Strona 1 z 1

BOV, DV, MBC i takie tam ...

: 29 grudnia 2010, 18:52
autor: Robcio_GTT
Mógłby ktoś napisać z czym to się je :P ??
Chciałbym zakupić zawór do GTT, ale nie wiem jaki.
Są bowiem BOV , DV . Jaki do GTT ??
Np. czy taki Forge zda egzamin :mysli: ??
http://moto.allegro.pl/blow-off-forge-z ... 61851.html
Szczerze, to za dużo jeszcze o tym nie wiem, stąd pytanie do tych co takową widzę posiadają ;)
Druga sprawa to MBC.
Mógłby ktoś napisać o tym parę słów ??
Czy warto montować, plusy, itp... :)

: 29 grudnia 2010, 22:05
autor: krysiun
mam takiego forge - nawet działa - w miarę jest OK ale Properfect lepszy ;) tylko się popsuł ;) ale sie zrobi

: 29 grudnia 2010, 22:57
autor: Robcio_GTT

: 30 grudnia 2010, 15:00
autor: krysiun

: 30 grudnia 2010, 20:58
autor: rocker
Ja mam ten:
http://www.re5pect.pl/index.php?product ... od_id=8251
Jest...fajny i głośny.
Mbc. Konieczny w autkach podkręconych.
W seriach może niepotrzebnie kusić :)
Służy do podkręcanie ciśnienia doładowania.
U mnie bez mbc - 0,7 bara.
Po wkręceniu ....duuuużo.
Do więcej niż 2 nie kręciłem :)
Pozdro, turbomaniacy.

: 30 grudnia 2010, 21:32
autor: Robcio_GTT
No dobra a jak sprawdzić ile pompuje turbina i jak zmienić doładowanie ??

: 30 grudnia 2010, 22:46
autor: nikos
przecież masz wskaźnik doładowania (na desce rozdzielczej opis: http://www.renault5gtturbo.com/maintenance.htm) a regulujesz właśnie mbc albo przy turbinie (wastegatem czy jak to się tam zwie)

: 22 lutego 2011, 20:43
autor: Robcio_GTT
Wracając do MBC.
Czyli jak już to założę, to można regulować ciśnienie bez kombinowania z wastegate ??

: 23 lutego 2011, 00:13
autor: nikos
tak

: 23 lutego 2011, 08:35
autor: lodoo
i mbc ma jeszcze tę wadę/zaletę zależy jak popatrzeć ;-) , że turbo wstaje wcześniej, przy niższych obrotach (zawór wastegate jest całkowicie zamknięty aż do uzyskania nastawionego ciśnienia, a normalnie, bez MBC płynnie się otwiera wraz ze wzrostem ciśnienia, część spalin spierdala bokiem i nie rozkręca wirnika)