Strona 1 z 1
Wymiana uszczelki pod głowicą
: 5 kwietnia 2009, 16:33
autor: djmonkey
Padła mi uszczelka i mam parę pytań w związku z tym :
1. Czy trzeba wymieniać śruby głowicy na nowe
2. Jakiej firmy najlepiej kupić uszczelkę
3. Czy jest konieczna zmiana oleju jeśli był wymieniany 3tys. km temu (podarunkiem ,że spuszczę cały płyn chłodniczy z bloku i głowicy i nie dostanie się do oleju)
4. Czym lub jakim środkiem zdjąć pozostałości uszczelki z bloku silnika
5. Z jakim momentem dokręcić głowicę
Silnik taki jak w stopce mego postu
: 5 kwietnia 2009, 17:56
autor: -=wasq=-
1) powinno sie
2) reinz goetze chociaz jak dobrze bedzie zrobione to glaser tez da rade
3) powinno sie mozna sprobowac tak jak piszesz
5) do glasera reinza dodaja instrukcje gdzie to jest napisane
: 5 kwietnia 2009, 18:37
autor: wsmpw
-=wasq=-, a erling?
: 5 kwietnia 2009, 19:45
autor: -=wasq=-
jak maibym wszystkie wymieniac to dnia by nie starczylo
pozatym reinz i goetze to czesto pierwszy montaz
: 6 kwietnia 2009, 07:42
autor: Piotrek
4. możesz spróbować czymś delikatnie zeskrobać. ja grubsze pozostałości zeskrobałem delikatnie nożykiem i potem oczyściłem papierkiem.
reszta j/w
: 6 kwietnia 2009, 21:10
autor: djmonkey
Jeżeli chodzi o śruby głowicy to ile one mogą kosztować . Bo niestety mam ograniczony budżet na ten miesiąc i myślę ze w 250 zeta bym się zmieści. Z planowaniem głowicy i dotarciem zaworów i czyszczeniem jej wychodzi ok 100-120zł .
: 7 kwietnia 2009, 05:51
autor: Piotrek
nie pamiętam za ile ja dokładnie kupowałem. ale za reinza dałem chyba 60zł, a uszczelka podobnie.
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
: 7 kwietnia 2009, 06:33
autor: żuwik
1. Ja nie wymieniłem.
2. Kupiłem Glasera, bo nic innego do mojego silnika nie jest już produkowane. Wyglądała bardzo porządnie.
3. Raczej tak. Płyn może śmignąć niezauważony. Lepiej dmuchać na zimne w tym wypadku.
4. Skrobałem.
5. Zależy od firmy uszczelki. Na Glaserze takie bzdury napisali, że dokręcałem jak fabryka zakłada.
: 19 maja 2009, 18:07
autor: maciekc
1. Śruby głowicy pracują w zakresie odkształceń plastycznych - są więc jednorazowe i wymienia się je na nowe, a już szczególnie po długim czasie pracy. Stare mogą nie wytrzymać.
2. Dobrej, np. oryginalną lub firmy, której Renault używa na pierwszy montaż. Nie warto tu oszczędzać.
3. A co to za koszt wymienić dodatkowo olej i filtr? Tym bardziej, że przecież nie wymieniasz uszczelki bez powodu, czyli gdzieś coś przecieka imożliwe jest, że płyny ustrojowe są nieco przemieszane. Nie musi być to widoczne. Płyn układu chłodzenia też zgodnie ze sztuką powinieneś wymienić.
4. Mechanicznie szpachelką z plastiku lub drewna. Doczyścić klockiem z drobnym papierem ściernym. Mowa o bloku.
Zapomniałeś o sprawdzeniu płaszczyzny głowicy i jej planowaniu jeśli nie spełnia norm serwisowych, a jest to najważniejsza czynność w całej zabawie. Krzywa głowica nie będzie dobrze przylegać i robotę będzie trzeba powtórzyć. W Warszawie mogę polecic firmę "Auto-szlif" z ulicy Parowcowej (planowanie ok. 70zł).
Przy okazji zobacz w jakim stanie są gniazda zaworowe w głowicy i czy zawory są szczelne. To dobry moment na naprawy w tym zakresie.
Nie staraj się tego zrobić najtańszym kosztem - to się później mści.
: 19 maja 2009, 20:50
autor: djmonkey
zawory lekko dotarłem specjalną pastą za pomocą przyssawki głowica była równa autko od tamtego czasu ma już zrobione ok 2500km może więcej i jest wszystko ok
całość kosztowała mnie tyle ile kosztowały uszczelki i śruby i nowy płyn chłodniczy bo stary był już przeźroczysty

pastę i przyrząd pożyczyłem ok kolegi który naprawia motocykle
