Strona 1 z 1
słabo zapala na ciepłym
: 6 maja 2010, 20:36
autor: przemeq
Silnik c1e p70/6 wymienione świece zapłonowe, palec, kopułka, przerywacz z kondensatorem,(wyregulowany na przerwę 0,4 i kąt wyprzedzenia 8 stopni metoda żarówkową) wyregulowane zawory wg księgi, 0,20 i 0,15. jak silnik zimny rano ssanie i pali na strzał jak przejedzie do rozgrzania to kręci rozrusznik łeełeełee i nic drugie łełęeełęe i zapali albo kręce z 5 sekund i zaskoczy , dynamika ok spalanie ok przy czym jak postoi z 10 min pali bez ssania na strzał
Jak dam na ssuwaku leciutko ssanie podniosę o 1 cm suwak to zapali trochę lepiej.
Gdzie szukać przyczyny może stawiać na gaźnik bo ma za ubogą mieszankę gaźnik solex (w lewo śrubką regulacji czy w prawo aby mieszankę lekko wzbogacić) dodał bym paliwa przekręcając ją z 1 stopień.
Przemeq
: 6 maja 2010, 21:20
autor: wsmpw
iglica z elektrozaworem się zacina jeśli jest

słabo zapala na ciepłym
: 7 maja 2010, 05:17
autor: przemeq
Iglica jest czyli wnoszę iż przeczyścić gaźnik też tak myślałem iskra jest , czyli paliwko nie
dociera a jak dam ssanie to jakby lewa drogą go dam.
Dzięki za odpowiedź
Przemeq
: 7 maja 2010, 07:55
autor: jjmag
iglica jak stanie to i się nie otworzy, ona nie otwiera się fazami razem z iskrą tylko jest otwarta na stałe po przekręceniu zapłonu
słabo zapala na ciepłym
: 10 maja 2010, 21:06
autor: przemeq
Problem rozwiązany.
Po analizie doszedłem do wniosku że to jednak zapłon sam zmieniałem platynki ustawiałem przerwe na nich i zapłon żarówka według księgi niby 8stopni na znaczniku i kręce aparatem aż żarówka zaświeci ale z kłopotem pojechałem i za piwko podłączono lampe stroboskopowa i zonk 0 stopni nie 8 jak wskazuje żąrówka lekka korekta aparatem i po kłopocie pali na ciepło i zimno a nawet letnio .
cały czas myśle czemu żarówka przekłamała luz na łancuszku rozrzadu przebieg silnika to 150 kkm czy zła żarówka ja podłączyłem 6 v z roweru świeciła nie za jasno bo po schemacie widać że w wersji tranzystorowej są oporniki to i 12 V nie ma ale może była za mocna na za dużo V i dlatego 3,5 Vby świeciła a ta nie .To tyle rozważań jak zwykle problem leżał w jakieś banalnej rzeczy na którą ciężko wpaść.
I tu pytanko na jakie napięcie powinna być ta właściwa żarówka do regulacji zapłonu ?
Przemeq
: 11 maja 2010, 11:54
autor: djmonkey
Pewno wina żarówki
: 11 maja 2010, 12:20
autor: jjmag
8 stopni osiągasz gdy kręcąc dalej żarówka zaczyna gasnąć bynajmniej tak mnie uczyli, i to był Twój problem
: 11 maja 2010, 15:31
autor: djmonkey
też tak myślałem przecież iskra pojawia się po rozwarciu styków. mogłem to napisać post wcześniej

Słabo zapala
: 12 maja 2010, 13:13
autor: przemeq
Dziękuje wszystkim za odpowiedź faktycznie to ten błąd ja ustawiłem jak żarówka się zapaliła a powinienem kręcić dalej w stronę silnika aż zgaśnie.
Dawno nie wykonywałem tej czynności od epoki 126p później tylko diesel obecnie dci z renaulta.
Przemeq