Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Brak iskry na świecach.

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

chlopek07
Posty: 8
Rejestracja: 9 lutego 2011, 21:02
Lokalizacja: Gniezno

Brak iskry na świecach.

Post autor: chlopek07 »

Witam, nie wiem czy temat był poruszany ale mam taki problem że nie mam iskry na świecach...kable nowe cewka, moduł zapłonowy. pytanie mam jedno...kabel żółty który wychodzi z cewki dochodzi do pewnego zielonego czujnika...czy to czujnik położenia wału??? idzie takie coś dzisiaj kupić :( ...wydaje że ten czujnik może być przyczyna braku iskry...
unikorn

Post autor: unikorn »

może, idzie.

Napisz chłopku najpierwej jakie auto, silnik etc. Potem możemy zacząć Ci pomagać.

Nie wspominam już o kulturze witania się itd......
chlopek07
Posty: 8
Rejestracja: 9 lutego 2011, 21:02
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: chlopek07 »

Renault Clio 1.1 RN 92r. :] silnik taki jak w renio 5
wsmpw

Post autor: wsmpw »

platynki w aparacie zapłonowym trzw kowadełko i młoteczek?
unikorn

Post autor: unikorn »

znajdź warsztat, wymień silnik na 1.7 zaoszczędzisz mnoooooostfo czasu i pieniędzy.
A na poważnie, sprawdzałeś czy nic się nie odłączyło od cewy? Styki ok?
chlopek07
Posty: 8
Rejestracja: 9 lutego 2011, 21:02
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: chlopek07 »

kopułkę wykluczam...przerwa na platynach odpowiednia...

[ Dodano: 21 Luty 2011, 22:20 ]
rozrusznik kręci...ale brak iskry...został mi ten czujnik z którego kabel z tego co widzę dochodzi do cewki...w tematach o elektryce jestem zielony...

[ Dodano: 21 Luty 2011, 22:24 ]
ostatnio jak kumpel kręcił rozrusznikiem to nadal brak iskry wystąpił...ale o dziwo iskra pojawiła się gdy przestał kręcić...to tak jakby przeskoczyła nie w odpowiednim momencie...aż mnie walnęło konkretnie a to tylko 12v :uoee:
wsmpw

Post autor: wsmpw »

chlopek07 pisze:aż mnie walnęło konkretnie a to tylko 12v
raczej pojawia się tam kilka kilo volt .. pozatym nie poraziło cię napięce lecz prąd
ten czujnik co jest zamontowany na skrzyni tam przy silniku w takiej przerwie nie ma nic do tego...
jjmag

Post autor: jjmag »

z tego co pamiętam w clijance silnik nie jest dokładnie taki sam jak w 5 po primo inne sterowanie zapłonem niż przy standardowym 1,1 w 5, po drugie tam jeśli mnie pamięć nie myli to nie gaźnik a monowtrysk siedzi a jak tak to opcji 1500 więc na początek proponował bym zrobić zdjęcie komory silnika żeby widzieć co to w ogóle jest
Awatar użytkownika
cyklista
Posty: 350
Rejestracja: 4 lutego 2010, 19:36
Lokalizacja: £ ó d ¼

Post autor: cyklista »

chlopek07 pisze:...wydaje że ten czujnik może być przyczyna braku iskry...
może tez być ze rozrząd sie przestawił
vino1986

Post autor: vino1986 »

cyklista pisze:może tez być ze rozrząd sie przestawił
hmmm a co ma rozrzad do braku iskry :?:
Awatar użytkownika
cyklista
Posty: 350
Rejestracja: 4 lutego 2010, 19:36
Lokalizacja: £ ó d ¼

Post autor: cyklista »

vino1986 pisze:hmmm a co ma rozrzad do braku iskry
skoro będzie przedstawiony rozrząd to wszystko ulega zmienia :uoee: nawet kąt zapłonu
wsmpw

Post autor: wsmpw »

ale tego zapłonu wogóle nie ma..
Awatar użytkownika
cyklista
Posty: 350
Rejestracja: 4 lutego 2010, 19:36
Lokalizacja: £ ó d ¼

Post autor: cyklista »

wsmpw pisze:ale tego zapłonu wogóle nie ma..
ja wiem ze ma :uoee: po to już przerabiałem w byłej piątce
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

nie wiem jak jest zbudowany przerywacz z platynkami w R5 ale raczej obstawiałbym na ośkę w aparacie która jest już zużyta lub kondensator
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
vino1986

Post autor: vino1986 »

djmonkey pisze:ale raczej obstawiałbym na ośkę w aparacie która jest już zużyta
ta oska nazywana jest krzywka :) mozna to latwo sprawdzic szczeliniomierzem czy jest odpowiednia przerwa na platynkach...
ODPOWIEDZ