Strona 1 z 2

Pojedyncza wycieraczka

: 3 września 2009, 19:47
autor: festo182
Witam mam pytanie czy ktoś kiedyś coś takiego kombinował w r5 chciałbym się dowiedzieć jak można by był coś takiego zrobić bardzo prosze o pomoc!

A czemu jedna hmm......

: 3 września 2009, 19:51
autor: Maolat
Kombinuja z mechanizmu od citroena zx bodaj . gotowe kity sa na ebay albo byly :P

: 3 września 2009, 20:00
autor: corey16
a od fiata uno??

: 3 września 2009, 20:06
autor: festo182
wszystko jest ok myslałem od uniacza tylko jest mały problem bo od uno montuje pod szybą cały mechanizm i do niego wycieraczka bez żadnych ciengien a na środku w r5 jest wentylator od nawiewu no właśnie i co teraz.....???

: 3 września 2009, 20:29
autor: lodoo
ja mam - przerobiłem mechanizm z R5...

Ucinasz rurkę z części kierowcy wraz z trzpieniem(ośką) i wyrzucasz :-D
Wyrzucasz ramię ruchome części kierowcy
Skracasz rurkę od strony pasażera o parę centymetrów
Skracasz ramię od strony pasażera o parę centymetrów
Wydłużasz krótkie ramię trzpienia(ośki) pasażera
Zdejmujesz ramię na silniku i ustawiasz w dowolnej pozycji - to będzie pozycja parkowania wycieraczki... może być z lewej z prawej na środku - gdzie chcesz... i wycieraczka zawsze tam wróci ;-) Ja miałem po stronie kierowcy, bo jak jest po stronie pasażera to po powrocie cała woda przed chwilą zgarnięta leci do góry przed oczy ;-)

Zalety - poza samym mechanizmem nie trzeba kombinować z mocowaniem... podłączasz tak jak było bez zmian... wycieraczka chodzi zdecydowanie szybciej... (jakieś 2 razy)
Wady - nie zauważyłem... no trzeba się przyłożyć do spawania (na początku pospawałem na szybko i pękło mi w deszczu na szybkim biegu i 24km jechałem 20km/h do domu... no i całość zrobić precyzyjnie z milimetrowymi dokładnościami metodą prób i błędów, aby ramię pod osią wycieraczki nie opierało się w skrajnym położeniu o rurkę i nie wychodziło za bardzo na zewnątrz w drugim skrajnym położeniu, bo nie wróci, a zablokuje się - czaso i pracochłonne zajęcie

Obrazek


Obrazek

: 3 września 2009, 21:00
autor: festo182
mmmmmmmmmmmmniam milusio bardzo dziękuje!!!!:D

: 6 listopada 2009, 17:41
autor: festo182
help my!! lodoo!niedziała:( prosze pomocy a już tak zajefajnie sie zapowiadało!!!zrobiłem dokładnie tak jak na rysunku i wycieraczka rusza od strony kierowcy dochodzi do połów i wraca co zepsółem!!:) z góry dziękuje za pomoc!!

: 9 listopada 2009, 15:31
autor: lodoo
zostawiłeś fabryczną długość tej grubej prostokątnej blachy pod osią wycieraczki... trzeba ta blachę skrócić - ale z umiarem... skrócisz za bardzo to silnik nie zrobi obrotu, zatrzyma się w połowie i spali, skrócisz za mało to będzie tak jak masz - mały zakres pracy wycieraczki...
jakbyś zrobił dokładnie jak na rysunku, to by działało :-P

help me nie help my
nie działa nie niedziała
zepsułem nie zepsółem
proszę się dziękuę - skoro już robisz polskie znaki to wszędzie :-P

: 13 listopada 2009, 16:02
autor: festo182
ok soorki spieszyło sie!!:D

: 14 listopada 2009, 08:08
autor: jjmag
pośpiech jest wskazany do łapania pcheł a nie precyzyjnej roboty, a później żal do garbatego że ma dzieci proste

: 8 czerwca 2011, 21:06
autor: wsmpw
odświerzę lekko temat zastanawiam się nad taką przeróbką chciałbym sobie ustawić wycieraczke pionowo na szybie ..
jak myślicie ma to sens?

: 8 czerwca 2011, 21:15
autor: -=wasq=-
bedzie latwiej w przechodniow celowac :rotfl: :rotfl:

: 8 czerwca 2011, 21:18
autor: wsmpw
no no moje autko niestety jescze tego nie uświadczyło więc może z pojedyńczą mi sie uda :]

: 8 czerwca 2011, 22:36
autor: lodoo
nie rób wioski......

: 8 czerwca 2011, 22:41
autor: wsmpw
wioski tzn?