Strona 1 z 2
Pompa paliwa
: 8 grudnia 2010, 12:08
autor: grzesio_16
Siemka
Pierwszy raz mam większy problem z moim autkiem,chodzi o silnik 1.4 mono.
Mianowicie,po naprawie komutatora został źle podłączony alternator,ciężko o to,ale tak wyszło,niestety.

Nie sprawdziłem tego podłączenia,odpaliłem,silnik chodził poprawnie,ale chcąc sprawdzić ładowanie zdjąłem ujemną klemę i stało się.
Silnik pochodził parę sekund i zgasł,teraz po przekręceniu kluczyka pompa paliwa chodzi cały czas,zamiast kilku sekund.
Przekaźniki wymieniłem oba,dalej to samo,pompa pracuje bez przerwy.
Nie wiem jak to ugryźć,problem ma sama pompa,czy elektryka??
Proszę Was o pomoc!
: 8 grudnia 2010, 18:27
autor: kabar
Myślę że problem może być po stronie sterownika silnika (komputera).
Pompa nie ma nic do tego, przekaźniki też. Tym wszystkim steruje komputer.
Rozumiem że silnik nie odpala?
: 8 grudnia 2010, 20:40
autor: grzesio_16
Tak,nie odpala.
Sprawdzałem stan połączeń,żadna z wtyczek nie wyglądała na spaloną.
Tego,że to sterownik najbardziej się obawiałem.

: 8 grudnia 2010, 20:46
autor: wsmpw
poszukaj na allegro z 19 jakiejś ..
: 8 grudnia 2010, 20:57
autor: grzesio_16
Właśnie to robię.
Ciekawe ile kosztowałby nowy,jeżeli jest do kupienia?
: 8 grudnia 2010, 21:00
autor: kabar
Znajomi którzy mają szrot z reniami mają po 50 zł jak kojarzę. Zrób zdjęcie sterownika żeby było widać numery to może coś się dobierze.
: 8 grudnia 2010, 21:16
autor: tommies
dokładnie - zrób foto bo chyba gdzieś mam od 1.4 mono
: 8 grudnia 2010, 21:27
autor: grzesio_16
Super.
Postaram się o fotki,ewentualnie podam nr. sterownika.
Dziękuję.

: 9 grudnia 2010, 05:42
autor: maciek od iwony
U mnie gdzieś też leży w piwnicy taki sterownik jak coś

: 9 grudnia 2010, 16:27
autor: grzesio_16
Dziś rano znalazłem i kupiłem na Allegro komp z Clio I 1.4. Ma on dokładnie takie same oznaczenia jak mój stary. Dałem całe 50 zł.

Ciekawe,czy to komp kaszanił,czy coś innego. Od początku wyglądało mi to na komputer,ale różnie to w życiu bywa.
Dziękuję Wam za pomoc i dam znać co dalej.

: 9 grudnia 2010, 19:10
autor: djmonkey
Tak się zapytam po co zdejmowałeś z akumulatora klemę ujemną podczas pracy? Przecież wystarczyło sprawdzić jakie mamy napięcie na akumulatorze przed i po uruchomieniu silnika .
: 9 grudnia 2010, 19:59
autor: grzesio_16
Tak,wiem,ze się tak robi,ale trzeba mieć miernik.
Ja w tamtej chwili takiego nie miałem,więc to był najprostszy sposób na sprawdzenie ładowania.
: 9 grudnia 2010, 20:59
autor: kabar
Jak widać - skuteczny sposób....

: 9 grudnia 2010, 21:18
autor: wsmpw
miernik 20 zł , odłączenie akumulatora na pracującym silniku 50 zł plus wysyłka - Czas i wrażenia bezcenne
: 9 grudnia 2010, 21:32
autor: Robcio_GTT