Strona 1 z 2
Zblokowany pedał hamulca i telepanie silnika
: 27 kwietnia 2011, 16:47
autor: gufner
Witam. Jadę sobie dziś Laguną, podjeżdżam pod blok (na szczęście jadę około 20 km/h), depcze w hamulec a tam pedał jak wryty. Ani drgnie, jak bym w ściane nogą naciskał. Do tego zaczęło telepać całym silnikiem i autem a obroty nie chcą spaść poniżej 1600 obr. No w szoku jestem. Coś się urwało że zblokowało pedał i zaczął silnik wariować? Dodam że ręczny mnie uratował bo działa

: 27 kwietnia 2011, 16:55
autor: djmonkey
masz do sprawdzenia przewód podciśnieniowy od kolektora do serwa
: 27 kwietnia 2011, 16:59
autor: gufner
No, tu mi Pan zaimponował

Jak ktoś ma jeszcze jakieś propozycje to dajcie znać. Jutro po pracy obadam Lalkę. Ale uwaga trafna, nie ma wspomagania hamulców i do tego lewe powietrze. No no ...
: 27 kwietnia 2011, 18:27
autor: Robcio_GTT
djmonkey pisze:masz do sprawdzenia przewód podciśnieniowy od kolektora do serwa

albo też serwo padło

: 27 kwietnia 2011, 18:58
autor: djmonkey
serwo raczej bym wykluczył ponieważ ma twardy jak ściana pedał hamulca, trzyma zaworek zwrotny pewno przewód się przetarł lub wypiął jak jest plastikowy z zaczepem
: 27 kwietnia 2011, 19:00
autor: vino1986
pozatym przy serwie nie powinny teoretycznie wariowac az tak obroty... tez bym obstawial to co djmonkey zaproponowal... lewe powietrze lapie i stad twardy pedal i wysokie obroty...
: 27 kwietnia 2011, 19:02
autor: Robcio_GTT
Jak serwo nie domaga, to silnik ma wyższe obroty (np. przy "pompowaniu" pedałem hamulca

)
: 27 kwietnia 2011, 19:07
autor: djmonkey
a mnie się zdaje że przy szybkim pompowaniu w prawie każdym benzyniaku podejdą troszeczkę obroty
: 27 kwietnia 2011, 19:11
autor: Robcio_GTT
Pewnie tak, ale podobno to wina serwa ...
Oj nie ważne

Zapewne dupy daje sam przewód jak pisałeś

: 27 kwietnia 2011, 19:12
autor: vino1986
Robcio_GTT pisze:Jak serwo nie domaga, to silnik ma wyższe obroty (np. przy "pompowaniu" pedałem hamulca

)
jezeli juz by tak moglo sie wydarzyc to bylo by to chwilowe i tylko w momencie ciskania pedalu hamulca... a Gufi pisze ze on nie chce spasc z obrotow... wiec ja nadal mysle ze to podcisnienie od kolektora do serwa sie zesralo...
: 27 kwietnia 2011, 22:21
autor: -=wasq=-
jesli obroty poszly w gore i nie chca spasc to wielce prawdopodobne jest ze zaciaga lewizne kiedy do tego nam dojdzie twardy pedal co znowu wskazuje na przerwanu/urwany przewod od serwa
: 27 kwietnia 2011, 22:39
autor: RYCHO35
miałem cos podobnego jak mi pierdykła membrana w serwie, poprostu pękła ze starości, tyle że dało się zachamować, baaardzo ciężko ale dało się, tyle że auto było bez abs-u a w Lali jestwięc tu jest nieco gorzej. A jaki masz silnik-benz. czy diesel?
: 28 kwietnia 2011, 06:06
autor: djmonkey
Raczej ma benzynę bo w dieslu by nie podeszły do góry ponieważ niema tam przepustnicy tylko klapa gasząca dlatego w jest montowana pompka wytwarzająca próżnie. Po drugie pęknięta membrana w serwie nie robi twardego pedału hamulca. Z rana lub po dłuższym postoju wciśnie pedał ponieważ zaworek zwrotny aż tak dobrze nie trzyma . Tak czy inaczej do sprawdzenia przewód od kolektora do serwa.
: 28 kwietnia 2011, 08:14
autor: RYCHO35
djmonkey pisze:Po drugie pęknięta membrana w serwie nie robi twardego pedału hamulca. Z rana lub po dłuższym postoju wciśnie pedał ponieważ zaworek zwrotny aż tak dobrze nie trzyma
A miałeś kiedyś pękniętą membrane? Bo ja miałem w piątce. Cały czas był twardy pedał a przy wciśnięciu hamulca było słychać delikatne syczenie w kabinie.
Kupiłem wtedy zestaw naprawczy serwa (paręnaście lat temu można było coś takiego nabyć, obecnie nie ma szans) i wymieniałem membrane i było po sprawie.
Oczywiście życze mu zeby to był właśnie uszkodzony przewód a nie serwo bo mniej roboty z wymianą i koszty nieporównywalnie mniejsze.
: 28 kwietnia 2011, 20:30
autor: gufner
No kochani. Pierwsze rozwiązanie jest zwykle najbardziej trafne

Pęknięte mocowanie węża w serwie. Pękł mały plastikowy cyps wciśnięty w serwo do którego dołącza się wężyk z kolektora. Kupiłem takie coś w sklepie, cena 20zł. I po sprawie. Hamulce jak żyleta. Ale żeby taka różnica była w działaniu hamków. Masakra
No dobra. A teraz finanse

Dj, jak będziesz na Miedzianej podejdź do mnie, masz u mnie zgrzewkę browara

Poznasz nie po kolorze auta hehehe.