Strona 1 z 2
problem z obrotami na biegu jałowym
: 21 listopada 2009, 14:19
autor: buła
witam mam problem z meganką 1.9 D Na biegu jalowym falują obroty od500 do1000.podczas jazdy lekko przygasaja światła spowalnia nadmoch i zapala się kontrolka od świec żarowych i autko gaśnie.czy jest możliwe żejest uszkodzony blok kąta wtrysku?

: 21 listopada 2009, 16:29
autor: wsmpw
to forum Renault 5
: 21 listopada 2009, 16:39
autor: tommies
Ale bywają silniki 1.9D
Napisz czy faluje tylko zimny, czy po rozgrzaniu też ?
problem z obrotami na biegu jałowym
: 21 listopada 2009, 16:50
autor: buła
witam niezależnie od temperatury silnika ,EGR jest nowy
Re: problem z obrotami na biegu jałowym
: 21 listopada 2009, 17:08
autor: tommies
Jeśli to wersja z filtrem cząsteczek stałych (katalizator) to on może być przyczyną. Jest przypchany i na wolnych dusi silnik. Jak jest na obrotach to siłą jakoś spaliny się przepychają.
problem z obrotami na biegu jałowym
: 21 listopada 2009, 21:48
autor: buła
dzięki że napisałeś ale zamiast katalizatora mam założoną strumienicę ,poniewaz wcześniej miałem takie obiawy właśnie przez katalizator .trzy miechy spokoju i problem od nowa
Re: problem z obrotami na biegu jałowym
: 21 listopada 2009, 22:15
autor: tommies
Hmmm ze strumiennicami to jest tak, że są ok, ale pod warunkiem odpowiedniego dolotu i badań na hamowni. Czasami wyrządzą więcej złego niż dobrego. W wydechu występują zjawiska falowe i źle dobrany może nabałaganić.
Zanim zabierzesz się za pompę wyeliminuj inne możliwości. Może jednak to jednak znów ten egr, zaślep dziada.
I jeszcze mi świta.... znajomy co prawda w innym aucie, ale miał problem z elektrozaworem na pompie.
Rozumiem, że problem zapowietrzania nie istnieje, bo często łapie lewe powietrze i objawy podobne.
Więcej nie pomogę. Musisz raczej na forum meganki, clio i 19 szukać i to o silniku eko bo taką masz wersję jak jest EGR, w piątkach oryginalnie tylko 1.6 D występował poza moją do której go włożyłem.
problem z obrotami na biegu jałowym
: 22 listopada 2009, 11:08
autor: buła
slyszałem że jeśli za katalizatorem nie ma Sondy Lambda strumienica nie wyrzadzi żadnej szkody .jakbyś jeszcze coś wyczaił napisz.dzięki
Re: problem z obrotami na biegu jałowym
: 22 listopada 2009, 21:25
autor: tommies
Ktoś wprowadził w błąd a raczej powiedział pół prawdy

W wielu nowoczesnych konstrukcjach są 2 sondy jedna przed a druga za katalizatorem i wtedy kicha bo katalizator musi być. Jak jest jedna przed, to można go wywalić, ale bez badań powinno się raczej wstawiać zwykłe i przelotowe tłumiki zamiast niego. Ze strumiennicami to różnie bywa, a taki przelotowy to w 99/100 przypadków bezpieczna zamiana.
problem z obrotami na biegu jałowym
: 22 listopada 2009, 21:52
autor: buła
Drugiej sondy za katalizatorem nie ma na pewno. Moim zdaniem to jednak będzie coś z elejtryką, bo niepokoją mnie zapalające się świece żarowe na pracującym silniku, po czym silnik gaśnie.
Re: problem z obrotami na biegu jałowym
: 22 listopada 2009, 22:26
autor: tommies
Może jednak znów EGR ? To najprawdopodobniejsza przyczyna przy naszym paliwie.
http://forum.4kolka.pl/renault/wiem-cos-i-sie-tym-dziele/?PHPSESSID=42ee37856d97a2d212120e9611c1cfb4
Podobno jak mruga kontrolka świec to ..... może być też uszkodzony włącznik stopu lub przepalona żarówka

Taki to urok elektroniki
No sorki, ale naprawdę więcej nie pomogę - odezwij się jednak jak dojdziesz co to jest.
: 23 listopada 2009, 20:35
autor: vino1986
tommies pisze:Podobno jak mruga kontrolka świec to ..... może być też uszkodzony włącznik stopu lub przepalona żarówka

Taki to urok elektroniki

mialem tak wlasnie u siebie... wystarczylo nacisnac pedal hamulca i kontrolka gasla... po czym po ok 2 minutach znow mrygala... no i co sie okazalo walnely obie zarowki na stopie i dawal mi znaki w ten sposob... a EGR u mnie w busie zaslepione i wcale gorzej nie chodzi...
Re: problem z obrotami na biegu jałowym
: 23 listopada 2009, 20:44
autor: kureckie30
i tak rodza sie głupie teorie domorosłych mechanikow wykształconych na forach internetowych:
bzdura nr.1
tommies pisze:Ktoś wprowadził w błąd a raczej powiedział pół prawdy

W wielu nowoczesnych konstrukcjach są 2 sondy jedna przed a druga za katalizatorem i wtedy kicha bo katalizator musi być. Jak jest jedna przed, to można go wywalić, ale bez badań powinno się raczej wstawiać zwykłe i przelotowe tłumiki zamiast niego. Ze strumiennicami to różnie bywa, a taki przelotowy to w 99/100 przypadków bezpieczna zamiana.
stary diesel z benza pomyliłeś
bzdura nr.2
tommies pisze:
Podobno jak mruga kontrolka świec to ..... może być też uszkodzony włącznik stopu lub przepalona żarówka

Taki to urok elektroniki

.
to jest renault nie qtaswagen
Re: problem z obrotami na biegu jałowym
: 23 listopada 2009, 22:27
autor: tommies
Szanuję Twoją wiedzę, ale tym razem możesz być niedoinformowany.
> bzdura nr.1 (...)
Jak najbardziej katalizator występuje i sonda w klasycznych ale "młodych rocznikowo" dieslach. Moja Xsara z 2002 może być tu przykladem. Na dobitkę takie cudo jak elektrozawór sterujący kątem wyprzedzenia wtrysku i to wszysko nie wiem po jakiego k...asa podłączone pod kompa, który na szczęście od nowości tylko raz się zawiesił- za to na środku skrzyżowania.
Zgoda - nie wiem czy w Meganie 1.9D tak samo, ale odpowiadając uogólniłem sprawę wycinania katalizatora, skoro wiadomo że w Megance takiej występuje.
> Podobno jak mruga kontrolka świec to ..... może być też uszkodzony włącznik stopu lub > przepalona żarówka

Taki to urok elektroniki

.
> to jest renault nie qtaswagen
Powiedz to mojemu koledze z Grand Scenica
Uszkodzenie czujnika od stopu powodowało wyświetlanie blędów ABS oraz 1001 drobiazgów. Na koniec klasycznie dla tego modelu padł mu wyświetlacz.
: 24 listopada 2009, 07:53
autor: kureckie30
i pokaż mi ta sonde lambda w dieslu, kontrolka abs a nie świec żarowych sam sie prostujesz, nie porównuj scenica na instalacji multiplexowej do starej meganki
