Strona 1 z 1

Przelot.

: 31 maja 2009, 19:11
autor: rocker
Kuźwa, załatwiłem sobie downpipe...(znaczy znalazłem zakład w którym zrobią) ale zastanawiam się co zrobić z końcowym kolektorem, czy jak to się nazywa.
Przeca ma niecałe 5 cm.
Więc downpipe i cała reszta 2.1/4 cala - pełen przelot.
I po co, skoro kolektor ma mniej :?:
Proszę o podpowiedzi :)
Wrzuciłem tutaj, może będzie odzew , plissss....

: 31 maja 2009, 19:50
autor: Arti
ważne co masz za śmigłem, przed jest ok

: 1 czerwca 2009, 03:03
autor: rocker
Chyba źle napisałem. Wyjście z turbiny (miejsce gdzie przyłącza się downpipe)- to jest takie wąskie :(

: 1 czerwca 2009, 05:39
autor: Arti
to należałoby zmienić też
np: http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=114

: 1 czerwca 2009, 08:44
autor: lodoo
kurde, pisałem zaraz za pierwszym postem, ale mi zniknęło ;/

W turbinie ważna jest różnica ciśnień przed i za turbiną - tutaj rządzi termodynamika ;-)
jeśli dana turbina ma taki a nie inny przekrój wlotu/wylotu to tak ma być...
przekroje "części zewnętrznych" nie są takie ważne - szczególnie jeśli mówimy o odcinku o długości 10mm (grubość flanszy)
dużo ważniejsza jest pojemność samego wydechu i uzyskanie w nim jak najmniejszego ciśnienia...
Najważniejsze, żeby wytworzyć jak największą różnicę ciśnień przed i za turbiną
przed: zwiększenie ciśnienia i energii spalin (wyższa temperatura poprzez owijanie kolektora, małe przekroje rur kolektora i zwężenie muszli turbiny przed samym śmigłem)
za: duża średnica downpipe'a i reszty wydechu, a jak wiadomo najlepiej by było, jakby wydechu nie było wcale ;-)
sam przekrój na flanszy może i ma jakieś znaczenie, ale na pewno duuużo mniejsze niż cały downpipe...

wszystko po to, aby prędkość spalin była jak największa - ale tylko na śmigle turbiny

: 1 czerwca 2009, 17:30
autor: rocker
Arti pisze:to należałoby zmienić też
np: http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=114
Nooo właśnie o to chodzi :)
Więc, Lodoo nie ruszać tego ?

: 1 czerwca 2009, 21:41
autor: Arti
rocker pisze:
Arti pisze:to należałoby zmienić też
np: http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=114
Nooo właśnie o to chodzi :)
Więc, Lodoo nie ruszać tego ?

zależy od tego czego oczekujesz....

: 1 czerwca 2009, 22:05
autor: lodoo
myślę, że jeśli nie walczysz o każdego konia i każdy ułamek sekundy - nie ma sensu ;-)
założę się, że nie poczułbyś różnicy z dobrym DP z tym i bez tego ;-) a uzyskany przyrost mieściłby się w granicach błędu pomiaru na hamowni...

już nie będę pisał, że za cenę tego poszerzacza zrobisz cały wydech porządnie ;-) kupić się na pewno nie opłaca, ale...

nic też nie stoi na przeszkodzie aby zrobić takie cuś właśnie przy okazji robienia DP - Arti właśnie tak robił - flansza DP siadała na turbo bezpośrednio zamiast fabrycznej flanszy turbiny... koszt ten sam praktycznie - jedyne co trzeba to 1 kolanko więcej i inną flanszę przy robienie DP...

: 2 czerwca 2009, 05:32
autor: Arti
i otrzymałem takie coś:

Obrazek

: 2 czerwca 2009, 19:05
autor: rocker
Dzięki Arti za fotkę :) Majstry od downpipe nie chcą się tego podjąć :( Kij im w oko :)
Może uda się "dziurkę powiększyć na jakiejś tokarce, jeśli nie... a niech mam te kilka kucy mniej - starczy :) za to jak już odkręciłem - pójdzie w chrom :)
Dzięki za podpowiedzi Lodoo i Arti:)

: 2 czerwca 2009, 19:17
autor: Arti
ja sam robiłem wszystko :mrgreen:
ale nie każdy ma warunki

: 2 czerwca 2009, 19:30
autor: rocker
I umiejętności :oops: