Strona 1 z 2
Padnięta stacyjka
: 17 listopada 2010, 09:59
autor: matej
Klucz nie chce wejść to końca, a co za tym idzie nie mogę przekręcić stacyjki. Mam wrażenie, że przy ostatnim wyjmowaniu klucza stacyjka jakby nie do końca się przekręciła w skrajną pozycję. Da się w ogóle coś z tym zrobić? Musiałem auto pod dom na lawecie przywieźć

Sprawdziłem z zapasowym kluczem i to samo.
Pozdrawiam
: 17 listopada 2010, 11:38
autor: vino1986
zaciela sie juz blokada na kierownicy czy nie

bo polecalbym wyciagnac stacyjke i ja dac do rozebrania i wyczyszczenia w srodku... mogl sie gdzies zmbek ktorys zaciac i ja blokuje... a z tego co pamietam to niedrogi taki zabieg bo chyba 20 czy 25 zl placilem za takie cos u mnie w Alpie...
: 17 listopada 2010, 11:52
autor: matej
Blokada kierownicy nie działa już chyba rok. Zaraz idę do garażu pogrzebać, zobaczę co zdziałam. Dzięki za odpowiedź.
: 17 listopada 2010, 11:58
autor: vino1986
u mnie jak sie pozdejmuje plastiki w babci to jest taki bolec wystarczy go nacisnac i mozna wyciagnac stacyjke np srubokretem plaskim za kolniez przy kolumnie kierowniczej... nie wiem jak w super ale w babci tak jest...
: 17 listopada 2010, 12:22
autor: djmonkey
jak ma nowszą stacyjkę to bez włożenia klucza i przekręcenia w odpowiednie miejsce jej nie wyciągnie.
: 17 listopada 2010, 12:28
autor: vino1986
no wlasnie dlatego pisze ze nie wiem jak jest dokladnie w super... spotkalem sie z czyms takim u mnie w Golfie ze da sie ja nawiercic malym wiertlem w odpowiednim miejscu i nawet jak zacieta i bez kluczyka to wyskakuje sama... ale nie polecam tego robic jak sie nie wie gdzie dokladnie nawiert trzeba zrobic...
: 17 listopada 2010, 12:35
autor: djmonkey
no jak ma tą nowszą i nie włoży do końca klucza to zostaje tylko rozwiercenie stacyjki
: 17 listopada 2010, 14:18
autor: matej
Mam tą nowszą - nie idzie wyjąć na razie, ale wczoraj raz udało mi się przekręcić klucz nie do końca włożony, więc popróbuję teraz jeszcze raz tak zrobić. Jak nie to zostaje chyba rozwiercanie. Ewentualnie przerobię zapłon na przyciski - widziałem z tyłu stacyjki wychodzą 4 kable: czerwony, pomarańczowy i 2 żółte. Czerwony to chyba z akumulatora, pomarańczowy do rozrusznika, a żółte jeden do zasilania paru rzeczy przy stacyjce przekręconej na pierwszą pozycję (radio, dmuchawa, wentylator chłodnicy), a drugi żółty, co zasila całą główną elektrykę. Ale to na razie opcja taka.
Jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi
edit
Jakimś cudem udało mi się jednak stacyjkę wydobyć, choć już traciłem nadzieję. Mam cuś takiego:
Niestety nic się z nią już nie da zrobić raczej, więc czeka mnie zakup, chyba raczej nowej.
: 20 listopada 2010, 22:52
autor: wilku
Powiedz mi, jak wyjąć stacyjkę, muszę też to zrobić i włożyć nową, mam w tej chwili zapłon z przycisku i jest to tak głupie rozwiązanie, że nawet trudno jest to opisać. Intuicyjnie zawsze sięgam do stacyjki jak zgaśnie.
Powiedz mi jeszcze gdzie mogę takową kupić, bo pytałem w kilku miejscach i niestety, nie do zdobycia.
: 21 listopada 2010, 09:26
autor: matej
Musisz odsłonić korpus stacyjki - nie wiem jak to normalnie zrobić, mi się udało bez zdejmowania kierownicy i całego plastiku. Trzeba wykręcić małą śrubkę blokującą stacyjkę w korpusie, przekręcić kluczyk w tą pozycję, w której jest normalnie przy pracującym silniku i wcisnąć śrubokrętem dodatkowe wypusty blokujące stacyjkę:
- to te dwa ząbki widoczne na górze (wystarczy naciskać jeden z nich, są z jednego kawałka blachy). Stacyjka powinna dać się wtedy wysunąć z korpusu.
Co do dostępności - wygooglowało mi np:
TUTAJ <=
: 21 listopada 2010, 09:33
autor: wilku
Ma może ktoś używkę?
Cena stacyjki to 1/3 ceny samochodu!
Za te pieniadze chciałem zrobić elektryke przy silniku i filtry.
yhh
: 21 listopada 2010, 12:55
autor: djmonkey
A od 19 nie podejdzie ? najwyżej byś zmienił kostkę stacyjki jakby nie podeszła
stacyjki
: 21 listopada 2010, 13:02
autor: RYCHO35
to chyba taka sama jak w innych renówkach, przerabiałem ten temat w r19 i ta twoja wygląda identycznie i raczej da się ją rozebrać, w środku są kołeczki i sprężynki, wywalasz ten który blokował i po kłopocie. Kiedyś w ten sposób udało mi się nawet spasować zupełnie inny kluczyk do tej stacyjki.
[ Dodano: 21 Listopad 2010, 13:05 ]
na drugim zdjęciu widać ten element który trzeba zdemontować- taki podłużny u góry na "grzbiecie" stacyjki
: 21 listopada 2010, 15:32
autor: wilku
: 21 listopada 2010, 16:31
autor: Robcio_GTT