Strona 1 z 1

luz na maglownicy

: 22 czerwca 2009, 09:28
autor: pako
Witam,mam pytanie.Czy jest jakaś możliwość likwidacji luzu na przekładni kierowniczej?Słyszałem coś o jakichś tulejkach, które się wymienia.W mądrej książce o obsłudze R5 /wydawnictwo WKł/ jest rozrysowany układ kierowniczy,ale jedyne tulejki na tym rysunku to tuleje mocowania przekładni do podwozia. nie wiem natomiast nic o ''przegubach osiowych''.Na rysunku umieszczone są one pomiędzy listwą a drążkiem z obu stron przekładni w osłonie gumowej.. Czy one mogą mieć luz i czy się je wymienia w sytuacji ,gdy obie końcówki są ok.A może jest jakaś inna przyczyna luzu?

: 22 czerwca 2009, 11:35
autor: lodoo
więc tak - ta tulejka sławna jest 1 - po stronie pasażera, kosztuje niecałe 10zł w ASO albo w dobrym sklepie z częściami do francuzów...
po stronie kierowcy, żeby zlikwidować luz dokręca się śrubę na imbus od spodu przekładni, jeśli to nie pomaga, trzeba rozebrać i wymienić ślizgacz między śrubą a listwą (śruba dociska ślizgacz do listwy, a listwa jest dociskana do zębatki)
przeguby kuliste na końcach listwy to część drążków kierowniczych, kupujesz drążki z przegubami i wkręcasz w listwę... odkręcasz na chama zrywając zabezpieczenia...
do kompletu są jeszcze końcówki drążków z przegubami, łączące zwrotnice z drążkami
i tyle ;-)
luz może być jeszcze na przegubie łączącym kolumnę z maglem - ale to mało prawdopodobne, bo jest to taki przegub "gumowy"... albo na samej kolumnie... do sprawdzenia organoleptycznie ;-)

: 22 czerwca 2009, 19:58
autor: pako
Lodoo pisze:więc tak - ta tulejka sławna jest 1 - po stronie pasażera, kosztuje niecałe 10zł w ASO albo w dobrym sklepie z częściami do francuzów...
po stronie kierowcy, żeby zlikwidować luz dokręca się śrubę na imbus od spodu przekładni, jeśli to nie pomaga, trzeba rozebrać i wymienić ślizgacz między śrubą a listwą (śruba dociska ślizgacz do listwy, a listwa jest dociskana do zębatki)
przeguby kuliste na końcach listwy to część drążków kierowniczych, kupujesz drążki z przegubami i wkręcasz w listwę... odkręcasz na chama zrywając zabezpieczenia...
do kompletu są jeszcze końcówki drążków z przegubami, łączące zwrotnice z drążkami
i tyle ;-)
luz może być jeszcze na przegubie łączącym kolumnę z maglem - ale to mało prawdopodobne, bo jest to taki przegub "gumowy"... albo na samej kolumnie... do sprawdzenia organoleptycznie ;-)
Lodoo, dzięki za wyczerpującą informację.