Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Stożek

Dział poświęcony tylko Renault 5 GT Turbo.

Moderator: Moderatorzy

Robcio_GTT

Stożek

Post autor: Robcio_GTT »

Chciałbym przerobić tradycyjny filtr powietrza.
Pytanie, gdzie najlepiej zamontować stożek ??
Wiem wiem, było i czytałem lodoo :P
Tylko zastanawiam się nad umiejscowieniem (za lampą, na podszybiu, z nawiewem jak u Carmakera, jakieś inne pomysły), gdyż nie mogę się zdecydować :uoee:
Które rozwiązanie będzie najtrafniejsze :mysli: ??
Ostatnio zmieniony 22 marca 2011, 19:16 przez Robcio_GTT, łącznie zmieniany 1 raz.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

podszybie
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

do turbo jeden ch....


turbo i tak ma wieksza wydajnosc wiec nie trzeba az tak mocno zabijajc sie jak w wolnossaku :)
wsmpw

Post autor: wsmpw »

pozatym jest IC to fakt Kuba masz racje :okok:
mario-s
Posty: 330
Rejestracja: 4 lutego 2010, 20:36
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: mario-s »

Przy standardowym ciśnieniu turbo najlepiej jak zostawisz oryginalną puchę i włożysz sportowy wkład filtra np:K&N,Green,OMP,Kingdragon itp.W ori puszce zamknij tylko na trytce dopływ ciepłego powietrza z kolektora i owiń ją dookoła czymś izolującym żeby się nie nagrzewała od silnika a dopływ świeżego powietrza fabryczny jest optymalny.
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

Co daje w ogóle sportowy filtr?? Przecież nie filtruje wszystkiego, więc może skrócić żywotność silnika...
michal969

Post autor: michal969 »

takie zapytanko jezeli jest juz ten stożek pod maska czy aby nie jest mu zle zasysajac ciepłe powietrze z komory silnika ??? odgrodzic jakos czy ewentualnie wlot na maske ?
carmaker

Post autor: carmaker »

odgrodzić jeśli jest możliwość ,intercooler i tak schłodzi w turbawce to ciepłe powietrze zassane z komory silnika ale nie koniecznie tyle ile trzeba
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

w seryjnym aucie - nie daje nic poza dźwiękiem...
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

A doprowadzenie do puszki w 1.4 mono tego przewodu coś daje?? Ja mam założoną trąbkę platikową od 1.1....
vino1986

Post autor: vino1986 »

nie no chyba cos daje... ja zamontowalem wielki filtr stozkowy w busie no i doprowadzilem do niego dolot z zimnym powietrzem i latam tak juz 2 rok (oczywiscie czyszczac co jakis czas go i nasiaczajac preparatem do filtrow powietrza ) i poza dzwiekiem wydaje mi sie ze dostaje wiecej powietrza przy zalaczeniu sie turbo i troszke jakby szybciej na obroty wchodzil w stosunku do fabrycznego filtra w puszcze...
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

ahaaaa jaaaaasne bo ciśnienie doładowania zależy od filtra powietrza ;-) postaw 2 auta koło siebie IDENTYCZNE: jedno z filtrem nowym fabrycznym, drugie ze stożkiem... już to widzę jak to stożkowe jest szybsze... stożek ma taki sam wpływ w takiej sytuacji jak kolor lakieru... :rotfl:
vino1986

Post autor: vino1986 »

powiem tak wydaje mi sie ze przepustowosc zwyklego filtra jest mniejsza niż stożka. I nie ukrywam że możliwe że przepływomierz może pokazywać że jest za dużo powietrza i dawać większą dawkę paliwa. Bo jeżdżę więcej niż 2 lata tym samochodem i pomimo przebiegu ponad 700 tys zapierdala nadal 160 i siły też mu nie brakuje... A spalanie może i też delikatnie właśnie wzrosło... Aha może i to też troszkę ważne ale filtr jest K&N
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Jak ktoś posiada wakuometr to niech sprawdzi jakie jest podciśnienie za stożkowym a jakie na zwykłym na wolnych oraz na podwyższonych obrotach to się wszystko wyjaśni
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
wsmpw

Post autor: wsmpw »

vino1986 pisze: A spalanie może i też delikatnie właśnie wzrosło...
może poprostu to taki efekt placebo ciśniesz mocniej pedał bo Ci się dzwięk podoba i przez to spalanie większe ot.. :mysli:
ODPOWIEDZ