Strona 1 z 1

5 Turbo puka

: 15 sierpnia 2010, 12:38
autor: Zgred
Jestem nowy to się przywitam po raz drugi.
Więc witam

Trafił do mnie dziś na mój zacny kanał obiekt jakim jest 5turbo.Niestety nie mam doświadczenia z tym silnikiem więc liczę na jakąś pomoc.Motor był poskładany przez jakaś "profi"znaną firmę niestety długo nie polatał bo coś pukneło i właściciel schował go do garażu,Dziś został odkopany i trafił do mnie na ew reanimacje.Przy próbie rozruchu z motoru dobiegał stukot dość głośny jednak po chwili kręcenia ciśnienie dobiło do 2bar więc chyba nie panewki.
Generalnie motor rozbiorę na dniach i pewnie się okaże co wali jednak może by mi ktoś napisał jakie są bolączki tego motoru.Ile wytrzymuje dół,śruby itd.Na co zwracać uwagę i co ma tendencje zniszczenia.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów(tak trochę posłodziłem na początek:p)

: 16 sierpnia 2010, 07:24
autor: vino1986
skad dobiega stukot z gory czy raczej z dolu :?:

: 16 sierpnia 2010, 12:12
autor: Zgred
Wiesz jak to jest w silniku,puka wszędzie :okok:
Dzwięk dobiega raczej ze skrzyni korbowej,jednak trochę zbyt głośno jak na panewki a za cicho jak na urwaną korbę.

: 17 sierpnia 2010, 13:20
autor: vino1986
zdejmij miske i odkrec stopy od korbo i sie okaze czy panewka czy nie...

: 17 sierpnia 2010, 23:46
autor: RYCHO35
mógł pęknąć wał, daje wtedy dźwięki głośniejsze niż panewki. Przerabiałem takie cóś z kumplem, silnik chodził ale klekotał a po rozebraniu okazało się że pękł wał na środkowym łożysku.

: 18 sierpnia 2010, 08:28
autor: vino1986
tak czy siak miske trzeba zdjac zeby zdjagnozowac...

: 21 sierpnia 2010, 07:03
autor: Arti
może pompa oliwy leży i chwilę leci prawie bez smarowania...

: 22 sierpnia 2010, 18:29
autor: vino1986
to chyba by sie juz dawno zatarl... zdejmuj miske chlopie i mow cos zobaczyl ;P

: 23 sierpnia 2010, 21:37
autor: Zgred
Dzięki za podpowiedzi.Więc motor po rozebraniu ujawnił wymieloną panewkę czwartej korby.Korbowód na śmieci jednak wał mocno nie oberwał.Zmiana korby,pompy oleju i powinno działać.Szybkie robienie ciśnienia oleju zawdzięczam zapchanemu kanałowi olejowemu.
Przy jakich mocach w 5 powinno wsadzić się panewki ACL?
Czy te silniki mają tendencje do crankwalk ?
Jak się zapatrujecie na ew szlif wału?Działa po szlifie?Wał na tą chwilę nominał.
Pozdro :] α