Strona 1 z 2

Konkretne pytania o SWAP z F3N na F3R

: 23 maja 2009, 22:31
autor: eujot
Zbieram informacje niezbędne do wymiany silnika na 2.0 z Laguny i w związku z tym mam kilka pytań. Silnik, którego poszukuję to F3R. Na Allegro jest spory wybór i z tego co widzę, są dwa rodzaje. W pierwszym kopułka, z której wychodzą przewody wysokiego napięcia znajduję się na głowicy, z boku, tak jak w F3N.

Obrazek

Drugi model F3R to ten, gdzie przewody wychodzą od dołu z bloku silnika.

Obrazek

Czym one się różnią i czy mogę wybrać dowolny? Czy potrzebny mi jest osprzęt od tego silnika, czy wystarczy mi tylko ten z 1,7 mono (F3N).

BTW, co kryje się pod pojęciem osprzęt? Alernator, pompa wody, coś jeszcze?

Czy układ chłodzenia z F3N wystarczy, czy muszę coś w nim zmieniać?

Czy kolektor wydechowy przypasuje od starego silnika bez przeróbek?

: 23 maja 2009, 23:02
autor: kabar
F3N nie jest mono.

: 23 maja 2009, 23:18
autor: kureckie30
Kabar pisze:F3N nie jest mono.
a to ciekawe, prosze cos wiecej

: 23 maja 2009, 23:18
autor: Maolat
F2N gaznik
F3N wtrysk (mono jak i wielopunkt)

: 23 maja 2009, 23:22
autor: kabar
Macie racje, pop.. mi się z gaźnikiem :-P Chyba zmęczony jestem po walce z renią :-)

: 24 maja 2009, 12:42
autor: lodoo
osprzęt cały bierzesz z silnika 1,7
łapa silnika, alternator z mocowaniem itp... pompa wody zostaje lagunowa...
rozrusznik i koło zamahowe potrzebujesz z lagunowego, moduł zapłonowy i komputer z wiązką również...
laguny mają immobiliser, więc trzeba go usunąć z komputera... jest tu taki jeden, który jesli będzie chciał może Ci to załatwić, jeśli nie musisz szukać sam elektronika, który Ci to zrobi... koszt od 300 do 500zł
Chłodnica - nie wiem jaką masz - była wersja "cienka" i "gruba" - cienka nie wystarczy, musisz mieć tą grubą - taką jak w dizlu ;-)
dolne wejście cieczy chłodzącej do silnika jest dłuższe niż w R5 - trzeba obciąć i zespawać albo kombinować z wężami gumowymi ostro...
wersja z 2 cewkami albo z modułem i kopuła - twoja sprawa, mi polecono wersję z kopułką i taką kupiłem... Dalej nie wiem dlaczego ta jest niby lepsza :-D
sprzęgło z 1,7 nie pasuje, będziesz musiał kupić z 2.0
kolektor wydechowy musisz mieć z 1,7 ten z 2.0 jesi inaczej wyprofilowany i nie mieści się
koło pasowe na wal - to od paska wielorowkowego - teoretycznie trzeba zmienić na to z 1,7, ale wg mnie będzie pasować to lagunowe... jeszcze tego nie obcykałem do końca ;-)
no i to tyle chyba...

: 24 maja 2009, 19:23
autor: wsmpw
dlaczego palec lepszy ?? bo tu masz 2 cewki które pewnie z 200 zł za sztuke kosztują więc...

: 24 maja 2009, 20:56
autor: eujot
Lodoo, dzięki za konkretną odpowiedź. Będę teraz szukał jakiejś Laguny niedaleko domu, aby mieć wszystkie części po ręką.

: 25 maja 2009, 05:49
autor: unikorn
Eeeee buła z masłem, prawie PnP :P Powodzenia w pracach ;)

: 25 maja 2009, 07:36
autor: lodoo
wsmpw pisze:dlaczego palec lepszy ?? bo tu masz 2 cewki które pewnie z 200 zł za sztuke kosztują więc...
a kopułka i palec, które się co jakiś czas zmienia 50zł...

z tego co pamiętam - ale to takie tylko skojarzenia - chodziło o elektronikę...
ta wersja z 2 cewkami jakaś bardziej awaryjna, czy co... nie chodziło o same cewki same w sobie tylko chyba coś innego...

a i jeszcze jedno:
na pewno nie szpila obrotomierz piątkowy podpięty pod wyjście obrotomierza z komputera laguny... a w wersji z modułem i kopułką podpinamy się pod moduł jak w 1,7 i działa...

: 30 maja 2009, 10:15
autor: eujot
Czyli jak kupię wersję z dwom cewkami, to będę miał problem z podłączeniem obrotomierza?

Wypatrzyłem taki oto silnik:

Obrazek

Jest z pompą wspomagania i klimatyzacji, które będą wykręcone. Czy może pojawić się problem z znalezieniem odpowiedniego paska? Ponadto silnik ma miskę aluminiową i sprzedający twierdził, że będę musiał ja wymienić na stalową z powodu innego mocowania osłony silnika (?).

Ponadto czy ten kolektor dolotowy na pewno się zmieści pod maska?

: 1 czerwca 2009, 08:56
autor: lodoo
zakładasz alternator z R5, koło pasowe wału z R5 i pasek z R5 ;-)
Właśnie - miska to też był ten problem... szczególnie przy turbo - bo trzeba dorobić króciec spływu oleju ;-) wersja na kopułkę ma stalową michę...
obrotomierz podłączysz - ale z laguny ;-) renówkowego nie (do wersji 2-cewkowej)

: 1 czerwca 2009, 09:28
autor: eujot
Dzięki za odpowiedź. Nadal jednak nie rozumiem w czym ma przeszkadzać miska aluminiowa? Jest inna? I tak przy swojej piątce nie mam osłony silnika.

Co do kola pasowego wału, to czy pasek z R5 podejdzie pod pompę wody?

: 1 czerwca 2009, 09:45
autor: lodoo
pompa wody jest taka sama jak w r5... gładkie koło o tej samej średnicy...

miska jest alu więc łatwo ją zniszczyć o glebę to raz, a dwa - nie będzie pasować dolne wzmocnienie rurowe między blokiem a skrzynią biegów - to które osłania koło zamahowe od spodu... jak masz miskę stalową, to to wzmocnienie wstawiasz z 1,7, a jak masz alu to nie pasi... (tak mi sięwydaje :-D) , a z 2,0 też nie pasuje do skrzyni JB3 (100%) - wlaśnie na weekend tego doświadczyłem :-/ - trzeba ciąć i spawać... Bez tego wzmocnienia nie radzę - ostatnia skrzynia zaczęła mi pękać od strony mocowania jej do silnika, na dole pod ostatnim mocowaniem bezpośrednim do bloku...

: 1 czerwca 2009, 15:37
autor: eujot
Kolejne piękne dzięki za informacje. Rezygnuję z wersji z dwoma cewkami. Zapłon w niej sterowny jest przez komputer, a nie przez aparat zapłonowy. Do tego aluminiowa miska olejowa, problemy z podłączeniem seryjnego obrotomierza.