Strona 1 z 1

Nieszczelność między k. wydechowym a rurą kolektorową 1,4

: 4 stycznia 2011, 21:16
autor: djmonkey
Witam
Wymieniałem ostatnio u tłumikatrza rurkę kolektorową ponieważ pękła zaraz przed 1 tłumikiem . Przez 3 tygodnie było ok ale ostatnio zaczęło przepuszczać na łączeniu z kolektorem.
Mechanior twierdzi że to wina kolektora wydechowego (niby wytarty ta ciekawe jakim cudem żeliwo się wytarło od nowej rury ) i trzeba go wymienić a mnie się zdaje że dał tam po prostu pastę uszczelniającą zamiast pierścionka i skręcił na tak że sprężyny są ściśnięte na max'a i teraz próbuje naciągać.
Czy na tym łączeniu powinien być włożony pierścień uszczelniający? Bo mnie się bardzo wydaje że tak.




Marcin.

: 4 stycznia 2011, 21:22
autor: vino1986
djmonkey pisze:Czy na tym łączeniu powinien być włożony pierścień uszczelniający?
ze niby ze cos jak uszczelka metalowa :?: ja bym to skrecil na taki pierscien specjalny laczacy dwie rury wydechowe jak maja to takie rozszerzenie i jest taka mozliwosc... bo paste to raczej na laczenia rurek sie daje w miejscu gdzie rura jest nacieta i druga w nia wchodzi z mniejsza srednica...

: 4 stycznia 2011, 21:38
autor: djmonkey
pastę dał właśnie tam też pewno ponieważ nie miał pierścienia między żeliwnym kolektorem a tą rurką kolektorową która idzie do 1 tłumika. W katalogu znalazłem tylko taki pierścień między rury ale do mono Bosal 256-056

: 4 stycznia 2011, 22:48
autor: Robcio_GTT
djmonkey pisze:Czy na tym łączeniu powinien być włożony pierścień uszczelniający?
Fabrycznie jest montowany na takim pierścieniu :okok:

: 4 stycznia 2011, 23:04
autor: djmonkey
Bosal 256-056 czy to jest ten pierścień? jeżeli nie to proszę o jakiś nr. katalogowy lub stronę gdzie mogę zakupić taki pierścionek

: 4 stycznia 2011, 23:21
autor: RYCHO35
w sklepie z łumikami powinni mieć katalog, a jak nie to poprostu zmierz średnice. Ot i cała filozofia.

: 4 stycznia 2011, 23:42
autor: Robcio_GTT
Bosal 256-056 czy to jest ten pierścień
256-056 lub 256-500, np. http://moto.allegro.pl/pierscien-uszcze ... 34071.html
lub http://moto.allegro.pl/pierscien-uszcze ... 78657.html
Ale najlepiej zrób jak pisze RYCHO35 :okok:

: 5 stycznia 2011, 08:50
autor: lodoo
dokładnie - taki pierścień z drucików i uwaga:

nie dokręcać mocno! w serwisówce jest rysunek jak mają być ściśnięte sprężyny.

na początku przez paręset kilometrów miejskiej jazdy może lekko popuszczać aż się nie ułoży!!! nie dokręcać mocniej w tym czasie ;-) !!! absolutnie żadnej pasty na niego nie wolno dawać!!!

: 5 stycznia 2011, 12:43
autor: wsmpw
lodoo pisze:na początku przez paręset kilometrów miejskiej jazdy może lekko popuszczać aż się nie ułoży!!! nie dokręcać mocniej w tym czasie ;-) !!
nie wydaje mi sie że sie da to mocniej skręcić niż śruby pozwalają .. chyba że ktoś ma przeróbkę to wtedy dziękuje...

: 5 stycznia 2011, 19:42
autor: djmonkey
Ok dzięki wszystkim za pomoc w jakiś wolny weekend zabiorę się do dzieła. I co jak co ale moje przekonania do mechaniorów w warsztatach pozostaje nie zmienne "wymieniacze a nie mechanicy"

: 5 stycznia 2011, 23:34
autor: wilku
Proponował bym też, jak już rozkręcisz wszystko, przyjrzeć się czy gość nie zgiął w jakiś sposób flanszy na rurze, albo sprawdzić czy płaszczyzny są równoległe flanszy i kolektora.

: 6 stycznia 2011, 01:05
autor: wsmpw
Proponował bym też, jak już rozkręcisz wszystko, przyjrzeć się czy gość nie zgiął w jakiś sposób flanszy na rurze, albo sprawdzić czy płaszczyzny są równoległe flanszy i kolektora.
trafna rada :okok:

: 6 stycznia 2011, 10:45
autor: djmonkey
ok dzięki ale wątpię żeby ją wygoił bo grubość ścianki ma ok 2,5 mm

: 13 stycznia 2011, 16:32
autor: wsmpw
powinienieś mieć takie śuby Obrazek
i nowe spręzyny i nową uszczelke,nową rure kolektorową i wszystko powinno być szczelne.

: 13 stycznia 2011, 20:32
autor: djmonkey
Uszczelkę zakupiłem i teraz zostaje próba zorganizowania kanału bo od góry tego raczej nie zrobię . Chociaż może się da jakoś to zrobić pomyślę w piątek wieczorkiem.