Strona 1 z 2

Brak iskierki

: 23 lutego 2011, 22:28
autor: nero32
Witam wszystkich
:lol:
Jednak muszę zwrócić się o pomoc do kolegów. Mam Renię 1986 roczek 1.1 TL
wczoraj odmówiła podawania iskierki mianowicie zaczeło się od problemów z dławieniem po dodaniu gazu ale to do opanowania obstawiam przewody gażnik wyczyściłem. Więc po wyczyszczeniu gaznika sprawdziłem aparat zapłonowy kopułkę i zadowolony palę a tu STOP więc sprawdzam iskrę zero. Wymyśliłem zmianę na sprawną cewkę i guzik zero. Mam pytanie czy przewody na cewce mogą być zamienione czy mogę gdzieś sprawdzić jak idą przewody do cewki.Wczoraj i dzisiaj godzina na dworze i nic. Może koledzy mają pomysła :zalamka:

: 24 lutego 2011, 10:27
autor: przemeq
Sprawdź czy masz iskrę do kopułki kabel idący od cewki do kopułki przyłóż oddalając lekko od masy i ktoś drugi nie zapali rozrusznikiem.
Jak jest to kopułka i palec ewentualnie do wymiany, tylko nie palec EPS czy Faceta zmień na Bosch-a ten palec jest inny szerszy.

Jak iskry nie masz to podłącz cewkę omijając moduł elektroniczny i sprawdź iskrę.
Nadal nie ma podmiana cewki.

Przemeq

: 24 lutego 2011, 14:27
autor: nero32
Mam pytanko jak ominąć moduł żeby podpiąć cewę do sprawdzenia. Iskry dalej brak wyjąłem przewód z kopułki kolega zapalił i nic.

[ Dodano: 24 Luty 2011, 15:22 ]
Poszperałem w necie i popytałem czy moja Renia może mieć uszkodzony czujnik Hala.
Teraz to juz mam problem gdzie to dostać czy moja renia ma takie ustrojstwo

: 24 lutego 2011, 22:29
autor: Piorko
W 1.1 nie ma żadnych udziwnień, kawałek modułu, cewka i tyle z zapłonu, przynajmniej w moim... Jest jeszcze kondensator, może mu się gdzieś kabel urwał.

: 24 lutego 2011, 22:47
autor: wsmpw
ojezu! nero32 nie możesz zrobić nam zdjęcia silnika i postępować jak Ci napiszemy?

: 25 lutego 2011, 08:56
autor: RYCHO35
najpierw sprawdź czy zasilanie idzie do modułu. Jak chcesz ominąć moduł to go poprostu wypnij. Do + cewki podepnij zasilanie od stacyjki a z drugiego złącza cewki kabelek do aparatu zapłonowego i po sprawie.
A jak masz możliwość to przycholuj renie na bytom to Ci to zrobie.
Z tego co kojarze to nie ma tam żadnych udziwnień typu czujnik halla i nie wiem kto Ci coś takiego powiedział, no chyba że masz coś tam namieszane.

: 25 lutego 2011, 09:10
autor: przemeq
Do cewki dochodzi przewód z 12 V od stacyjki i wychodzi z drugiej strony do modułu odczepiasz ten przewód , następnie odczepiasz przewód idący z przerywacza zapłonu od modułu i łączysz
Inaczej przewód z przerywacza podłączasz do cewki bezpośrednio w miejsce przewodu idącego od cewki do modułu
Sprawdzasz iskrę na kablu od kopułki jak jest to moduł jak nie ma to cewka.

Przemeq

: 26 lutego 2011, 10:48
autor: chlopek07
może to banalne, ale sprawdź stacyjkę...

: 26 lutego 2011, 18:56
autor: nero32
Mam pytanko a co stacyjka może powodować ? :mysli:

[ Dodano: 26 Luty 2011, 19:01 ]
W tym momencie to piszę magisterium niby prosta rzecz ale trzeba wszystko sprawdzać poprzedni właściciel widzę ze porobił dziadostwa i muszę to poprawiać. Jestem na etapie sprawdzenia przerywacza zapłonu. Na dworze zimno i działam po 30 min -- mróz jak diabli

: 26 lutego 2011, 21:27
autor: chlopek07
U mnie stacyjka powodowała że nie było iskry podczas kręcenia rozrusznikiem, niby rozrusznik kręcił a iskry nie było, przeskok iskry był gdy kluczyk przekręcałem w stacyjce w pozycje wyjściową, charakteryzowało się takim lekkim szarpnięciem silnika, wtedy była iskra, jakby nie w tym momencie co trzeba, przyczyną było wytopienie się tego elektromagnesu w stacyjce co rozłącza styki, czy coś tam i się stacyjce popierniczyło kiedy iskra ma być hehe ja na to wpadłem po 2 tyg. szukania zaginionej iskry...i to przypadkiem...ja kręciłem rozrusznikiem, kumpel trzymał kabel od cewki do masy i nie było wtedy iskierki, lecz gdy przestawałem kręcić rozrusznikiem wtedy iskra była aż miło...

: 27 lutego 2011, 14:36
autor: nero32
To ciekawe zobaczę i tą wersję. Problem rzeczywiście może być mały ale trzeba go znależć jeszcze w zimę przekichane zimno jak diabli. Plus jak człowiek zobaczy z bliska to co wyrabiał poprzedni właściciel to ręcę opadają. :szok:

: 27 lutego 2011, 15:18
autor: RYCHO35
przecież pisałem wcześniej "sprawdź zasilanie" :szok:

: 27 lutego 2011, 17:06
autor: nero32
Zasilanie była 1 rzeczą którą sprawdziłem potem kable, masa i tak dale jadę do przodu pomału wykluczam jak dobre to OK. Na dworze nie wytrzyma nawet eskimos parę godzin :rotfl:

: 27 lutego 2011, 18:25
autor: to ja jjmag
po primo zdejmujesz kopułkę i sprawdzasz czy styki nie są powypalane, jeśli są najlepiej wymienić zestaw kopułkę i palec polecam feceta, ale jeśli zgineła prawie lub całkowicie iskra sprawdź w aparacie młoteczek i kowadełko czy podczas kręcenia silnikiem daj e przejście prądu na palec

: 28 lutego 2011, 13:06
autor: nero32
Witam
YES YES YES Renia zagrała grzebałem jeszcze dzisiaj 2 godziny i doszłem poprzedni magik założył dodatkowy przekażnik jeszcze jeden ( po chole--ę nie wiem ) mierzę robi przebicie wypiołem ustrojstwo wszystko wyczyściłem i od 1- go strzału pali jak lalala. Dziękuję wszystkim i zamykamy temat :radocha: