Strona 1 z 3
Zgrzyt 2-go biegu
: 19 marca 2009, 22:47
autor: Hawi
Mam problem i szukam rozwiązania przed niepotrzebnymi wymianami.
Może gdzieś było jednak nie znalazłem. Może nie dostanę linczu.
A więc.
Pisałem w temacie o mnie no ale to nie ten dział.
Jadąc i chcąc zrobić redukcję na 2 bieg następuje zgrzyt. Nawet przy wielokrotnym wkładaniu biegu. Tocząc się lub na postoju nie ma takich problemów.
Znalazłem już poduszkę silnika do kupienia jednak nie wiem czy to może być to. Dzieje się to tylko na tym biegu. Na trójce rzadkość.
Wyczytałem, że może to być łącznik zmiany biegów (ten krzywy pręt )

ale jak tak to nie mogę namierzyć gdzie kupić takie ustrojstwo.
Dzięki za wszystkie uwagi.
A skrzynia to 4 biegowa dla ścisłości.
: 19 marca 2009, 22:53
autor: wsmpw
hawryl pisze:
A skrzynia to 4 biegowa dla ścisłości.
czarodziejska

rzadko spotykana
najprawdopodobniej wygląda mi to na zużycie synchronizatora 2 biegu zastanowił bym się nad zmianą skrzyni na 5 biegową..

: 19 marca 2009, 22:56
autor: kabar
Mam ładną skrzyneczkę z Clio 1.2 z 1996 roku

za jedyne 100 zł

: 19 marca 2009, 23:02
autor: Hawi
No to nie fajnie

No widzę wydatki się zbierają
Hmm a to wszystko elegancko pasuje ? Czy trzeba czarodzieja żeby ją założył ?
Dlaczego czarodziejska? Co w niej takiego. Może czegoś nie wiem.
Propozycja fajna muszę pomyśleć.

: 19 marca 2009, 23:07
autor: graczu
wcale nie czarodziejska
4 biegowa ma dlugie przelozenia i mniej sie namachasz a i auto raczej bedzie bardziej dynamiczne (choc przy 1.1 i tak i tak sie nie poszaleje) 5 biegowa raczej srednio sie nadaje do 1.1, ale to moja opinia

chyba ze jezdzisz duzo w trasy tym autkiem to 5 bieg sie przyda
co do usterki - moze wystarczy regulacja wybieraka ? to wlasnie to krzywe cos miedzy drazkiem zmiany biegow a skrzynia

: 19 marca 2009, 23:14
autor: Hawi
Wolałbym nie ładować się w wymiany bo mam inne wydatki przy renacie... He He teraz dwie kobiety do dopieszczenia i wydawania pieniążków z konta.
Regulacja. Tzn? Ciemny jestem. Jakbyś się zapytał o system odseparowany i zagadnienia z hi-fi lub car-audio to odpowiedział bym śpiewająco.

Ale tutaj muszę się poddać.
Mogę poprosić o szczegółowe wyjaśnienie tej regulacji ?
: 20 marca 2009, 00:02
autor: kabar
graczu pisze:...4 biegowa ma dlugie przelozenia i mniej sie namachasz a i auto raczej bedzie bardziej dynamiczne (choc przy 1.1 i tak i tak sie nie poszaleje) 5 biegowa raczej srednio sie nadaje do 1.1...
Bardzo ciekawa opinia, w takim razie dlaczego już od kilkunastu lat nie ma 4 biegowych skrzyń w autach? Są za to 5, 6 i ostatnio nawet 7 biegowe?
Ta skrzynia pasuje P'n'P, beż żadnych przeróbek.
: 20 marca 2009, 00:10
autor: Hawi
Widzę, że jednak to będzie rozwiązanie

