Strona 1 z 1
					
				prądy, prądy... pomocy
				: 22 września 2009, 16:34
				autor: renata
				witam, mam zagadkę, to znaczy dla mnie to zagadka.
motocykl 12v bez alternatora, tylko magneto. żarówki są--- 12V 35W
muszę dodatkowo zamontować wiatrak chłodnicy na którym napisano 12V 90 i to wszystko..
 co zrobić by zadziałał??
jakiś mostek prostowniczy, radiator kondensator 
 
 
help 

 
			
					
				
				: 22 września 2009, 18:57
				autor: cyp
				jesli 12V to raczej DC czyli przydalby sie mostek no i pewnie stabilizator, a to 90 pewnie to moc... jesli samo magneto to moze sobie z tym nieporadzic... wrzuc jakis maly aku i po klopocie 

 
			
					
				
				: 22 września 2009, 20:59
				autor: renata
				hmmm, a jak będę aku ładował? sorry ale jestem laikiem..w prądach
			 
			
					
				
				: 22 września 2009, 22:43
				autor: cyp
				prostownikiem  

  aku moglby byc doladowywany z pradu wytwarzanego przez magneto pelnilo by role jak alternator, tylko musialby byc uzyty stabilizator napiecia...
rozumiem ze ten wentylator nie ma pracowac caly czas podczas jazdy  

  bo jezeli tak to aku nigdy nie bedzie doladowany...
hmmm magneto nie doladuje aku bo napiecie przed stabilizowaniem powinno byc >12V  
 
 
sorry za zamieszanie ale troche ciezki temat, nalezaloby jakies testy wykonac zwlaszcza wentylatora, bo jezeli to ma rzeczywiscie 90W i ma pracowac caly czas podczas jazdy to bez doladowywania aku sie nie obejdzie 

 
			
					
				
				: 23 września 2009, 07:25
				autor: rocker
				
			 
			
					
				
				: 23 września 2009, 07:29
				autor: vino1986
				ale jak WSKi to chyba ze 4 z wiatrowskim silnikiem... tam tylo rozwiazanie ladowania aku w sposob ktory mogl by zalatwic cala sprawe... mialem kiedys taka i pamietam ze ladowalo powyzej 12V... a pozniej tylko wlacznik jakis zrobic zeby wiatrak nie chodzil caly czas tylko wtedy kiedy sie motor grzeje i po problemie... 

 
			
					
				
				: 23 września 2009, 07:32
				autor: rocker
				
			 
			
					
				
				: 23 września 2009, 07:36
				autor: vino1986
				no tak silniki wiatra tylko ze ze mnie nie chumanista i nie wiem jak sie to odmienia... 

  ah 175 cm3 4 biegowa skrzynia gaznik ze ssaniem... cudo skladane nogami 

  co rusz to nowa rzecz sie w nim sypala...  

  ale milo ja wspominam  

 
			
					
				
				: 23 września 2009, 08:25
				autor: rocker
				vino1986 pisze:no tak silniki wiatra tylko ze ze mnie nie chumanista i nie wiem jak sie to odmienia... 

  ah 175 cm3 4 biegowa skrzynia gaznik ze ssaniem... cudo skladane nogami 

  co rusz to nowa rzecz sie w nim sypala...  

  ale milo ja wspominam  

 
Nie było moim założeniem Cię poprawiać 

  Tak się napisało.... 
Sypał się ? Wadliwy egzemplarz.
Ja na swój nie narzekałem 
 
   
  
 
			
					
				
				: 23 września 2009, 11:19
				autor: lodoo
				Jaki to motor? a pewnie elektroniczny zapłon i moduł oraz za pewne prostownik i regulator napięcia... Każdy lepszy motorek tak ma... magneta zasilające żarówki bezpośrednio i przerywacze mechaniczne do zapłonu to były w komarkach 

 podpinasz się więc do instalacji prądowej z wentylatorem i po kłopocie... tylko nie wiem z czego masz ten wentylator i jakiej mocy, żeby nie zjarał modułu i magneta zbyt dużym obciążeniem...