Strona 1 z 2

Podłączenie radioodtwarzacza- Pytanie o kostkę ISO

: 9 grudnia 2009, 16:57
autor: egonn87
Są dwie części kostki, które wchodzą w kostkę radioodtwarzacza, czyli tzw. połączenie ISO, na jednej kostce, czy też w niektórych autach części jednej kostki są kable do głośników, a na drugiej no właśnie... masa kabli, z których dwa ( albo więcej??? nie znam się) jest do zasilania. I moje pyt. dotyczy właśnie tej kostki i tych kabli. Kable są opisane, jest niebieski- "power antenna" - tylko się domyślam do czego :-P Pomarańczowy "illumination"- tez nie wiem do czego???? Jest jeszcze czerwony, żółty i czarny, czarny 12V- / czerwony 12V+ / a żółty to co to jest, podtrzymanie pamięci??? Mam włączanie radia z kluczyka, to jak mam podpiąć radio żeby wszystko było ok???

: 9 grudnia 2009, 17:18
autor: cyp

: 9 grudnia 2009, 17:21
autor: lodoo
antena - niebieski - do zasilania anteny radioodtwarzacza wyposażonej w wzmacniacz sygnału
illumination - pomarańczowy - sygnał podświetlenia zegarów deski rozdzielczej itd - jeśli radio to obsługuje to po podaniu tego sygnału przyciemnia wyświetlacz, żeby nie razić w nocy po włączeniu świateł
ignition - żółty - główne zasilanie +12V po zapłonie - domyślnie ma włączyć radio po włączeniu zapłonu, często pomijany, jak kogoś denerwuje wyłączanie i włączanie radia przez zapłon, należy go połączyć razem z czerwonym, jeśli nie chcemy korzystać z zapłonu, ale nie wolno łączyć tego po stronie wiązki auta, trzeba rozciąć żółty i jego część wystającą z radia dołączyć do czerwonego, żółty koniec wystający z auta zaizolować
acc/battery/+ - czerwony, stałe zasilanie z akumulatora, podtrzymanie pamięci
gnd - czarny - masa
mogą być też inne - np do regulacji głośności radia, włączania wzmacniacza audio itp...

rozpiskę co gdzie na jakim pinie masz na goglach ;-)

: 9 grudnia 2009, 18:50
autor: vino1986
iebieski tez moze sluzyc do wzbudzenia wzmacniacza... zeby wlaczal sie zaraz po wlaczeniu radia... ;-)

: 9 grudnia 2009, 19:59
autor: kkrasnall
Ha
Znalazłem, bardzo dobra strona o wszelkich kostkach związanych z car audio.
Dokładne opisy i schematy. Polecam przeglądnąć mi kiedyś bardzo pomogło.
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/

: 9 grudnia 2009, 21:13
autor: kabar
Lodoo pisze:antena - niebieski - do zasilania anteny radioodtwarzacza wyposażonej w wzmacniacz sygnału
illumination - pomarańczowy - sygnał podświetlenia zegarów deski rozdzielczej itd - jeśli radio to obsługuje to po podaniu tego sygnału przyciemnia wyświetlacz, żeby nie razić w nocy po włączeniu świateł
ignition - żółty - główne zasilanie +12V po zapłonie - domyślnie ma włączyć radio po włączeniu zapłonu, często pomijany, jak kogoś denerwuje wyłączanie i włączanie radia przez zapłon, należy go połączyć razem z czerwonym, jeśli nie chcemy korzystać z zapłonu, ale nie wolno łączyć tego po stronie wiązki auta, trzeba rozciąć żółty i jego część wystającą z radia dołączyć do czerwonego, żółty koniec wystający z auta zaizolować
acc/battery/+ - czerwony, stałe zasilanie z akumulatora, podtrzymanie pamięci
gnd - czarny - masa
mogą być też inne - np do regulacji głośności radia, włączania wzmacniacza audio itp...

rozpiskę co gdzie na jakim pinie masz na goglach ;-)
Prawie dobrze:

Żółty - stałe zasilanie
Czerwony - ACC (stacyjka)

: 9 grudnia 2009, 21:33
autor: egonn87
oj nie wiem, też mi się wydaje że żółty do stacyjki....

: 9 grudnia 2009, 22:54
autor: wsmpw
egonn87 pisze:oj nie wiem, też mi się wydaje że żółty do stacyjki....
hehe ciekawe ale wydaje mi się żę raczej Kabar ma spore doświadczenie w tym temacie ;-)

: 10 grudnia 2009, 07:17
autor: jjmag
o żekłbym że największe ma doświadczenie z nas wszystkich, co do żółtego kabla w starszych odtwarzaczach jego nie podpiecie powodowało często brak podświetlenia radia

: 10 grudnia 2009, 07:45
autor: egonn87
to moze podpiąć dwa razem..???

: 10 grudnia 2009, 08:13
autor: jjmag
dokładnie na pewno nie zaszkodzi to radiu

: 10 grudnia 2009, 08:38
autor: vino1986
Kabar ma na bank racje... zolty stale zasilanie a czerwony zasilanie ze stacyjki... jezeli radio posiada czerwony przewod to trzeba go spiac z zoltym ( zazwyczaj sa wsowki w wiekszosci kostek do radii ) co daje ze pomija sie stacyjke i bez przekreconego kluczyka radio bedzie chodzic... a jak chcesz po stacyjce to nie kombinuj nic ze spinaniem tych dwoch kablii... ;-)

: 10 grudnia 2009, 10:35
autor: lodoo
tak, jasne, mój błąd - poleciałem z rozpędu po instalacji renówkowej, gdzie czerwony to aku a żółty zapłon... ;-)
w radiu odwrotnie - żółty główne zasilanie (zapłon lub bezpośrednio aku - jak kto lubi), czerwony podtrzymanie pamięci ;-) (zawsze bezpośrednio aku)

: 12 grudnia 2009, 09:33
autor: egonn87
A jak sobie radzicie z montażem nowszych radioodtwarzaczy w R5?? Większość jest mniejsza niż otwór fabryczny, jest na to jakiś sposób??

: 12 grudnia 2009, 10:16
autor: kabar
egonn87 pisze:A jak sobie radzicie z montażem nowszych radioodtwarzaczy w R5?? Większość jest mniejsza niż otwór fabryczny, jest na to jakiś sposób??
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli. Renault 5 (jak i cała reszta aut z tego okresu) ma miejsce na radio wielkości 1 DIN. Wchodzi każde radio o tym wymiarze.