Strona 1 z 1

prądy, prądy... pomocy

: 22 września 2009, 16:34
autor: renata
witam, mam zagadkę, to znaczy dla mnie to zagadka.

motocykl 12v bez alternatora, tylko magneto. żarówki są--- 12V 35W

muszę dodatkowo zamontować wiatrak chłodnicy na którym napisano 12V 90 i to wszystko..
co zrobić by zadziałał??
jakiś mostek prostowniczy, radiator kondensator :?:

help :oops:

: 22 września 2009, 18:57
autor: cyp
jesli 12V to raczej DC czyli przydalby sie mostek no i pewnie stabilizator, a to 90 pewnie to moc... jesli samo magneto to moze sobie z tym nieporadzic... wrzuc jakis maly aku i po klopocie ;)

: 22 września 2009, 20:59
autor: renata
hmmm, a jak będę aku ładował? sorry ale jestem laikiem..w prądach

: 22 września 2009, 22:43
autor: cyp
prostownikiem :mrgreen: aku moglby byc doladowywany z pradu wytwarzanego przez magneto pelnilo by role jak alternator, tylko musialby byc uzyty stabilizator napiecia...
rozumiem ze ten wentylator nie ma pracowac caly czas podczas jazdy :?: bo jezeli tak to aku nigdy nie bedzie doladowany...

hmmm magneto nie doladuje aku bo napiecie przed stabilizowaniem powinno byc >12V :-/

sorry za zamieszanie ale troche ciezki temat, nalezaloby jakies testy wykonac zwlaszcza wentylatora, bo jezeli to ma rzeczywiscie 90W i ma pracowac caly czas podczas jazdy to bez doladowywania aku sie nie obejdzie :/

: 23 września 2009, 07:25
autor: rocker
Renata, nie pamiętam dokładnie jak to wyglądało ale zerknij na instalację WSK :)
Tam powinieneś znaleźć odpowiedź :-)
Prostownik selenowy :?: :?: :?:

: 23 września 2009, 07:29
autor: vino1986
ale jak WSKi to chyba ze 4 z wiatrowskim silnikiem... tam tylo rozwiazanie ladowania aku w sposob ktory mogl by zalatwic cala sprawe... mialem kiedys taka i pamietam ze ladowalo powyzej 12V... a pozniej tylko wlacznik jakis zrobic zeby wiatrak nie chodzil caly czas tylko wtedy kiedy sie motor grzeje i po problemie... ;-)

: 23 września 2009, 07:32
autor: rocker
vino1986 pisze:ale jak WSKi to chyba ze 4 z wiatrowskim silnikiem... tam tylo rozwiazanie ladowania aku w sposob ktory mogl by zalatwic cala sprawe... mialem kiedys taka i pamietam ze ladowalo powyzej 12V... a pozniej tylko wlacznik jakis zrobic zeby wiatrak nie chodzil caly czas tylko wtedy kiedy sie motor grzeje i po problemie... ;-)
Może i wiatr ??? Mocna była :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: 23 września 2009, 07:36
autor: vino1986
no tak silniki wiatra tylko ze ze mnie nie chumanista i nie wiem jak sie to odmienia... :roll: ah 175 cm3 4 biegowa skrzynia gaznik ze ssaniem... cudo skladane nogami :-D co rusz to nowa rzecz sie w nim sypala... :-> ale milo ja wspominam ;-)

: 23 września 2009, 08:25
autor: rocker
vino1986 pisze:no tak silniki wiatra tylko ze ze mnie nie chumanista i nie wiem jak sie to odmienia... :roll: ah 175 cm3 4 biegowa skrzynia gaznik ze ssaniem... cudo skladane nogami :-D co rusz to nowa rzecz sie w nim sypala... :-> ale milo ja wspominam ;-)
Nie było moim założeniem Cię poprawiać :-) Tak się napisało....
Sypał się ? Wadliwy egzemplarz.
Ja na swój nie narzekałem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: 23 września 2009, 11:19
autor: lodoo
Jaki to motor? a pewnie elektroniczny zapłon i moduł oraz za pewne prostownik i regulator napięcia... Każdy lepszy motorek tak ma... magneta zasilające żarówki bezpośrednio i przerywacze mechaniczne do zapłonu to były w komarkach ;-)
podpinasz się więc do instalacji prądowej z wentylatorem i po kłopocie... tylko nie wiem z czego masz ten wentylator i jakiej mocy, żeby nie zjarał modułu i magneta zbyt dużym obciążeniem...