Strona 1 z 3

3 czerwca - Dzień Pojazdów Zabytkowych

: 27 maja 2009, 11:01
autor: Kinga
Za Classic Auto:

"UWAGA!!! Jeśli posiadasz samochód lub motocykl zabytkowy, w środę 3 czerwca wyciągnij go z garażu i jeździj nim przez cały dzień, jak zwykłym pojazdem. W końcu do tego został kiedyś stworzony. Tego dnia pojedź nim do pracy, do urzędu, załatwić sprawy na mieście. Krążownikiem podjedź do McDonald`sa, Austinem-Healey do Tesco, Mercedesem 190SL do Lidla, Warszawą na pocztę a Fiatem 600 do warzywniaka. Z inspiracji FIVA Automobilklub Beskidzki propaguje akcję Drive it Day, czyli Jeździj nim przez cały dzień. Chodzi o to, żeby jak najwięcej zabytków pojawiło się tego dnia na ulicach. Niech zobaczą, że jest nas dużo. Problemem w Polsce jest to, że właściciele klasycznych i zabytkowych pojazdów nie są postrzegani jako grupa, lobby. Mamy nadzieję, że zabytkowa masa krytyczna 3 czerwca pomoże to zmienić. Grzegorz Chromik "

:-D
Ach, żebym tylko mogła prowadzic... Ale moja i tak wyjedzie :-D

: 27 maja 2009, 12:04
autor: konradmk
Uuuuu dzień rupiecia. Trzeba będzie przesiąść się na rower :D :D :D

: 27 maja 2009, 12:25
autor: jjmag
Konrad nie ubliżając nikomu ale żeby ten twój nie rupieć był na tyle sprawny i zadbany jak nie jeden z tych pojazdów :evil: , osobiście miałem parę takich pojazdów i wiem ile czasu i pieniędzy to kosztuje jeżeli za szybę do drzwi musisz zapłacić tysia a koło zamachowe dorabiasz u frezera czy tokarza, niestety czasy przynajmniej dla mnie się pogorszyły i narazie nie stać mnie na coś takiego ;-(

: 27 maja 2009, 12:37
autor: Kinga
jjmag, nie unoś się tak, toż to żart :)

Jakie miałeś klasyki, tak z ciekawości? To mój temat więc zrobię mały ot, a co :-P

: 27 maja 2009, 12:53
autor: Elvis_Presley
O ile obecna Renia będzie jeszcze ze mną to wlewam 43 litry(a co!) i wyjeżdżam wszystko :-)

: 27 maja 2009, 12:59
autor: jjmag
pierwszym z aut był ford capri z 78 2,8 w benzynie, później trafiłem na taunusa z 79r., warszawa, wołga, citroen ds, pare motorków przewineło się przez ręce dniepr, ural, junak i ostatni którego najbardziej mi było szkoda to mk z 64 roku, obecnie jestem na drodze zakupu toyoty celici I gen. i mam obczajona czajkę stoi wrośnięta w ziemię od 4 lat ale nie chce dziadek sprzedać, oraz fiata milafiori w wersji rządowej stoi rdzewieje a babcia nie chce sprzedać bo to syna a on teraz mieszka w kanadzie, a jeszcze zapomniałem dodać o reno fuego ale to posiadałem tylko 4 dni i kupiłem pod zamówienie znajomego niemca , Kinga jak lubisz takie zabytki to może wybierzesz się ze mną do niego w wakacje gwarantuje że będziesz oszołomiona jego kolekcją tym bardziej że część moich pojazdów trafiła do niego

: 27 maja 2009, 13:15
autor: Elvis_Presley
jjmag pisze:oraz fiata milafiori w wersji rządowej stoi rdzewieje a babcia nie chce sprzedać bo to syna a on teraz mieszka w kanadzie
A nie Mirafiori? ;-) Swoją droga bardzo mi się zawsze podobały te samochody. A co takiego ciekawego miała wersja rządowa? ;-)

: 27 maja 2009, 13:16
autor: Kinga
wow, piękna kolekcja, ten DS...
Celica jest wspaniała, życzę Ci powodzenia :)
Ja miałam widoki na Renault Siete, ale galopujące euro... :evil:

: 27 maja 2009, 13:35
autor: jjmag
co do mirafiori pierwsza różnica to serce wzmacniane 2 litry oraz wyposażenie środka przedewszystkim skóra i elektryka

: 27 maja 2009, 14:17
autor: konradmk
nie no nie mogę się przestać śmiać :D :D :D to był żarcik ;)

: 28 maja 2009, 16:30
autor: rat-med5
ale tak serio to r5 babcia to zabytek i super r5 to za chwile tez wiec zobaczycie jak zaczna nam rosnac autka w klubie na zoltych tablicach!!

: 29 maja 2009, 08:55
autor: konradmk
mylisz się, żeby mieć żółte blachy trzeba mieć serię na oryginalnych częściach w jakimś stopniu a tu większość to niezłe przeszczepy :D

: 29 maja 2009, 09:05
autor: jjmag
pierwsza sprawa to musi minąć 25 lat od zaprzestania produkcji danej serii czyli w przypadku 5 w grę wchodzi tylko babcia druga sprawa pojazd nie może mieć mniej niż 30 lat i posiadać orzeczenie że posiada 75% orginalnych części czyli do tego praktycznie wystarczy orginalny silnik ze skrzynią biegów oraz kompletne nadwozie z licznikami i siedzeniami jakie w tym modelu były produkowane, oczywiście mogą być odnowione przez tapicera i tak dalej ale stelaż posiadać orginalny

: 29 maja 2009, 10:00
autor: -=wasq=-
ale zolte papiery to czesto same przeszkody :)

nie mozna nic zmienci w aucie bez zgody konserwatopra zabytkow
nie mozna wyjechac za grancie bo niby wywozisz nielaegaleni zabytki trzeba zglosic wyjazd za granice kraju

to takie glowne "wady"

: 29 maja 2009, 14:48
autor: rat-med5
w Classic auto jest kolejny artykol z serji zarejestrowania zabytku

tak wiem jest sporo przeciwnosci

tak super 5 jeszcze sie nie nadaje ale za rok bedzie pierwszy rocznik 85 sie nadawal zakonczenie produkcji bylo w 92 o ile sie nie myle !!

jak ktos bedzie chcial doprowadzenie do orkinalu nie bedzie trudne a tez nie kazdy przeprowadza takie zmiany aby nie mogl cofnac ich wiekszasc ma gtr z obnizonym zawieszeniem kilkoma gadzetami ktore mozna zdemontowac i miec auto za jakis czas rok (dla 85) autko na zabytkowe np. nie typowe wersje z silnikami 1.0 z babci czy ladne gtr


a konserwator dopuszcza zmiany z epoki
oc kiedy chce sobie pojezdzic na zlot placone np na miesiac przy gte bedzie to bardzo wygodne

jeden przeglad i spokoj

fakt wyjechac jest problem zmiany tez moga byc problematyczne ale poto jest zabytek by zostal dla pokolen!!