Strona 1 z 2

sprzęglo w ksztalcie noza do kosiarki

: 26 listopada 2009, 14:02
autor: vino1986
mam pytanie po co sie stosuje i jak to dziala :?: :roll:

http://www.mecaparts.com/Cinematique/pa ... page=13#ok

takie jak tu w tym katalogu chociazby 3 zdjecie od samego dolu...

: 26 listopada 2009, 14:26
autor: jjmag
mogę się mylic jesli tak to poprawcie ale mi to wygląda na tarcze przeznaczone pod wyścigi tak zwane sportowe sprzęgło widziałem tam na którejś focie półsportowe bodajże do turbo2

: 26 listopada 2009, 14:35
autor: carmaker
wyczynowa tarcza sprzęgła nie do użytku na codzień bo sprzęgło działa praktycznie jako włączone lub wyłączone nie posiada sprężynek redukujących szarpnięcie przy "łapaniu" taka kosa pewnie mario-s bedzie miał takie coś u siebie

: 27 listopada 2009, 08:54
autor: lodoo
a to nie jest po prostu spiek 4-łapkowy, tylko na okrągłej tarczy?
działa tak, że łapie bardziej "skokowo", ale nie jest tak, ze nie ma "półsprzęgła" wcale... można się nauczyć w miarę płynnego ruszania, ale o jeździe w korkach raczej nie ma mowy. Sprzęgło takie po złapaniu dużo lepiej trzyma, wytrzymuje dużo większy moment obrotowy zanim zacznie się ślizgac, w porównaniu do sprzęgła tradycyjnego o takiej samej średnicy.

: 27 listopada 2009, 10:24
autor: vino1986
aha czyli raczej nie ma co kombinowac... bo ja nie grzebe przy silniku i nie zmieniam nic wiec standardowe sobie da rade... ;-)

: 27 listopada 2009, 11:02
autor: carmaker
Półsprzęgło jest ale trzeba ruszać z wysokich obrotów a i tak bedzie szarpać co do właściwości technicznych jest dokładnie jak lodoo pisze.Sprzęgło typowo do sportu.Naprawde to dość brutalnie pracuje.Zresztą sensownie by było tylko w komplecie z dociskiem i łożyskiem a to już kupa kasy.Jak bedziesz chciał spiek to robią na zamówienie w krk mam gdzieś namiar jak znajde to wyśle ci na pw.

: 27 listopada 2009, 11:22
autor: vino1986
jest tez wersja ze sprezynkami nad tym co jest zdjecie... ale skoro nie nadaje sie na codzienna jazde to raczej nie bede nic kombinowal :->

: 27 listopada 2009, 12:14
autor: carmaker
Jak nie podkręcasz silnika to chyba bez sensu.Fabryczne sprzęgło wystarczy.Niewiem ile fabryczne do alpinki kosztuje jeśli nieduża różnica w cenie w porównaniu do tego sportowego na sprężynkach to możesz pomyśleć.Ale w innym przypadku to lepiej gdzie indziej pieniążki ulokować.

: 27 listopada 2009, 13:26
autor: lodoo
do jazdy na co dzień nie ma co zawracać sobie głowy, jak się nie ma 400KM ;-)
jak seryjne nie wytrzymuje to zawsze można zmodyfikować FABRYCZNY docisk poprzez dodanie drugiej sprężyny, albo zamianę fabrycznej na mocniejszą, wytrzyma więcej a poza tym że ciężej chodzi ma wszystkie zalety sprzęgła seryjnego.
Sprzęgła prawie zawsze mają spory zapas, więc bez znaczących zmian momentu obrotowego mija się z celem wymiana i wzmacnianie tego elementu. (są wyjątki nie znoszące nawet małych zmian, ale w starszych renówkach jest OK) Dla przykładu, z tego co mi mówił Kurecki E30 - używane seryjne, sprzęgło z laguny 2.0 śmigało bez ślizgania po sturbieniu silnika :-)

: 27 listopada 2009, 15:41
autor: żuwik
Sprzęgło seryjne ma nadmiar ok 50%, czyli do serii nie ma co kombinować. Co do drugiej sprężyny - jest to ryzykowne, ponieważ dajesz większe obciążenie na powierzchnie cierne nie przystosowane do tego, a po drugie siła wymagana do pracy sprzęgła będzie kosmiczna - więc raczej to półśrodek niż alternatywa. Taka konstrukcja sprzęgła (bez tłumika drgań skrętnych) daje przede wszystkim odporność na strzały ze sprzęgła - normalne by się w pewnym momencie po prostu posypało, gdyż połączenie tarcza-wał nie jest stałe (to są tak jakby dwie oddzielne tarcze, które są połączone w jeden zespół właśnie przez sprężynki tłumika drgań skrętnych).

Nawet wizualnie można stwierdzić, że powierzchnia kontaktu jest dużo mniejsza, a nacisk to siła przez powierzchnia. Siła zostaje, powierzchnię zmniejszamy więc nacisk jest większy ;)

: 27 listopada 2009, 18:36
autor: kureckie30
sprzegła radzikowskiego maja półsprzegło i nie szarpia

: 28 listopada 2009, 07:40
autor: jjmag
nie pamiętam nazwiska w wawie jest pan zajmujący się przeróbką zwykłych tarcz pod sportowe tylko trzeba mu wysłać tarczę i docisk ostatnio robił dla znajomego do escorta rs-a koszt około 300-500 zeta

: 28 listopada 2009, 08:42
autor: kidzio
do GTT jak seryjne nie wystarcza można założyć wzmocniony gotowy zestaw - kosztuje ok 350-400 zł. i wystarcza do ok 230-250 KM.

co do takich sportowych to je zdecydowanie polecam gotowe sprzęgła a nie przeróbki nawet Radzikowskiego, bo to w sumie drożej wychodzi.

: 28 listopada 2009, 09:21
autor: vino1986
nom to w sumie kompletne nie kosztuje do 500zeta...

tarcza ze sprezynami 242.81 €
docisk 126.68 €
lozysko 15.84 €

wiec cena jest raczej kosmiczna... bo wychodzi plus minus kolo 1500zl plus przesylka...

: 28 listopada 2009, 09:53
autor: kidzio
no to najpierw sprawdź ile byś zapłacił za komplet w takim warsztacie...

moja ostatnia tarcza kosztowała 700 zł. (sama regenerowana) to tego docisk i łożysko - powiedzmy że za 300 zł. Jakaś kwota na używaną tarczę, bo trzeba dać w rozliczeniu do przeróbki i nie każda da się przerobić. No to uogólniając masz 1000 zł. za regenerowaną tarczę i nowy docisk. Statystycznie w co 3-4 sprzęgle musiałem oddać coś do poprawki - dolicz wymontowanie sprzęgła i transport do warsztatu + unieruchomione auto, poprawka byłą gratis ale koszta wymontowania i zamontowania trzeba ponieść. Jeżeli auto jest tylko do zabawy to pół biedy jeżeli startuje w jakieś serii zawodów to jest niedopuszczalne.

Koszty: może oszczędzi się 500 zł a może nie. Jakbyś chciał fakturę to koszta się wyrównają (bo ceny są podawane w warsztatach netto)

Pomijam np. ekstremalne sytuacja gdzie przez zacisk rozwalało się notorycznie łożysko oporowa albo wysprzęglik. Najbardziej schrzanione sprzęgło pogięło mi łapę sprzęgła rozwaliło samonapinacz, jedną linkę i coś tam jeszcze czego w tej chwili nie pamiętam. Fakt miało być mocne ale doliczając czas który straciłem, części które po drodze musiałem wymienić i zawody które straciłem - spokojnie kupiłby sobie nowe sprzęgło 2 tarczowe i o problemie zapomniał...

no i czy takie sprzęgło jest Ci potrzebne??