Strona 1 z 1
skrzynia z volvo 440 1.7 turbo
: 9 marca 2011, 23:22
autor: carmaker
orientuje sie ktoś jakie przełożenia biegów i mechanizmu różnicowego?Mam taką na oku za dobre pieniądze.Wiem że mocna ale nie moge sie doszukać czy w miare krótka czy długa.Druga sprawa czy pasuje p&p bo wizualnie do r5 bo wizualnie wygląda że tak.
Re: skrzynia z volvo 440 1.7 turbo
: 9 marca 2011, 23:46
autor: tommies
Zależnie od rocznika i typu volvo wkładali tam różne skrzynie. W późniejszych wersjach była pod sprzęgło 215 i 220 mm i miała wbudowane coś na kształt szpery.
Przełożenia popularniejszej M5 (M50) montowanej w 440 na początku
1. 3.091:1 2. 1.842:1 3. 1.320:1 4. 0.967:1 5. 0.758:1 reverse. 3.545:1 final drive. 4.067:1
Jeśli szukasz mocnej skrzyni to proponuje JC5 początkowe modele pasują zamiast JB3.
A z mocnym silnikiem taka np. JC5002 to istny odrzutowiec
: 10 marca 2011, 00:18
autor: carmaker
oznaczenie tej co mam do kupienia M57-.... reszte musze sprawdzić.Skrzynka jest do oddania za 150 zł więc zastanawiam sie czy nie powiększyć stanu posiadania gratów o ten następny w kolekcji.Będzie trzecia licząc hybryde jb3/jb1 i ori z 1.8 16v.Ale podobno od przybytku głowa nie boli...

dzięki Tomku za fachową informacje
: 10 marca 2011, 08:40
autor: lodoo
powiedz coś więcej o tym czymś na kształt szpery

: 10 marca 2011, 19:36
autor: stadeo92
ja mam taką skrzynie u siebie w piątce

fajnie się na niej jeździ

i pamiętaj że nie ma linki tylko impuls

: 10 marca 2011, 20:20
autor: kabar
tommies pisze:miała wbudowane coś na kształt szpery.
Pierwsze słyszę żeby Renault robiło takie "coś" ale.. człowiek uczy się całe życie.
Napisz coś więcej o tym.
[ Dodano: 10 Marzec 2011, 20:23 ]
tommies pisze:A z mocnym silnikiem taka np. JC5002 to istny odrzutowiec
To bardzo długa skrzynia więc przyśpieszenia rewelacyjnego nie osiągniemy, ale za to będzie duże V max i będzie przyjemna do jazdy w trasie. Seryjna skrzynia w GTE jest krótka - do miasta super ale w trasę słabo.
: 10 marca 2011, 22:18
autor: -=wasq=-
kabar pisze:tommies pisze:miała wbudowane coś na kształt szpery.
Pierwsze słyszę żeby Renault robiło takie "coś" ale.. człowiek uczy się całe życie.
Napisz coś więcej o tym.
[ Dodano: 10 Marzec 2011, 20:23 ]
tommies pisze:A z mocnym silnikiem taka np. JC5002 to istny odrzutowiec
To bardzo długa skrzynia więc przyśpieszenia rewelacyjnego nie osiągniemy, ale za to będzie duże V max i będzie przyjemna do jazdy w trasie. Seryjna skrzynia w GTE jest krótka - do miasta super ale w trasę słabo.
na seryjnej GTE 210 licznikowe jechalem

ale kto tak szybko r5 jezdzi
do sprintow i innych pojezdzawek krotka skrzynia jest najlepsza
na cwiare do potwora dluzsza moze byc lepsza jak sie dobrze napedza

: 11 marca 2011, 00:11
autor: kabar
tommies pisze:Zależnie od rocznika i typu volvo wkładali tam różne skrzynie. W późniejszych wersjach była pod sprzęgło 215 i 220 mm i miała wbudowane coś na kształt szpery.
Pierwsze B18FT miały sprzęgło 200 mm, późniejsze (czarny kolektor) miały 215 mm.
: 11 marca 2011, 10:33
autor: lodoo
rozeznałem temat... szpeara była w "wolwach" serii 9 z silnikami 16V turbo.... (silnik wzdłużnie, skrzynia całkiem inna
także buba...
jeśli się mylę to proszę o info

: 11 marca 2011, 23:19
autor: carmaker
z tą szperą to też sie w 960 spotkałem ale była ona w dyfrze oraz elektrycznie wpinana piątka na przycisk w lewarku działało to też w dyfrze.Skrzyni szukam krótkiej fabrycznie.Bo to co poskładałem i tak jest zadługie nie mówiąc o skrzyni z 16v.
: 12 marca 2011, 10:31
autor: tommies
Oryginalna z GTE jest naprawdę krótka.