Strona 1 z 2
Regulacja zaworów
: 15 listopada 2010, 08:24
autor: wilku
Proszę o dokładny opis co i jak z regulacją, tak krok po kroku:)
Regulowałem zawory w toyocie ale tam to co innego, pomóżcie:)
Re: Regulacja zaworów
: 15 listopada 2010, 09:43
autor: tommies
Na zimnym silniku ssacy 0.15 wydechowy 0,20 W-wydech D-dolot
kolejność WD DW WD DW
W1 otwarty - regulujesz D3 W4
W2 otwarty - regulujesz D1 W3
W3 otwarty - regulujesz D4 W2
W4 otwarty - regulujesz D2 W1
Do regulacji klucz nr 4 i chyba 10. Poluzowujesz kontre 10 i regulujesz na kluczem 4. Kontrujesz kluczem 10. I tak po kolei. I na koniec sprawdzasz jeszcze raz wszystko.
Warto przy okazji wymienić uszczelkę dekla, bo nawet jeśli do tej pory nie ciekła to może po zdjęciu zacząć.

: 15 listopada 2010, 18:16
autor: Robcio_GTT
tommies pisze:Do regulacji klucz nr 4 i chyba 10
Chyba 11

: 15 listopada 2010, 22:25
autor: wilku
Tommies powiedz mi jeszcze jak ustawić wał żeby je dobrze wyregulować? Bo w toyotce trafiłem dopiero za drugim razem:D
: 15 listopada 2010, 22:47
autor: tommies
Ja to jak ustawić wał

??
Obraca się nim np lewarując samochód załączając bieg i obracając kołem tak aby kolejne fazy pracy wałka rozrządu odpowiednio ustawiały zawory do ich regulacji. Czyli np. W1 otwarty to tak kręcisz aby W1 miał w pełni otwarty zawór czyli patrząc od góry maksymalnie ściśniętą sprężynę.
: 15 listopada 2010, 23:40
autor: wilku
Dzięki wielkie!!
: 16 listopada 2010, 00:26
autor: Robcio_GTT
Można też założyć klucz na śrubę na kole pasowym, nie trzeba podnosić

A i jeszcze jedno, w renault cylinder 1 jest od koła zamachowego

a nie od rozrządu .
: 16 listopada 2010, 07:32
autor: wilku
mhm, subtelna różnica. Dzięki!
: 16 listopada 2010, 11:30
autor: RYCHO35
ja zawsze ustawiam na mijanke: mijają sie zawory w pierwszym cylindrze to ustawiam obydwa w czwartym i na odwrót, potem mijają sie na drugim to ustawiam na trzecim i na odwrót.
: 16 listopada 2010, 19:08
autor: vino1986
ja robie tak samo jak Rycho i zawsze zdaje egzamin...
: 31 stycznia 2011, 08:30
autor: dredzioch1
Witam
Jestem świeży jeśli chodzi o temat uzdatniania tego francuskiego wynalazku, więc jeśli zadaje głupie pytania to sorry.
Czy w silniku 1.4 mono ustawia się zawory ręcznie czy jest hydraulika?? Silnik, jak i całe auto z 1991 roku. Ogólnie to ogarniam temat mechaniki zaworów bo w obu moich autach robię to dość często, więc sobie poradzę:). Pytanie tylko czy się to robi czy nie:)
: 31 stycznia 2011, 09:07
autor: djmonkey
tak musisz regulować ssące 0,15 wydechowe 0,20
: 31 stycznia 2011, 10:00
autor: tommies
Kolego - czytaj dokładnie posty, bo tak zadałeś głupie pytanie łaskawie nie czytając tego tematu od początku. Cytuję samego siebie z 2 postu tego tematu:
"Do regulacji klucz nr 4 i chyba 10. Poluzowujesz kontre 10 i regulujesz na kluczem 4. Kontrujesz kluczem 10. I tak po kolei. I na koniec sprawdzasz jeszcze raz wszystko.
Warto przy okazji wymienić uszczelkę dekla, bo nawet jeśli do tej pory nie ciekła to może po zdjęciu zacząć."
: 31 stycznia 2011, 11:12
autor: dredzioch1
OK, ale ja tylko chciałem wiedzieć czy to ma hydraulikę czy nie. Bo nigdzie nie jest napisane, że wątek dotyczy 1.4 z monowtryskiem.
: 31 stycznia 2011, 13:09
autor: djmonkey
Tommies kega Dredzioch1 pytał się tylko czy w 1,4 mono są zawory z samoregulacją luzu czy trzeba ręcznie ustawiać.
Wszystkie silniki z serii C niezależnie od pojemności mają ręczną regulację luzu zaworowego tylko silnik C2L (1565cc) miał inny luz zaworowy
silnik 1,7 oraz diesel jest już na hydraulice