Strona 1 z 2
					
				kontrolka ładowania
				: 23 stycznia 2011, 19:20
				autor: przemeq
				Czasami potrafi się żarzyć kontrolka ładowania i ma to związek z obciążeniem.
Włączę ogrzewanie tylnej szybu i wentylator to kontrolka ładowania potrafi mrugać jednoczesnie np: z właczonym kierunkowskazem, normalnie nie świeci jak mam włączone światła i wentylator a tylko żarzy się.
Ładowanie jest ok`,  prądu nie brakuje świruje kontrolka, doczytałem że to objaw braku masy ale nie wiem której tej silnik - nadwozie czy masy w tablicy prędkościomierza.
 Moje R 5 to wersja five z silnikiem c1e.
Przemeq
			 
			
					
				
				: 23 stycznia 2011, 19:59
				autor: unikorn
				Zmasuj tablicę albo najlepiej kokntrolkę do budy na krótko - tymczasowo. Będziesz wiedział.
			 
			
					
				
				: 24 stycznia 2011, 13:31
				autor: vino1986
				moze sie okazac ze "linie papilarne" na zegarze z tylu masz gdzies przelamane i nie ma prawidlowej masy i ciagnie ja z innej kontrolki ktora moze robic zaklucenie w momencie jej dzialania... u mnie tak w alpie bylo na swiatlach i awaryjnych... zrobilem mostek z innej masy na budziku i dziala jak najbardziej poprawnie teraz...
			 
			
					
				
				: 24 stycznia 2011, 14:31
				autor: lodoo
				tylko pamiętajcie, żeby nie "zapętlać" masy... jak podpinacie skądeś tam to odłączcie z pierwszego miejsca
takie pętle mają zły wpływ na elektronikę
droga "masy" powinna mieć strukturę "drzewa" a nie "pajęczyny"
			 
			
					
				
				: 24 stycznia 2011, 14:41
				autor: vino1986
				sluszna uwaga... dlatego na obu liniach sa dziurkaczem zrobione przeciecia na masie 

 
			 
			
					
				
				: 24 stycznia 2011, 16:39
				autor: kabar
				lodoo pisze:elektronikę 
Jaką elektronikę? W R5 to najwyżej trochę lepsza elektryka 

 
			 
			
					
				kontrolka ładowania
				: 24 stycznia 2011, 19:49
				autor: przemeq
				Ja pociągnę nową masę z nadwozia, byłem ciekawy tylko czy to masa przy połączeniu buda-silnik czy w zegarach.
Elektronika oprócz modułu zapłonowego ( tranzystor) to w całym R5 nie ma, chyba że zaliczymy zespół prądniczki i amperomierza (prędkościomierz) do działu elektronika.
Przemeq
			 
			
					
				
				: 24 stycznia 2011, 21:27
				autor: djmonkey
				A sprawdź czasem połączenie przy samym alternatorze ostatnio też takie cyrki miałem. 
Czy czasem Lamka kontrolna ma po jednej stronie plusa a przy altku bierze masę a gdy zaczyna ładować pojawia się w tym miejscu napięcie dodatnie  dla tego gaśnie ?
			 
			
					
				
				: 27 stycznia 2011, 08:48
				autor: przemeq
				Problem rozwiązany po wyjęciu licznika jedna żaróweczka podświetlenia przepalona wymieniłem poczyściłem styki i ok
Dziękuje za odzew
			 
			
					
				
				: 27 stycznia 2011, 21:01
				autor: wilku
				A teraz ja, po ogarnięciu świateł, tak tak już je mam!! Pali mi się kontrolka ładowania, mimo że ładowanie mam na klemach, może to być walnięty licznik? jakiś styk przy nim?
			 
			
					
				
				: 29 stycznia 2011, 09:22
				autor: wilku
				Naprawdę nikt nic nie wie?
			 
			
					
				
				: 29 stycznia 2011, 09:30
				autor: vino1986
				a czy jak gazu dodasz to gasnie czy swieci sie nadal 

 
			 
			
					
				
				: 29 stycznia 2011, 10:52
				autor: djmonkey
				przeczyść styki na 2 pinowej kostce oraz regulatorze napięcia i to co pisze Vino1986 , jesli to nie pomoże podmień regulator napięcia ponieważ może być uszkodzony
			 
			
					
				
				: 29 stycznia 2011, 11:45
				autor: wilku
				jak dodaje gazu to nic się nie zmienia, wyczyszczę styki tak jak piszecie, ładowanie mam na poziomie 13,8V
			 
			
					
				
				: 29 stycznia 2011, 12:56
				autor: djmonkey
				te napięcie 13,8 to przy włączonych odbiornikach, sprawdzałeś na alternatorze czy akumulatorze  ? A przeczyść jeszcze styki B+ i B- na alternatorze jeśli to nie pomorze podmień regulator