Strona 1 z 1

jaka skrzynia do gtt?

: 7 lutego 2010, 11:02
autor: carmaker
do skompletowania napedu w ph1 brakuje mi skrzyni biegów kuzyn niestey sprzedał w miedzyczasie kumplowi do clio rsi.Pytanie jaka skrzynia bedzie podobna przełożeniami(z czego)?Ma ktoś doświadczenie w tym temacie?Posiadam skrzynie jb1 od zwykłego c1j nada sie?

: 7 lutego 2010, 11:08
autor: kabar
Pamiętaj że skrzynia z GTT jako jedyna miała impulsator do prędkościomierza. Możesz wsadzić jakąkolwiek, ale czy o to chodzi?

: 7 lutego 2010, 11:36
autor: Ronin317
Jesli chcesz, mam cala serwisowke do skrzyn Renault, ale wazy 24 MB - dowiesz sie, jakie przelozenia, itp., itd., i moze cos dobierzesz. Tak jak napisal Kabar - GTT mialo elektroniczny predkosciomierz - impulsator w skrzyni - ale wydaje mi sie, ze nie jako jedyna.

: 7 lutego 2010, 11:54
autor: carmaker
patrzyłem w serwisówkach z impulsatorem było tylko gtt ,bardziej chodzi mi o dobór przełożen wiadomo jeżdzic bedzie na każdej skrzyni tylko pytanie jak?Dlatego pytanie bo moze ktos eksperymentował optymalna skrzynia byłaby z długą jedynką i krótkimi następnymi biegami

: 7 lutego 2010, 16:09
autor: mario-s
Fabrycznie występowały 3 typy skrzyń biegów JB3/009,JB3/014,JB3/032 we wszystkich przełożenie główne wynosi : 15x56 = 3,733

1-bieg 11x34 (3.091)
2-bieg 19x35 (1.842)
3-bieg 25x33 (1.320)
4-bieg 30x29 (0.967)
5-bieg 33x25 (0.758)
5-bieg 41x31 (0.756) -(JB3/032)

Można zastosować przełożenia główne np z R-Clio 1,8-16v
15x61 = 4,066 -(JB3/053)
14X59 = 4,214 -(JB3/048)

Trzeba tylko pamiętać,żeby zabezpieczenie mechanizmu różnicowego i łożysko było tego samego typu co w skrzyni bazowej tzn.np.łożysko stożkowe i mocowanie na nakrętkę lub łożysko proste i mocowanie na segera.

: 7 lutego 2010, 23:49
autor: carmaker
dzieki mario jak zwykle fachowo i na temat ;-)