Strona 1 z 1
Nieszczelność między k. wydechowym a rurą kolektorową 1,4
: 4 stycznia 2011, 21:16
autor: djmonkey
Witam
Wymieniałem ostatnio u tłumikatrza rurkę kolektorową ponieważ pękła zaraz przed 1 tłumikiem . Przez 3 tygodnie było ok ale ostatnio zaczęło przepuszczać na łączeniu z kolektorem.
Mechanior twierdzi że to wina kolektora wydechowego (niby wytarty ta ciekawe jakim cudem żeliwo się wytarło od nowej rury ) i trzeba go wymienić a mnie się zdaje że dał tam po prostu pastę uszczelniającą zamiast pierścionka i skręcił na tak że sprężyny są ściśnięte na max'a i teraz próbuje naciągać.
Czy na tym łączeniu powinien być włożony pierścień uszczelniający? Bo mnie się bardzo wydaje że tak.
Marcin.
: 4 stycznia 2011, 21:22
autor: vino1986
djmonkey pisze:Czy na tym łączeniu powinien być włożony pierścień uszczelniający?
ze niby ze cos jak uszczelka metalowa

ja bym to skrecil na taki pierscien specjalny laczacy dwie rury wydechowe jak maja to takie rozszerzenie i jest taka mozliwosc... bo paste to raczej na laczenia rurek sie daje w miejscu gdzie rura jest nacieta i druga w nia wchodzi z mniejsza srednica...
: 4 stycznia 2011, 21:38
autor: djmonkey
pastę dał właśnie tam też pewno ponieważ nie miał pierścienia między żeliwnym kolektorem a tą rurką kolektorową która idzie do 1 tłumika. W katalogu znalazłem tylko taki pierścień między rury ale do mono Bosal 256-056
: 4 stycznia 2011, 22:48
autor: Robcio_GTT
djmonkey pisze:Czy na tym łączeniu powinien być włożony pierścień uszczelniający?
Fabrycznie jest montowany na takim pierścieniu

: 4 stycznia 2011, 23:04
autor: djmonkey
Bosal 256-056 czy to jest ten pierścień? jeżeli nie to proszę o jakiś nr. katalogowy lub stronę gdzie mogę zakupić taki pierścionek
: 4 stycznia 2011, 23:21
autor: RYCHO35
w sklepie z łumikami powinni mieć katalog, a jak nie to poprostu zmierz średnice. Ot i cała filozofia.
: 4 stycznia 2011, 23:42
autor: Robcio_GTT
: 5 stycznia 2011, 08:50
autor: lodoo
dokładnie - taki pierścień z drucików i uwaga:
nie dokręcać mocno! w serwisówce jest rysunek jak mają być ściśnięte sprężyny.
na początku przez paręset kilometrów miejskiej jazdy może lekko popuszczać aż się nie ułoży!!! nie dokręcać mocniej w tym czasie

! absolutnie żadnej pasty na niego nie wolno dawać!!!
: 5 stycznia 2011, 12:43
autor: wsmpw
lodoo pisze:na początku przez paręset kilometrów miejskiej jazdy może lekko popuszczać aż się nie ułoży!!! nie dokręcać mocniej w tym czasie

nie wydaje mi sie że sie da to mocniej skręcić niż śruby pozwalają .. chyba że ktoś ma przeróbkę to wtedy dziękuje...
: 5 stycznia 2011, 19:42
autor: djmonkey
Ok dzięki wszystkim za pomoc w jakiś wolny weekend zabiorę się do dzieła. I co jak co ale moje przekonania do mechaniorów w warsztatach pozostaje nie zmienne "wymieniacze a nie mechanicy"
: 5 stycznia 2011, 23:34
autor: wilku
Proponował bym też, jak już rozkręcisz wszystko, przyjrzeć się czy gość nie zgiął w jakiś sposób flanszy na rurze, albo sprawdzić czy płaszczyzny są równoległe flanszy i kolektora.
: 6 stycznia 2011, 01:05
autor: wsmpw
Proponował bym też, jak już rozkręcisz wszystko, przyjrzeć się czy gość nie zgiął w jakiś sposób flanszy na rurze, albo sprawdzić czy płaszczyzny są równoległe flanszy i kolektora.
trafna rada

: 6 stycznia 2011, 10:45
autor: djmonkey
ok dzięki ale wątpię żeby ją wygoił bo grubość ścianki ma ok 2,5 mm
: 13 stycznia 2011, 16:32
autor: wsmpw
powinienieś mieć takie śuby

i nowe spręzyny i nową uszczelke,nową rure kolektorową i wszystko powinno być szczelne.
: 13 stycznia 2011, 20:32
autor: djmonkey
Uszczelkę zakupiłem i teraz zostaje próba zorganizowania kanału bo od góry tego raczej nie zrobię . Chociaż może się da jakoś to zrobić pomyślę w piątek wieczorkiem.