Strona 1 z 1

Kable zegarka

: 12 czerwca 2009, 10:02
autor: Rooster
Dzień dobry.

Mam problem z elektryką. Znowu.
Tym razem chodzi o zegarek.
Moja Renoofka (tak ją nazywamy ze znajomymi) ma najuboższą wersję wnętrza,
czyli ten najmniejszy licznik, ręcznie otwierane okna...
Nawet nie ma klapy schowka tylko wnęka, zamiast zapalniczki zaślepka i zegarka nie ma tylko mała "kieszonka"...

Właśnie. Mała kieszonka. Wydłubałem ją i chcę wstawic zegarek.
Akurat nie z R5. Mam dwa.
Jeden z Fiata Ritmo (pasuje całkiem nieźle na wymiar)
a drugi, który jednak bym wolał - z Forda Sierry z wyposażeniem GL, który jest jednak za duży.

Już jak je sobie ulokuję to sobie spokojnie dam radę. Gorzej, że kable mi się jak zwykle nie zgadzają.

Kośc w desce jest, jak, myślę, wam wiadomo - czterogniazdowa.
i idą kable tak

1 czerwony z paskiem (zasilanie z moich domysłów)
2 pusto
3 niebieski z paskiem
4 dwa czarne z paskiem i bez (masa jak się domyślam)

z kolei w tym ze Sierry mam gniazdo na wpięcie kości, ale trochę innej, ale to pikuś, chodzi o kolory

1 czerwony (zasilanie)
2 brązowy
3 brązowy z paskiem
4 czarny (masa)

a w tym z Ritmo nie jestem pewien czy dobrze zapamiętałem, ale tam są w "snopku" 4 kable z dużymi męskimi na końcach (z końcówkami dam se radę) kolory:

-pomarańczowy z paskiem
-niebieski z paskiem
-biały z paskiem
-czarny z paskiem

Może mi ktoś powiedziec, jak połączyc kable w poszczególnych kombinacjach zegar-auto?
To że czerwony z czerwonym i czarny z czarnymi to się domyślam (Sierra-R5).

Z góry dzięki.
Jeśli chcecie to mogę dorzucic zdjęcia.

: 12 czerwca 2009, 10:31
autor: jjmag
Od ściery brązowy podawał zasilanie na postoju czyli zegarek chodzi normalnie ale nie świeci jasno czerwony był podpiety pod zapłon i wtedy po przekręceniu zapłonu był podświetlony i można było wtedy ustawić czas i godzinę tylko nie pamietam dokładnie jak to szło w mojej ścierce czy nie na odwrót czyli czerwony główne a brązowy po wzbudzeniu ale to nie jest aż tak skomplikowane parę kabelków i prosto pod aku dziesięć minut pracy i dojdziesz sam do tego

: 12 czerwca 2009, 10:52
autor: Rooster
no tak, tylko co z robic z reniowym niebieskim i z drugim brązowym?
chyba ze dwa brązowe spiąc razem?

: 12 czerwca 2009, 11:55
autor: jjmag
a niebieski to nie jest masowy przypadkiem

: 12 czerwca 2009, 13:23
autor: Rooster
przeciez jak mam w reni czerwony, niebieski i dwa czarne spiete ze soba to chyba raczej czarne beda masą, huh? tyle przynajmniej sie nauczylem :P

: 12 czerwca 2009, 13:56
autor: jjmag
czyli tak jak piszesz czerwony zasilanie główne niebieski podswietlenie budzika czarny masa spięte dwa bo jedna główna a druga od podświetlenia budzika

: 12 czerwca 2009, 14:23
autor: Rooster
aha. spoko.
czyli wychodzi na to ze ma byc uklad

czerwony (sierra) + niebieski (r5)
zasilanie postojowe

brazowy (sierra) + czerwony (r5)
podswietlenie na zaplonie

brazowy z paskiem (sierra) + czarny z paskiem (r5)
masa podswietlenia

czarny (sierra) + czarny (r5)
masa zasilania

?

Narazie moge tylko rozwazac teoretycznie, musze do miasta pojechac po koncowki, bo nie mam na skladzie i nie mam jak instalacji pod sierre zrobic.

: 12 czerwca 2009, 14:31
autor: jjmag
na krótko podepnij będziesz miał pewność wtedy co i jak ale z tego co piszesz to tak ma mniej wiecej wyglądać

: 12 czerwca 2009, 15:08
autor: lodoo
niebieski R5 - podświetlenie
więc 2 pierwsze zamień ze sobą....
w serwisówce jest schemat podłączenia zegarka jakby co...

: 12 czerwca 2009, 17:55
autor: Rooster
trzeba jeszcze ja miec :P

: 13 czerwca 2009, 01:27
autor: lodoo
trzeba sobie ściągnąć z technicznego....

: 13 czerwca 2009, 09:42
autor: kureckie30
i trzeba sobie multimetr nabyc

: 19 czerwca 2009, 23:37
autor: Rooster
ok, w sumie juz wszystko mam przygotowane, mam tylko jeden maly problem - nie mam zlacza od zegarka. probowalem takie nabyc w sklepie ale nie maja. wiec bede musial sie wybrac do kuzyna i z wraku sierry wyciac ta kosc.

jeszcze sie odezwe :P