Strona 1 z 2
regeneracja amorów tył
: 13 stycznia 2011, 11:20
autor: b.pawelek
Witam
Poszukuję amorów które będą super sztywne lub punktu który podejmie się regeneracji amortyzatorów na tył. W jedynym mi dostępnym punkcie twierdzą, że moje amortyzatory nie kwalifikują się do regeneracji bo nie da się ich rozebrać.
Od razu podziękuję za złośliwości pt. zrobienia zawieszenia na sztywno itp.
Będę bardzo wdzięczny bo bez tego nie moge ruszyć mojej piątki.
: 13 stycznia 2011, 11:38
autor: jjmag
no to jak chcesz na sztywno to dobre gazowe kayab motrio albo typowo sportowe innego rozwiązania nie widzę
: 13 stycznia 2011, 16:18
autor: wsmpw
belka 4 drążki i amortyzatory gazowe
: 13 stycznia 2011, 17:21
autor: b.pawelek
Pod zwykla belke nie kupię sztywniejszych amorow?
W grę wchodzą tylko amortyzatory które da się regenerowac bo od razu będę go musiał oddać do przeróbki.
: 13 stycznia 2011, 17:36
autor: wsmpw
nie raczej wg mnie nie uzyskasz efektu który by cie zadowalał belka 2-u drązkowa jest bardzo miękka
: 13 stycznia 2011, 22:31
autor: tommies
Napisz jaki efekt chcesz uzyskać.
Oryginalne amory olejowo-gazowe są dość mocne , ale belka jest miękka. Możesz włożyć od Rapida - są jeszcze mocniejsze, tyle że chyba ok 10-15 mm dłuższe.
: 14 stycznia 2011, 03:02
autor: b.pawelek
efekt jaki chce uzyskać to skok zawiasu z tyłu przy ok 120 kg na przednich fotelach to ok 1.5 cm skoku zawieszenia.
Patent już przetestowany na innych moich autach i świetnie się sprawdzający. To moje pierwsze auto na belce i nie przewidziałem że mogą być z tym aż takie problemy.
: 14 stycznia 2011, 09:28
autor: tommies
Kompletnie nie rozumiem tego pomysłu, a jeszcze bardziej kombinacji z amortyzatorami, których podstawowym zadaniem jest tłumienie drgań. O właściwościach trakcyjnych aż boję się pomyśleć - i bez kombinacji tył ma słabą przyczepność

Jeśli po prostu chcesz mieć sztywny tył o małym ugięciu, to poszukaj tylnej belki i amortyzatorów od Renault Rapid, a najlepiej od wersji ze zwiększoną ładownością.
: 14 stycznia 2011, 10:22
autor: RYCHO35
W alpinach przygotowywanych do sportu (tam też są drązki skrętne) montowali dodatkowo sprężyny współosiowo z amortyzatorem
: 14 stycznia 2011, 10:54
autor: vino1986
RYCHO35 pisze:W alpinach przygotowywanych do sportu (tam też są drązki skrętne) montowali dodatkowo sprężyny współosiowo z amortyzatorem
nom nie wiem gdzie ale czytalem ze i tak miekko bylo bo nie da sie tej konstrukcji super usztywnic przez te drazki... miales Rycho stycznosc z takim zawieszeniem

: 14 stycznia 2011, 11:02
autor: wsmpw
vino1986 pisze:nom nie wiem gdzie ale czytalem ze i tak miekko bylo bo nie da sie tej konstrukcji super usztywnic przez te drazki... miales Rycho stycznosc z takim zawieszeniem
a ta ostatnio co na allegro była?? była tam mowa o sprężynach więc możliwe chyba..
: 14 stycznia 2011, 11:10
autor: vino1986
tak byla... ona miala niby zwykle zawieszenie i wlasnie wzmacniane sprezynami...
: 14 stycznia 2011, 11:37
autor: RYCHO35
miales Rycho stycznosc z takim zawieszeniem
ja osobiście nie miałem styczności z takim zawieszeniem ale przed formatowanie twardziela miałem w kompie dość szczegółowo opisane i obfotografowane takie zawieszenie z rajdówki CALBERSON.
: 14 stycznia 2011, 14:41
autor: adrian
firma Zerkopol zrobi ci bilsteina jakiego chcesz , ale po co nie wiem?
ja miałem w gtt z tyłu ALKO i były betonowe ale jazda na tym beznadziejna i niekontrolowana , często oba tylne koła potrafiły się oderwać powodując niemałe zamieszanie u uczucie gorąca w portkach

: 14 stycznia 2011, 18:10
autor: egonn87
wsmpw pisze:belka 4 drążki i amortyzatory gazowe
Ja właśnie nie wiem czy czasem nie mam belki na 4 drążkach.... One występowały w zwykłych piątalach??? Tył mam okropnie wręcz sztywny, a amortyzatory de Carbon...