Strona 1 z 2
Podciśnienia w WEBER 32DRT 20/101
: 16 listopada 2010, 17:23
autor: Mecia
Witam. Z tego gażnika są wyjścia na 2 podcińienia. Domyślam się ,że jedno jest do przyspieszacza przy module, a drugi do innego przyspieszacza przy gazniku(chyba).
Mają one różne przepustowości. Czy wie ktoś, który do którego podłączyć?
Dodam , że owe wyjścia podciśnień mają kołnierze koloru czerwonego i czarnego.
I jeszcze jedno pytanie. Czy brak elektrozaworu wpływa na spalanie?Mam w to miejsce wstawioną śróbę. Spalanie oscyluje mi w granicach 12L
Silnik c2j 1,4 1988r
: 16 listopada 2010, 21:40
autor: djmonkey
jutro zobaczę gdzie co idzie to napiszę.
te spalanie to w mieście?
: 17 listopada 2010, 06:28
autor: Mecia
Tak, w mieście. Na trasie około 10L wychodzi.
: 17 listopada 2010, 09:45
autor: RYCHO35
jeśli masz w aucie egr to pewnie drugi króciec będzie do niego. A zużycie paliwa to raczej wynika ze złej regulacji silnika i gaźnika, jeśli zamiast elektrozaworu masz śrubę z dyszą to nie ma to wpływu na zużycie.
: 17 listopada 2010, 16:15
autor: Mecia
No właśnie problem w tym , że to nie jest śruba z dyszą tylko najzwyklejsza śruba.
A jeżeli chodzi o podciśnienia to zaznaczę , że jedno zaczyna ssać po dodaniu gazu, a drugie na jałowym już ciągnie, więc logicznie pod przyspieszacz powinien iść ten co po dodaniu gazu ssie. Zauważyłem też , ze mam uszkodzony elektrozawór podciśnienia bo nie reaguje na napięcie, ale przepustowość ma.
: 17 listopada 2010, 17:06
autor: djmonkey
tak go nie sprawdzisz musi być określone podciśnienie i wtedy odłącza zawór biegu jałowego. Poszukaj w serwisówce jest schemat i opos działania tego układu
: 17 listopada 2010, 19:26
autor: Mecia
Jeżeli chodzi o regulacje gażnika to byłem podłączony pod kompa do pomiaru spalin i pokazywało jak w manualu 1,5% CO2 więc myśle , że nie w tym należy szukać problemu ze spalaniem. Zawory tez były regulowane. Wydaje mi się , że albo coś z zapłonem(przyspieszaczem zapłonu), albo z tym podciśnieniem. Do czego dokładnie służy ten elektrozawór bo w serwisówce ciężko to wyczytać?
: 17 listopada 2010, 19:39
autor: djmonkey
Służy do odcinania paliwa przy gaszeniu i hamowaniu silnikiem . 2 to zależy jak się jeździ bo czym więcej razy wciskasz pedał przyspieszenia tym więcej paliwa jest wstrzykiwane przez pompkę przyspieszenia rada delikatnie z pedałem przyspieszenia i będzie palił mniej
: 17 listopada 2010, 20:11
autor: Mecia
Dzięki za pomoc. Powalcze jeszcze z tym troche i jak coś to dam znać. Pozdro!
[ Dodano: 17 Listopad 2010, 21:48 ]
Wydaję mi się , że przyczyną dużego spalania może być pompka przyspieszenia z tego względu, że ona podaje paliwo nawet jak delikatnie wduszę pedał gazu(stopniowo) z tym , że jak powoli to wlewa benzyne, a jak szybko to rozpyla. Spotkał się ktos kiedyś z takim przypadkiem? W którym momencie ta pompka powinna podawać paliwo? Wiem , żeprzy gwałtownym dodaniu gazu, a przy stopniowym dodawaniu aż pedał dotknie podłogi też?
Jeszczę biorę pod uwagę zamienione dyszę. Jakby wiedział ktoś gdzie ma byc która to będę wdzięczny za informację.
Wiem, że trochę dużo pytań zadaję , ale te spalanie mnie potwornie męczy , na ten temat nie mogę nic znalesc.
: 17 listopada 2010, 22:34
autor: Robcio_GTT
Dysze w Weber 32DRT 21.100
(pierwsza komora/ druga komora)
Dysza główna paliwa : 110/105
Dysza powietrza : 230/135
Dysza wolnych obrotów : 55/70

Emulsifier

: F58/F56
Zawór iglicowy 1.75
Dysza pompki przyspieszacza : 45
: 17 listopada 2010, 22:39
autor: djmonkey
Robcio_GTT pisze:

Emulsifier

: F58/F56
Rurka emulsyjna
: 17 listopada 2010, 22:43
autor: Robcio_GTT
djmonkey pisze:Robcio_GTT pisze:

Emulsifier

: F58/F56
Rurka emulsyjna
Tak już się dowiedziałem z innego tematu, od RYCHO35
: 18 listopada 2010, 12:31
autor: RYCHO35
wg danych które mam to:
1 komora/ 2 komora
paliwo: 105 /110
powietrze: 240 /160
rurka emuls.: f58 / f56
- to co było podane wcześniej to pasuje raczej do DRT 2-2C i do DRT3
: 18 listopada 2010, 12:48
autor: djmonkey
A czasem to nie są dysze pod 1,7 F2NA700
: 18 listopada 2010, 15:59
autor: RYCHO35
rzeczywiście, pomyliłem się,