Strona 1 z 1
regeneracja amorów oraz gumy
: 22 kwietnia 2010, 17:09
autor: ustuzou
OK Panowie, zawieszenie w mojej piateczce przy najechaniu na jakas nierównosc, zwłaszcza na progi zwalniajace tłucze sie . Moze doradzicie mi jakie gumy wymienic i czy wymiana oleju w amorkach jest dobrym rozwiazaniem czy tez kupic nówki (czego bym nie chaciał bo cienko z kasa;))
: 22 kwietnia 2010, 18:34
autor: vino1986
moga sie tluc gumy od stabilizatora a co do wymiany oleju w amorkach to jak to sobie wyobrazasz

co spuscisz z niego olej pozniej napelnisz jakby nigdy nic

kup nowe KYB bo nie powinny byc drogie a zdaja egzamin...

: 22 kwietnia 2010, 18:52
autor: ustuzou
a co stoi na przeszkodzie z wymiana oleju w amorze?
: 22 kwietnia 2010, 18:55
autor: vino1986
myslisz ze zda to egzamin

jezeli tak to bedzie to krotkotrwaly zabieg...
: 23 kwietnia 2010, 08:26
autor: tommies
Zacznij od przeglądania forum - na pewno kilka rozwiązań przyjdzie ci do głowy.
Przyczyna stuków moim zdaniem nie leży w amortyzatorach tylko w wybitych elementach metalowo-gumowych takich jak silentblocki wahacza, poduszka gumowa w kolumnie mcpersona, gumy na drążku stabilizatora.
Jak to nie pomoże to sworznie, końcówki drążków.
Dopiero jak wyeliminujesz te powyżej opisane to myślałbym nad amortyzatorem.
Objawem zużycia amortyzatora jest raczej słaba przyczepność koła przy hamowaniu na nierównościach, nurkowanie, bujanie. Stuki to musiało by być już ekstremum.
Za tanie silentblocki zapłacisz gdzieś po 5-10 pln/ szt (x4), za gumy stabilizatora po 5 (x2) za poduszke macpersona po 8 (x2)
Jak wymienisz te elementy to zobaczysz że nie poznasz samochodu

Zakładam też, że o tak oczywistej sprawie jak możliwość poluzowania się kolumny od nadwozia pomyślałeś i śruby sprawdziłeś

: 23 kwietnia 2010, 10:26
autor: lodoo
wymiana oleju nic nie da...
oprócz tego trzeba by zregenerować tłok z zaworkami - i to by mogło coś dać... sam olej wymienia się czasami na W NOWYCH W PEŁNI SPRAWNYCH AMORACH aby zmienić ich charakterystykę... nie naprawi to amora

a co do tłuczenie się - jeśli przód: gumy końcowe na stabilizatorze najprawdopodobniej, - do wymiany w godzinkę, a jeśli tył to powodzenia - szukaj belki

chociaż mogą też tłuc się wybite gumy w tulejkach na amorkach...