Strona 1 z 2
Stożek
: 28 lutego 2011, 20:48
autor: Robcio_GTT
Chciałbym przerobić tradycyjny filtr powietrza.
Pytanie, gdzie najlepiej zamontować stożek

Wiem wiem, było i czytałem lodoo
Tylko zastanawiam się nad umiejscowieniem (za lampą, na podszybiu, z nawiewem jak u Carmakera, jakieś inne pomysły), gdyż nie mogę się zdecydować
Które rozwiązanie będzie najtrafniejsze

: 28 lutego 2011, 20:53
autor: wsmpw
podszybie
: 28 lutego 2011, 20:56
autor: -=wasq=-
do turbo jeden ch....
turbo i tak ma wieksza wydajnosc wiec nie trzeba az tak mocno zabijajc sie jak w wolnossaku

: 28 lutego 2011, 21:00
autor: wsmpw
pozatym jest IC to fakt Kuba masz racje

: 28 lutego 2011, 21:33
autor: mario-s
Przy standardowym ciśnieniu turbo najlepiej jak zostawisz oryginalną puchę i włożysz sportowy wkład filtra np:K&N,Green,OMP,Kingdragon itp.W ori puszce zamknij tylko na trytce dopływ ciepłego powietrza z kolektora i owiń ją dookoła czymś izolującym żeby się nie nagrzewała od silnika a dopływ świeżego powietrza fabryczny jest optymalny.
: 3 marca 2011, 16:08
autor: egonn87
Co daje w ogóle sportowy filtr?? Przecież nie filtruje wszystkiego, więc może skrócić żywotność silnika...
: 3 marca 2011, 19:35
autor: michal969
takie zapytanko jezeli jest juz ten stożek pod maska czy aby nie jest mu zle zasysajac ciepłe powietrze z komory silnika

? odgrodzic jakos czy ewentualnie wlot na maske ?
: 3 marca 2011, 21:23
autor: carmaker
odgrodzić jeśli jest możliwość ,intercooler i tak schłodzi w turbawce to ciepłe powietrze zassane z komory silnika ale nie koniecznie tyle ile trzeba
: 4 marca 2011, 08:36
autor: lodoo
w seryjnym aucie - nie daje nic poza dźwiękiem...
: 4 marca 2011, 09:22
autor: egonn87
A doprowadzenie do puszki w 1.4 mono tego przewodu coś daje?? Ja mam założoną trąbkę platikową od 1.1....
: 4 marca 2011, 12:11
autor: vino1986
nie no chyba cos daje... ja zamontowalem wielki filtr stozkowy w busie no i doprowadzilem do niego dolot z zimnym powietrzem i latam tak juz 2 rok (oczywiscie czyszczac co jakis czas go i nasiaczajac preparatem do filtrow powietrza ) i poza dzwiekiem wydaje mi sie ze dostaje wiecej powietrza przy zalaczeniu sie turbo i troszke jakby szybciej na obroty wchodzil w stosunku do fabrycznego filtra w puszcze...
: 4 marca 2011, 13:24
autor: lodoo
ahaaaa jaaaaasne bo ciśnienie doładowania zależy od filtra powietrza

postaw 2 auta koło siebie IDENTYCZNE: jedno z filtrem nowym fabrycznym, drugie ze stożkiem... już to widzę jak to stożkowe jest szybsze... stożek ma taki sam wpływ w takiej sytuacji jak kolor lakieru...

: 4 marca 2011, 20:21
autor: vino1986
powiem tak wydaje mi sie ze przepustowosc zwyklego filtra jest mniejsza niż stożka. I nie ukrywam że możliwe że przepływomierz może pokazywać że jest za dużo powietrza i dawać większą dawkę paliwa. Bo jeżdżę więcej niż 2 lata tym samochodem i pomimo przebiegu ponad 700 tys zapierdala nadal 160 i siły też mu nie brakuje... A spalanie może i też delikatnie właśnie wzrosło... Aha może i to też troszkę ważne ale filtr jest K&N
: 4 marca 2011, 21:19
autor: djmonkey
Jak ktoś posiada wakuometr to niech sprawdzi jakie jest podciśnienie za stożkowym a jakie na zwykłym na wolnych oraz na podwyższonych obrotach to się wszystko wyjaśni
: 4 marca 2011, 22:07
autor: wsmpw
vino1986 pisze: A spalanie może i też delikatnie właśnie wzrosło...
może poprostu to taki efekt placebo ciśniesz mocniej pedał bo Ci się dzwięk podoba i przez to spalanie większe ot..