Daleko nie jest 50 zł w dwie strony około. He he.
Będę miał na uwadze twoją propozycję, dzięki. Jeśli nic się nie uda zrobić to wiem gdzie będę miał wycieczkę w następny weekend
Tak po chwili zastanowienia. To jest sama skrzynia ? Bo jak to wybierak np. to i tak będę musiał znaleźć i wymienić

.
Hmm...
: 20 marca 2009, 01:07
autor: kabar
Wybierak? czyli co?:> Jak chodzi o tą rurkę pod autem to nie ma potrzeby jej wymieniać. Jeśli jest krzywa - wyprostować i tyle. Poza tym pokasować większe luzy w samej dźwigni i połączeniach.
: 20 marca 2009, 08:01
autor: graczu
Do 47 konnego silnika ta 4 biegowa skrzynia jest wlasnie idealna wg mnie

5 bieg moglby sie przydac jedynie na autostradzie bo powyzej 110 sa duze obroty i po prostu jest glosno.
Jasne ze w dzisiejszych czasach przy ogromnych mocach/momentach takie skrzynie z 6 biegami sa nawet niezbedne. Ale wszyscy mowimy o autku z lat 80tych

: 20 marca 2009, 08:18
autor: lodoo
a ty myslisz ze przelozenia w skrzyni 4-biegowej 1 2 3 4 sa takie same

i w "5" tylko dolozyli dodatkowo 5 bieg??
wszystkie biegi sa "krotsze" i nie mecza tak silnika - mozna czesciej jezdzic w optymalnym zakresie obrotow...
zawsze skrzynia o wiekszej ilosci przelozen bedzie lepsza (oczywiscie dobrana pod dany samochod)...
ps. fajne sa nowe automatyczne skrzynie bodajze w mitsubishi - skrzynia bezprzelozeniowa (o nieskonczonej ilosci przelozen) i autko jedzie tak, ze przy dodaniu gazu utrzymuje stala wartosc obrotow przy jakich jest maksymalny moment i przyspiesza zmieniajac przelozenie - fajnie to wyglada - obrotomierz stoi a auto sie zbiera

: 20 marca 2009, 17:40
autor: unikorn
To i ja przybiję.
Mam 5 biegową skrzynie, gdzie mieszkam wiadomo, a 5 bieg jest moim standardowym do jazdy po mieście, więc nie bajdurz o długich trasach.
: 20 marca 2009, 21:31
autor: vino1986
wsmpw pisze:najprawdopodobniej wygląda mi to na zużycie synchronizatora 2 biegu
moim zdaniem to moze byc wlasnie przyczyna zgrzytu skrzyni... sprawdz od razu w jakim stanie jest tarcza sprzeglowa i docisk jak skrzynie bedziesz sciagal... bo moze byc malo tarczy i dlatego tez zgrzytac moze...
: 20 marca 2009, 23:40
autor: graczu
Lodoo pisze:a ty myslisz ze przelozenia w skrzyni 4-biegowej 1 2 3 4 sa takie same

i w "5" tylko dolozyli dodatkowo 5 bieg??
wszystkie biegi sa "krotsze" i nie mecza tak silnika - mozna czesciej jezdzic w optymalnym zakresie obrotow...
zawsze skrzynia o wiekszej ilosci przelozen bedzie lepsza (oczywiscie dobrana pod dany samochod)...
a czy napisalem cos innego ?
napisalem ze 4 biegowa jest dluzsza
ok, mozna jezdzic optymalnie - tylko ze przy tym ciagle machasz drazkiem, a przy 47 koniach i malym momencie musisz robic to czesto

ten silnik nie jest elastyczny
co kto woli, wg mnie na zakorkowane miasto nie ma co sie rzucac na 5 bieg
: 20 marca 2009, 23:43
autor: kabar
graczu pisze:przy 47 koniach i malym momencie musisz robic to czesto

ten silnik nie jest elastyczny
Dlatego tym bardziej skrzynia 5 biegowa jest lepsza. Masz mniejsze różnice między poszczególnymi przełożeniami.