Strona 1 z 2
Moduł w GTT
: 14 listopada 2010, 12:02
autor: Robcio_GTT
Po długiej przerwie naszła mnie chęć na odpalenie mojej GTT.
Niektórzy może pamiętają moje walki .
Więc od
Mario-S mam gaźniczek, wyczyściłem, powymieniałem uszczelki.
Od
Krysiuna mam moduł Re209, gdyż miałem Re254
Po złożeniu wszystkiego do kupy, odpaliła od kopa
Ale żeby nie było wszystko git, jak to GTT są problemy.
W końcu silnik reaguje na śrubkę składu mieszanki, obroty ustawione na ok 900, tak że
Ale silnik nie wchodzi na obroty

, max 3500-4000.
Gdy ściągnę wężyk podciśnienia z modułu wszystko jest ok. Obroty równiejsze i chodzi w pełnym zakresie obrotów.
Teraz pytanie :
1. O co kaman z tym modułem

Moduł odpowiedni. Chyba, że powinienem założyć Re208, czy raczej nie będzie różnicy ?
Wiem, że Re209, jest do silnika z czujnikiem spalania stukowego.
2. Do czego jest trzecie wyjście z cewki 3-pinowe

U mnie w wiązce dwa są zmostkowane i jeden na masę.
: 15 listopada 2010, 15:43
autor: krysiun
trzecie wyjście na czujnik spalania stukowego - moim zdaniem masz coś nie tak ustawione LUB problem z regulatorem ciśnienia paliwa - lub nie mam pojęcia mogół re209 sprawdxany u mnie na renówce na 3 które mam chodziła identycznie nie było najmniejszych problemów z gazem
: 15 listopada 2010, 18:36
autor: Robcio_GTT
Źle napisałem , wchodzi na obroty tylko ze przerywa i szarpie.
Po zdjęciu wężyka podciśnienia jest ok.
U mnie ta trzecia wtyczka jest wpięta, ale nigdzie nie idzie, tzn. dwa przewody zmostkowane a trzeci na masę, nie idzie do żadnej wiązki. Już ją wywaliłem.
Skoro nie mam czujnika spalania stukowego, to może na Re208 będzie ok

Czy raczej to nic nie da

A jeszcze jedno, podciśnienie do modułu idzie z kolektora (pod przepustnicą) a sterowanie turbiną z gaźnika (nad przepustnicą)

: 17 listopada 2010, 00:30
autor: djmonkey
rano napiszę gdzie co i jak idzie do modułu. ale do sterowania turbo raczej wszystko idzie przed przepustnicą na tym plastikowym kolanku
Więc tak sprawdzałem przewód podciśnienia leci zaraz pod przepustnicę między 2 grubymi wężami z mosiężnymi nakrętkami.
Sterowanie turbo jest na tym plastikowym kolanku i jeden wężyk który w stronę szyby ma zaworek zwrotny .
przy module musi być zrobiona ta zwora bo inaczej zapłon jest ustawiony.
Jeszcze na twoim miejscu sprawdził bym ten regulator paliwa
: 17 listopada 2010, 22:02
autor: Robcio_GTT
djmonkey pisze:Sterowanie turbo jest na tym plastikowym kolanku i jeden wężyk który w stronę szyby ma zaworek zwrotny .
Akurat to można wywalić, ważny jest wężyk z gaźnika (króciec nad przeputnicą) idzie do wastegate.
przy module musi być zrobiona ta zwora bo inaczej zapłon jest ustawiony.
No ale co to daje, skoro i tak czujnika nie ma, i nie ma różnicy czy jest ta zworka czy nie.
Jeszcze na twoim miejscu sprawdził bym ten regulator paliwa
Regulator raczej nie, wszystko chodzi, tylko po podpięciu modułu silnik się dziwnie zachowuje.
Tak samo miałem na innych modułach, nie do GTT.
: 17 listopada 2010, 22:21
autor: djmonkey
A sprawdzałeś jakie masz napięcie we wtyczce A może za małe i moduł głupieje?. Czujnik położenia wału też ok? . Zworę zostaw tak jak było oryginalnie.
: 17 listopada 2010, 22:40
autor: Robcio_GTT
Napięcia nie sprawdzałem.
A czujnik położenia wału jak sprawdzić

: 17 listopada 2010, 22:46
autor: djmonkey
mierzysz opór wewnętrzny czujnika
: 17 listopada 2010, 22:48
autor: Robcio_GTT
A ile powinien mieć

I napięcie na wtyczce też ile

: 17 listopada 2010, 22:57
autor: djmonkey
Napięcie takie jak w instalacji samochodu.
A rezystancja czujnika to ok 200 +/- 40 ohm
: 17 listopada 2010, 23:01
autor: Robcio_GTT
Oki dzięki.
Posprawdzam w weekend.
: 22 listopada 2010, 22:15
autor: krysiun
NO i jak ustawiłeś wszystko czy wysyłać

?
: 23 listopada 2010, 18:09
autor: Robcio_GTT
Jeszcze nie zdążyłem
Cały tydzień w pracy, a weekend jak zakładałem coś zrobić, to żona pracowała.
Więc priorytetem była zabawa z młodą
Ale w ten już raczej mi się uda

: 11 grudnia 2010, 23:41
autor: Cimoszka
Podpowiedzcie, czy trzeba będzie zmieniać coś w układzie, gdy chcę zmienić moduł z RE 208 na RE 209?
Mam taki sam problem jak u Robcio_GTT, samochód jedzi tylko do 3000
Jeszcze potrzebuję moduł, może ma ktoś do sprzedania?

Czy jest różnica między Renix a Bendix? Czy to jest ten sam producent?
: 12 grudnia 2010, 11:15
autor: Robcio_GTT
Re 209 ma wyjście na czujnik spalania stukowego.
I mi chodzi w pełnym zakresie obrotów, tylko z modułem dziwnie szarpie i nierówno pracuje.
U ciebie to raczej coś z paliwem, regulator
