Strona 1 z 3
					
				problemów ciąg dalszy => komputer 1.4i
				: 15 listopada 2009, 11:14
				autor: karo3003
				witam ponownie
swego czasu zrezygnowałem z wtrysku jednopunktowego na rzecz gaźnika solex 32 bis, niestety mimo wydania 500zł na regenerację nie przyniosło to spadku spalania więc postanowiłem spowrotem założyć wtrysk, teraz pytanie:
1) Jak sprawdzić czy czujniki są sprawne (chodzi mi o to jakie powinny być ich odczyty)?
2) Czym najlepiej przetestować sondę lambda?
3) Jaki jest schemat pinów przy komputerze, chcę zobaczyć czy wiązka nie jest uszkodzona...
4) Jak sprawdzić czy EGR działa prawidłowo i co zrobić w przypadku jego uszkodzenia?
5) Na co szczególnie zwrócić uwagę przy instalacji wtrysku?
pozdrawiam
Karol
			 
			
					
				
				: 15 listopada 2009, 11:26
				autor: wsmpw
				ad.1  

ad.2  najlepiej oscyloskopem
ad.3  

 numerki sprawdź w serwisówce są na początku opisane jaki numer czemu odpowiada
ad.4  najlepiej jest go zaślepić 

ad.5  na uszczelki
 
			 
			
					
				
				: 15 listopada 2009, 12:16
				autor: lodoo
				jak Ci dużo auto pali i na gaźniku i na wtrysku to po prostu kończy się silnik... nie kombinuj, szkoda kasy... kup 1,7 na monowtrysku, będzie palił tyle samo a jak będziesz jeździł spokojnie to mniej jak 1,4... wiem z własnego doświadczenia mimo iż miałem MPI, a nie SPI...:
albo 1,4 energy z clio
albo mały remont 1.4: pierścienie, głowica...
czujniki ci spalania nie obniżą, jeśli silnik już nie daje rady 

 
			 
			
					
				
				: 15 listopada 2009, 13:50
				autor: jjmag
				Karol przyjedź ją tutaj pomierzymy ciśnienia bo od tego trzeba zacząć jak będzie dobrze podjedziemy do gaźnikowca u nas za regulację bierze 50 zeta to nie jest durzo a jak nie to mogę odkupić
			 
			
					
				
				: 15 listopada 2009, 15:30
				autor: karo3003
				wsmpw, mega dzięki 

 czytałem Twój temat o identycznych problemach jakie miałeś ze swoim 1.4i, tak myślałem że pierwszy sypniesz poradami 
jjmag, jak założę drugi silnik (mój teraźniejszy się skończył) to przyjadę na pewno, narazie samochód stoi w Turowie pod Białą, w środę może uda mi się zacząć go z kolegą naprawiać, poszła uszczelka pod głowicą i wydech przy kolektorze się urwał, ponadto cieknie tu i tam z miski i skrzyni biegów... A że mam lepszy silnik w garażu i skrzynie po remoncie to nadarzyła się okazja żeby za jednym zamachem zrobić wszystko
Lodoo, chętnie bym Cię posłuchał ale nie mam niestety takich funduszy (jak narazie) wolę wstawić ten silnik który mam w zapasie i nie przerabiać nic tylko pozbierać kasę na blacharkę bo po zimie muszę ją zrobić definitywnie... A mocniejszy silnik - oczywiście ale nie teraz, myślałem nad 1.4 turbo ale wszystko w swoim czasie 
ogólnie to wielkie dzięki za tak szybką odpowiedź, myślałem że samochód pójdzie na straty z racji tego że wymaga znowu wkładu finansowego ale jakoś śmichem żartem udało mi się uruchomić rezerwy finansowe ze stypendium naukowego 

 jestem do R5 bardzo przywiązany, nie poddam się tak łatwo 
 
jeszcze raz dzięki wszystkim a teraz... do roboty 

 będę pisał o postępach
pozdrawiam
 
			 
			
					
				
				: 15 listopada 2009, 19:57
				autor: wsmpw
				mam ten silnik 1.4 za 300 oddam nowa uszczelka pod głowicą nowe uszczelniacze dotarte zawory itd. nowy filt powietrza nowa kopułka i palec rodzielacza
			 
			
					
				
				: 16 listopada 2009, 07:50
				autor: jjmag
				Karol służę pomocą popołudniami jak coś
			 
			
					
				
				: 16 listopada 2009, 08:16
				autor: egonn87
				solex 32 bis był do 1.1 chciałbym zwrócić tylko uwagę.....
			 
			
					
				
				: 16 listopada 2009, 14:37
				autor: karo3003
				wsmpw, kupiłbym ale tak jak pisałem, założę ten który mam w garażu, swego czasu sprawdzane były ciśnienia i było po 12 a na jednym niższe ale nie mniej niż 11, chyba jakoś tak, nie chcę się narazie pchać w koszty, tak jak mówiłem blachy najważniejsze  
 
egonn87, poważnie? 

 kurde to by tłumaczyło problemy z brakiem mocy...  

 
			 
			
					
				
				: 16 listopada 2009, 14:42
				autor: jjmag
				dlatego cały czas twierdzę żeby najpierw pomierzyć ciśnienie na cylindrach, i wtedy większość się okaże gdzie dalej szukać przyczyny, kolejna rzecz to luz zaworowy który ma wiele wspólnego z moca silnika
			 
			
					
				
				: 16 listopada 2009, 14:50
				autor: rocker
				egonn87 pisze:solex 32 bis był do 1.1 chciałbym zwrócić tylko uwagę.....
Do 1397 tyż 

Str 12 serwisówki 

 
			 
			
					
				
				: 18 listopada 2009, 18:49
				autor: karo3003
				takie pytanie, czy do komputera dochodzą odczyty o temperaturze płynu chłodzącego? wiem że w kolektorze są dwa czujniki, jeden pokazuje temperaturę powietrza w kolektorze dolotowym, drugi, tak mi się wydaje temperaturę kolektora... 

 wiązka idąca do komputera jest osobną wiązką, prawda 

 czy czujnik w pompie wodnej lub chłodnicy powinien być połączony z komputerem 

 
			 
			
					
				
				: 18 listopada 2009, 19:13
				autor: lodoo
				nie wiem jak jest w 1.4, ale w 1.7 jest czujnik płynu w głowicy...
jeśli jest to na pewno nie w chłodnicy... 

serwisówka nie gryzie...
 
			 
			
					
				
				: 18 listopada 2009, 19:26
				autor: wsmpw
				a więc idą idą ... 

  ten co jest w pompie daje na wskazówke opór i włącza kontrolkę przegrzania
 
			 
			
					
				
				: 18 listopada 2009, 19:48
				autor: karo3003
				wsmpw pisze:a więc idą idą ... 

  ten co jest w pompie daje na wskazówke opór i włącza kontrolkę przegrzania
 
 ale do komputera żaden nie dochodzi 
coolant temperature sensor - może mi ktoś powiedzieć gdzie się znajduje? teoretycznie jest napisane że w 1.4 mono występuje, jest wymienione że komputer Bendix ma wejście na taki czujnik, u mnie nigdzie takiego nie ma... jak to wytłumaczyć?  
