
Może ktoś ma jakiegoś linka dla początkującego mechanika :) będę wdzięczny

: 21 maja 2011, 21:47
autor: djmonkey
Wszystko jest możliwe . W Gdyni jeździ R19 z uturbionym silnikiem c2j była wymieniana uszczelka pod głowica na grubszą oraz odrobinkę dłubnęta głowica , reszta osprzętu z turbo na hamowni wypluło 130KM. Co do trwałości się nie wypowiem bo nie zna się dnia ani godziny. :]

: 22 maja 2011, 21:39
autor: MiK
masz może jakiś kontakt do gościa, bo ja bym sobie z nim pogadał jak to zrobił, no i czy warto :)

: 22 maja 2011, 21:51
autor: tommies
Co do turbo to chyba Kali coś przekładał do zwykłego 1.4

Natomiast szczerze powiedziawszy, jak czytam forum i stykam się z ludźmi użytkującymi GTT to odnoszę wrażenie, że to bardzo kapryśna jednostka. Włożenie osprzętu do zwykłego 1.4 to dodatkowe nieprzewidywalne kaprysy jakby ich było mało w podstawowej wersji :)

Jak chcesz mocy, to wkładaj 2.0 8V Silnik mający opinię niezwykle udanego i niezawodnego. Miałem okazję przejechać się R5 z tym silnikiem i chodzi to jak przecinak :)

: 22 maja 2011, 22:09
autor: MiK
no i to jest też pomysł ale pewnie dużo przerabiania, mógłbyś coś więcej /linka/ pewnie ktoś już to robił :)

: 22 maja 2011, 22:13
autor: djmonkey
Mik koleś miał tylko grubszą uszczelkę i przepolerowane kanały reszta z turbo zero filozofii . Tak czy inaczej warto by było zrobić cały dół czyli wał panewki korby.
Tommies:
Mam turbo i nie narzekam oprócz popsutego korka w zbiorniczku wyrównawczym oraz jakiejś nieszczelności w dolocie wszystko ok ze spalaniem to różnie bywa . Zimą mogą pojawić się kłopoty z odpalaniem ale to już zależy od akumulatora, rozrusznika i stanu samego silnika. Części do samego turbo będą droższe niż kompletny taki silnik już nie wspomnę o remoncie takiej jednostki

Moim zdaniem takie 2.0 8V lub 16V z laguny czy innej Renaty będzie ekonomiczniejsze i zwinniejsze i przede wszystkim bezawaryjne.Tutaj ci tak szybko uszczelki nie wysra jak w to czasem się dzieje w turbo.

: 22 maja 2011, 22:30
autor: MiK
no to dzięki zaczynam się rozglądać za silnikiem :) 2,0 no no no :)

: 23 maja 2011, 09:46
autor: lodoo
MiK pisze:no i to jest też pomysł ale pewnie dużo przerabiania, mógłbyś coś więcej /linka/ pewnie ktoś już to robił :)
mniej niż przy uturbianiu - to na 100% :-)

: 23 maja 2011, 16:00
autor: tommies
Dokładnie.
Wstawianie gotowca zawsze będzie mniej problematyczne niż tworzenie jakiejś hybrydy.
Z własnego niestety doświadczenia zasugeruję, abyś kupił komplet z instalką z działającego auta np. anglika albo rozbitka. Typoszereg to F więc łapy itd. pasują z 1.7 i 1.6D
Instalka będzie od 2.0 i jakieśtam łączenie do zegarów z oryginalnej R5

: 26 maja 2011, 12:07
autor: lodoo
jak się da to kupuj z manuala i tak jak tommies mówi - jeszcze z auta które działa ;-)
a najrozsądniej kup anglika rozbitka dawcę resztę oddasz na złom...
Silniki serii F wchodzą bez praktycznie ŻADNYCH ZMIAN - potrzeba tylko kilka części z 1,7 GTE/GTX
NA moim przykłądzie: do kompletnego 2.0 8V F3R z osprzętem potrzebujesz poza tym:
- 3 łapy i poduszki silnika z R5 1.7
- Chłodnica z wentylatorem z R5 1.6 Diesel
- Jeśli silnik jest z automata to: koło zamachowe i sprzęgło z silnika 2.0 manual (z 1,7 nie pasi)
- Kolektor wydechowy z R5 1,7 GTE
- Jeśli była pompa paliwa przy silniku mechaniczna to pompka montowana przy baku elektryczna
- grubsze przewody paliwowe i ewentualnie smok paliwa z 1,4 GTT lub 1,7
- małe zmiany w instalacji elektrycznej na czujniki wskaźniki itp(silnik ma swoja wiązkę z komputerem, którą podpina się tylko do zasilania)
- usunięcie immobilisera z komputera lub kompletna instalacja immobilisera z dawcy i wtedy stacyjka + kluczyki z laguny

I jeszcze zostają Ci do sprzedania: duże aluminiowe poduszki i mocowanie osprzętu, pompa wspomagania i klimatyzacji, kolektor wydechowy (sonda lambda do wykręcenia z niego),

Do samego swapa nie konieczne, ale zdrowy rozsądek nakazuje:
- zawieszenie i hamulce z 1,7 GTE
- skrzynia biegów jesli nei jest JB3 to pewnie zaraz padnie i potrzebna będzie JB3 z R5/R19/megane..... + półośki z R5 GTE/GTX.....

: 26 maja 2011, 16:43
autor: wader600
Po tym wyjasnieniu od Lodoo to nawet mnie naszła myśl na 2.0 z laguny... No ale taki silniczek z osprzetem to nie taka tania zabawa... Ale jezeli ktos bardzo chce... :D

: 26 maja 2011, 19:24
autor: MiK
to ile to może kosztować, skoro silniczek widziałem dziś za 700 zł, nie jestem pewien na 100% że to ten ale...

http://xarchiwum.pl/silnik-renault-lagu ... 60779.html

zobacz sam :)

[ Dodano: 26 Maj 2011, 20:29 ]
o a tu za 950

http://www.bazarek.pl/produkt/1537011/s ... ancja.html

: 26 maja 2011, 19:29
autor: kabar
Pytanie tylko - jak kompletny będzie taki silnik. Wg mnie to cena za "golasa" bez osprzętu.

: 26 maja 2011, 19:55
autor: vino1986
si sam supek bez niczego... wiec tani nie bedzie... :uoee:

: 26 maja 2011, 20:27
autor: MiK
zobaczymy, puki co trzeba się rozglądać