Strona 1 z 1

zapłon?

: 8 kwietnia 2011, 20:43
autor: dawid20
witam
naprawiam wiekową piąteczkę z 93r., schematy troszeczkę się nie zgadzają z rzeczywistością a to pewnie dlatego, że to "składak" i mam takie pytanie może ktoś się orientuje dokładnie - do jakich wtyków/złączek ma być podpięta cewka zapłonowa (nie wiem jak to się dokładnie nazywa ale chyba tak jak napisałem), od spodu jest 2 wejścia 3-pinowe i 1 2-pinowe, i do tego jest jeszcze jeden pojedynczy wtyk bez kabla i nie wiem czy ma on być podłączony gdziekolwiek czy nie.
próbowałem tam wpinać różne wtyki bo podobnych jest kilka ale ciągle iskry brak a komputer się odzywa że pracuje, i z tego co się orientuję po włączeniu na zapłon powinna palić się kontrolka z akumulatorem a nie świeci - do alternatora jest dobrze podłączona

silnik 1.4 mono

będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie

: 9 kwietnia 2011, 05:32
autor: wsmpw
kostka za lewą przednią lampą do sprawdzenia

: 9 kwietnia 2011, 15:10
autor: corey16
Ja w zeszłym tygodniu wyciągnąłem tą wiązkę, kable musiałem poucinać ze 30cm i dosztukować nowe, rozwiązało to parę problemów :lol:

: 9 kwietnia 2011, 21:09
autor: karo3003
1) pojedynczy wtyk bez kabla do modułu to filtr przeciwzakłóceniowy czy jakoś tak
2) podwójny to najprawdopodobniej czujnik położenia wału
3) jeden potrójny jest nieużywany
4) drugi to zasilanie modułu, masa i sygnał na obrotomierz (jakoś tak)

jak się mylę to mnie poprawcie, a co masz na myśli pisząc że komputer się odzywa, że pracuje? :mysli:

: 9 kwietnia 2011, 23:50
autor: wsmpw
karo3003 pisze:2) podwójny to najprawdopodobniej czujnik położenia wału
to sygnał z komputera na jednym z tych dwóch kabli..

: 11 kwietnia 2011, 18:34
autor: dawid20
wielkie dzięki za odpowiedzi :) i za zainteresowanie

kostki wszystkie po kolei posprawdzałem, delikatnie po przeczyszczałem, kable są w miarę w dobrym stanie, nie widać żeby były pozałamywane

dzięki za wyjaśnienie który kabel do czego, ale już sam doszedłem który to kabel zasilający - potrójny - żółty + a czarny masa, prąd dochodzi do cewki, jak wyciągniętą cewkę podłączę do akumulatora w miejscach zasilania to na wyjściu wysokiego napięcia "kopie" :D a jak jest włożona do samochodu to nie ma tam żadnego napięcia.

komputer się odzywa - przy włączaniu zapłonu dwa razy "pyknie" w odstępach sekundowych i zapalają mi się dwie kontrolki, tylko wydaje mi się, że jak w każdym samochodzie przy włączonym zapłonie a nie pracującym silniku powinna świecić się kontrolka zasilania a ta się nie świeci.

: 11 kwietnia 2011, 22:21
autor: karo3003
dwie kontrolki Ci się zapalają...? ja jak miałem mono to komputer w ogóle nie miał nic wspólnego z kontrolkami... przecież on ma swoją oddzielną wiązkę... a co do modułu to powinien kopać jak dostaje sygnał z czujnika położenia wału czyli jak jest podłączony na krótko to nie powinien zadziałać...

: 13 kwietnia 2011, 19:56
autor: djmonkey
Jak możesz sprawdź jeszcze stacyjkę oraz ciągłość przewodów do samej wtyczki zasilającej moduł i wszystkie kostki po drodze