Strona 1 z 1

Luzy na kierownicy - co z tym zrobić ?

: 31 stycznia 2011, 09:57
autor: Sancez
Witam serdecznie,

Na wstępie chciałbym podkreślić że jestem kompletnie zielony w kwestii spraw typowo technicznych - to moje pierwsze auto i liczę na wyrozumiałość ;D

Od bardzo niedawna stałem się posiadaczem R5 Baccara '89 i z racji swojego wieku - i tego że samochód stał ponad 2 lata nieużywany na dworzu :zalamka: - są z nim większe i mniejsze mankamenty. Część z nich udało się już wyeliminować, niestety pozostał problem luzów na kierownicy.
Przy kołach nic nie lata "szarpiąc" za opony, więc domyślam się że to może przy samym mocowaniu coś.

Czy ktoś ma może jakieś sugestie ?

Pozdrawiam,
Tomek.

: 31 stycznia 2011, 10:08
autor: tommies
Szarpiąc za opony, to wyczujesz najwyżej luz łożyska. Podjedź na stację diagnostyczną to ci powiedzą. Generalnie najczęściej luzy pojawiają się na końcówkach drążków kierowniczych, następnie na samych drążkach, na tulejce (łączniku) metalowo gumowym kolumny kierowniczej, kolejno na samej maglownicy i kolumnie.
Znając R5 masz do wymiany końcówki i łącznik met-gum. Pozostałe luzy pojawiają się przy dużym przebiegu i zaniedbywaniu wymiany pozostałych elementów układu kierowniczego i zawieszenia

: 31 stycznia 2011, 15:44
autor: djmonkey
W końcu ktoś Gdyni :) Podjedz do SKP i za 20 zł zbadają gdzie są luzy w zawieszeniu i drążkach kierowniczych .
Ps. W jakiej dzielnicy mieszkasz?

: 31 stycznia 2011, 20:52
autor: Sancez
No właśnie samochód jest przygotowywany do przeglądu, gdyż się trochę "zastał" i trzeba zrobić na nowo w tym tygodniu ;D

tommies, dzięki za rady!

djmonkey, widzę "sąsiada" bo też jestem z Dąbrowy :D

: 31 stycznia 2011, 21:04
autor: djmonkey
czy to nie jest ta czarna R5 co stała przy Rdestowej niedawno

: 31 stycznia 2011, 22:41
autor: Sancez
na Rdestowej stała, ale nie czarna ;D ta jest taka szarawa ;)

: 3 lutego 2011, 20:06
autor: djmonkey
Właśnie stała cała czarna a nie szara i w całkiem ładnym stanie i jakoś jej już tam nie widuje.