Strona 1 z 1

wydech w GTL

: 31 lipca 2010, 13:46
autor: b.pawelek
Witam
W mojej piątce (poj. 1,23x litra) będę spawał sobie wydech z kwasiaka i mam 2 pytania:
Czy można bezpiecznie wyciąć tłumik środkowy? Czy nie pojawią się jakieś dziwne odgłosy "wsypanych gwoździ" itd itp?
Czy może lepiej zamiast wycinać środkowy to wyciąć końcowy i wstawić zamiast niego przelotowy? takie rozwiązanie będzie bardzo głośne? Ktoś sprawdzał?
Nie zależy mi na jakiś dzikich dodatkowych koniach a jedynie na sympatyczniejszym dźwięku.
dzieki za informacje

: 31 lipca 2010, 16:47
autor: maciek od iwony
Połowa forum jeździ na przelocie :lol:

: 31 lipca 2010, 20:19
autor: vino1986
nom to fakt ja tez mam przelot i nie slychac nic dziwnego... a pieje slicznie :lol:

: 1 sierpnia 2010, 09:33
autor: b.pawelek
ale jak jest zrobiony taki przelot?:
1. średnice wydechu zostawić taką jak była czy zmienić?
2. Środkowy wycinać?
3. Co założyć jako końcowy? Ja wacham się między środkowym od polo starego a kupieniem jakiegoś uniwersalnego, ale boję się żeby nie było zbyt głośno.

: 1 sierpnia 2010, 13:16
autor: carmaker
wydaje mi sie że jak wydech z kwasówki to łącznie z tłumikami innaczej po co?Układy wydechowe to temat rzeka ...Czasem (czytaj zazwyczaj) wynalazki robione samemu bez odpowiedniej wiedzy i wyliczeń skutkuja zmniejszeniem mocy i momentu obrotowego.O ile zmiana końcowego tłumika nie ma tak drastycznego wpływu to reszta układu bardzo duzy ,zwłaszcza kwestia srednic rur ,tłumika ,jego długość krztałt sposób nawiercenia przelotu itd amen

: 1 sierpnia 2010, 13:37
autor: b.pawelek
przepraszam cie bardzo, ale liczyłem na konkretne odpowiedzi w związku z zagadnieniami które poruszyłem post wcześniej.
Z tego co napisałeś nie zgadza się niestety prawie nic i widzę, że zalożenie zadanie tego pytania było błędem.
Nie chcę zrobić z GTL wyścigówki więc nie zalezy mi na poprawie osiągów a jedynie na zachowaniu ich na dotychczasowum poziomie.
Poza tym z tego co napisałeś dalej nie wynika niestety dla mnie nic, poza ty, że najprostszym i dającym ogromne zmiany na plus modem wydechu jest właśnie usunięcie tłumika koncowego, który jako jedyny jest tłumikiem komorowym. Środkowy jest w większości aut zwykłym przelotem i nie zmiania praktycznie poza dźwiękiem.

Czy ktoś jest mi stanie pomóc w sposób konkretny dając konkretne rady nt samego wykonania?

: 1 sierpnia 2010, 13:52
autor: kabar
b.pawelek pisze:ale jak jest zrobiony taki przelot?:
1. średnice wydechu zostawić taką jak była czy zmienić?
Zostawić
b.pawelek pisze:ale jak jest zrobiony taki przelot?:
2. Środkowy wycinać?
Nie
b.pawelek pisze:ale jak jest zrobiony taki przelot?:
3. Co założyć jako końcowy? Ja wacham się między środkowym od polo starego a kupieniem jakiegoś uniwersalnego, ale boję się żeby nie było zbyt głośno.
Założyć tłumik dedykowany Renault 5. Tłumik z Polo jest do Polo, uniwersalny jest do wszystkiego i do niczego.

: 1 sierpnia 2010, 14:09
autor: b.pawelek
nie rozumiem ostatniej odpowiedzi. Jako końcowy mam założyć środkowy z r5?
Czy końcowy z r5? (wtedy już nie będzie przelot)

: 1 sierpnia 2010, 14:11
autor: kabar
Założysz co będziesz uważał, w końcu i tak wiesz lepiej...

: 1 sierpnia 2010, 14:59
autor: b.pawelek
kolega w drugim poście napisał mi że połowa forum jeździ na przelocie. Dlatego chciałem wiedzieć jak taki przelot robią.

Rozumiem że Pan Administrator poczuł się urażony moim nietaktownym dopytywaniem się. :P

: 1 sierpnia 2010, 16:53
autor: carmaker
b.pawelek pisze:Poza tym z tego co napisałeś dalej nie wynika niestety dla mnie nic, poza ty, że najprostszym i dającym ogromne zmiany na plus modem wydechu jest właśnie usunięcie tłumika koncowego, który jako jedyny jest tłumikiem komorowym. Środkowy jest w większości aut zwykłym przelotem i nie zmiania praktycznie poza dźwiękiem.
nie czytasz uważnie...tłumik środkowy odgrywa zasadniczą role w zjawiskach falowych jest dostosowany swoją pojemnością i przepustowością do danego silnika wraz odpowiednia średnicą rur.Jak ktoś miał przyjemność jechać z urwanym lub przepalonym wydechem z przodu (za kolektorem lub przy tłumiku srodkowym ) to wie że odczuwalny jest spadek mocy.Tłumik końcowy niezaleznie czy bedzie przelotowy czy komorowy powinien posiadać podobną średnice przelotu aby nie rozpreżać zbytnio całego układu.Przykładem mogą być dedykowane układy n-grupowe do clio 1.8 16v czy williego które mają niezbyt szokującą średnice przelotu 55mm i dwa tłumiki.Chyba nie jesteś w stanie obliczyć tego lepiej od inżynierów w fabryce renault więc polecam pozostać przy fabrycznym układzie a doświadczać sie na tłumiku końcowym.Zresztą sugerował to mój pierwszy post :]