Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Moduł w GTT

Dział poświęcony tylko Renault 5 GT Turbo.

Moderator: Moderatorzy

Robcio_GTT

Moduł w GTT

Post autor: Robcio_GTT »

Po długiej przerwie naszła mnie chęć na odpalenie mojej GTT.
Niektórzy może pamiętają moje walki .
Więc od Mario-S mam gaźniczek, wyczyściłem, powymieniałem uszczelki.
Od Krysiuna mam moduł Re209, gdyż miałem Re254 :|
Po złożeniu wszystkiego do kupy, odpaliła od kopa :lol:
Ale żeby nie było wszystko git, jak to GTT są problemy.
W końcu silnik reaguje na śrubkę składu mieszanki, obroty ustawione na ok 900, tak że :okok:
Ale silnik nie wchodzi na obroty :nerwus: , max 3500-4000.
Gdy ściągnę wężyk podciśnienia z modułu wszystko jest ok. Obroty równiejsze i chodzi w pełnym zakresie obrotów.
Teraz pytanie :
1. O co kaman z tym modułem ??
Moduł odpowiedni. Chyba, że powinienem założyć Re208, czy raczej nie będzie różnicy ?
Wiem, że Re209, jest do silnika z czujnikiem spalania stukowego.
2. Do czego jest trzecie wyjście z cewki 3-pinowe ??
U mnie w wiązce dwa są zmostkowane i jeden na masę.
Awatar użytkownika
krysiun
Posty: 1660
Rejestracja: 2 lutego 2010, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krysiun »

trzecie wyjście na czujnik spalania stukowego - moim zdaniem masz coś nie tak ustawione LUB problem z regulatorem ciśnienia paliwa - lub nie mam pojęcia mogół re209 sprawdxany u mnie na renówce na 3 które mam chodziła identycznie nie było najmniejszych problemów z gazem
R5 1.4 - GTT




GG: 645045
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

Źle napisałem , wchodzi na obroty tylko ze przerywa i szarpie.
Po zdjęciu wężyka podciśnienia jest ok.
U mnie ta trzecia wtyczka jest wpięta, ale nigdzie nie idzie, tzn. dwa przewody zmostkowane a trzeci na masę, nie idzie do żadnej wiązki. Już ją wywaliłem.
Skoro nie mam czujnika spalania stukowego, to może na Re208 będzie ok ??
Czy raczej to nic nie da ??
A jeszcze jedno, podciśnienie do modułu idzie z kolektora (pod przepustnicą) a sterowanie turbiną z gaźnika (nad przepustnicą) ??
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

rano napiszę gdzie co i jak idzie do modułu. ale do sterowania turbo raczej wszystko idzie przed przepustnicą na tym plastikowym kolanku


Więc tak sprawdzałem przewód podciśnienia leci zaraz pod przepustnicę między 2 grubymi wężami z mosiężnymi nakrętkami.
Sterowanie turbo jest na tym plastikowym kolanku i jeden wężyk który w stronę szyby ma zaworek zwrotny .
Obrazek

przy module musi być zrobiona ta zwora bo inaczej zapłon jest ustawiony.
Jeszcze na twoim miejscu sprawdził bym ten regulator paliwa
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

djmonkey pisze:Sterowanie turbo jest na tym plastikowym kolanku i jeden wężyk który w stronę szyby ma zaworek zwrotny .
Akurat to można wywalić, ważny jest wężyk z gaźnika (króciec nad przeputnicą) idzie do wastegate.
przy module musi być zrobiona ta zwora bo inaczej zapłon jest ustawiony.
No ale co to daje, skoro i tak czujnika nie ma, i nie ma różnicy czy jest ta zworka czy nie.
Jeszcze na twoim miejscu sprawdził bym ten regulator paliwa
Regulator raczej nie, wszystko chodzi, tylko po podpięciu modułu silnik się dziwnie zachowuje.
Tak samo miałem na innych modułach, nie do GTT.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

A sprawdzałeś jakie masz napięcie we wtyczce A może za małe i moduł głupieje?. Czujnik położenia wału też ok? . Zworę zostaw tak jak było oryginalnie.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

Napięcia nie sprawdzałem.
A czujnik położenia wału jak sprawdzić ??
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

mierzysz opór wewnętrzny czujnika
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

A ile powinien mieć ??
I napięcie na wtyczce też ile ;) ??
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Napięcie takie jak w instalacji samochodu.
A rezystancja czujnika to ok 200 +/- 40 ohm
Ostatnio zmieniony 17 listopada 2010, 23:14 przez djmonkey, łącznie zmieniany 1 raz.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

Oki dzięki.
Posprawdzam w weekend.
Awatar użytkownika
krysiun
Posty: 1660
Rejestracja: 2 lutego 2010, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krysiun »

NO i jak ustawiłeś wszystko czy wysyłać ???
R5 1.4 - GTT




GG: 645045
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

Jeszcze nie zdążyłem :(
Cały tydzień w pracy, a weekend jak zakładałem coś zrobić, to żona pracowała.
Więc priorytetem była zabawa z młodą :lol:
Ale w ten już raczej mi się uda :)
Cimoszka
Posty: 5
Rejestracja: 11 grudnia 2010, 22:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Cimoszka »

Podpowiedzcie, czy trzeba będzie zmieniać coś w układzie, gdy chcę zmienić moduł z RE 208 na RE 209? ;)
Mam taki sam problem jak u Robcio_GTT, samochód jedzi tylko do 3000 :(
Jeszcze potrzebuję moduł, może ma ktoś do sprzedania? ;) Czy jest różnica między Renix a Bendix? Czy to jest ten sam producent?
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

Re 209 ma wyjście na czujnik spalania stukowego.
I mi chodzi w pełnym zakresie obrotów, tylko z modułem dziwnie szarpie i nierówno pracuje.
U ciebie to raczej coś z paliwem, regulator ??
ODPOWIEDZ