Strona 1 z 2

Dawne dzieje - czy dziś to są tego konsekwencje?

: 13 marca 2009, 19:14
autor: Rooster
Witajcie.

Gdy parę lat temu mój tata kupił mamie naszą (czyt. moją) Renatkę, niby było wszystko fajnie, ale dowiedzieliśmy się, że auto było wcześniej po dachowaniu... groźnym.

Nie ma co. Widac to było że jakaś buda była z odzysku: mnóstwo szpachli i pod nią niezbyt dobrze usunietych szczątek rdzy. Jednak właściwie, to to nie jest o samo auto co poprzednie. Tzn, właściwie nie kupiliśmy samochodu po dachowaniu, tylko inny, z ocalałym silnikiem z tamtego powypadkowego.

Znalazłem książkę naprawczą do Renault 5 wydawnictwa WKŁ, i potwierdziło się:
mój model to jest dokładnie Renault 5 Five (poznałem po desce rozdzielczej)...
ale ten model miał montowany silnik 1.1. A ja mam pod maską 1.4 mono. Moja matka zawsze się skarżyła że R5 nie schodzi ze spalaniem poniżej 9 litrow na 100. Autko nasze poszło do mechaniora. Nadłubał, nadłubał i wydłubał praktycznie nic, oprócz niekoniecznie słusznej diagnozy, że przyczyną tego jest komputer z 1.1 podpiety do 1.4 ze swapu z powypadkowego R5 nie-Five.

Po pierwsze - czy miał rację?
Po drugie, jeśli ma rację, że komp i silnik nie współgrają ze sobą, to czy to ma też jakieś odbicie na moim innym problemie?
http://www.forum.renault5.pl/viewtopic. ... 2677#52677

: 13 marca 2009, 19:29
autor: lodoo
pojechales do piekarza nie do mechanika...
nie jedz do niego wiecej
komputer z 1,1 hahahahhahaha
zacznij od dokladniejszego przestudiowania tej ksiazki co masz to raz... a potem serwisowki... tylko prosze nie pytaj skad ja wziac...

nigdy zadne R5 nie mialo 1,1 na wtrysku... tylko i wylacznie 1-gardizelowy gaznik...

jedyne co jest podobne do 1,1 z komputerem to wlasnie 1,4... i oprocz 1,7 nie bylo juz innych silnikow z komputerami w R5...

wydaje mi sie ze po desce nie da sie poznac wersji... desek byly w sumie 3 rodzaje... campusowa brzydka kwadratowa, taka bez wlotow na srodku i bez schowka pasazera, i wersja z wlotami i schowkiem... (pomijam kolory)
mysle tez ze five to nie tylko 1,1, byly tez inne pojemnosci z wyposazeniem "five"... oraz 1,1 nie "five"

spalanie 1,1 wcale nie jest mniejsze od 1,4 a niekiedy wieksze, trudno wymodzic cos ze spalaniem, jak tak pali to tak bedzie palic - to nie tico... 9/100 pali mi 1,2 (miasto) i jezdze i juz... po ostatnich "przygodach" WSMPW'a szczerze watpie, ze uda ci sie zmniejszyc spalanie...

o spalaniu tez duzo na forum bylo - poszukaj a sie przekonasz ze raczej nie warto z tym walczyc... szkoda kasy i nerwow ;-)

: 13 marca 2009, 19:29
autor: kabar
Renault 5 Five to inaczej Campus, czyli najbiedniejsza wersja. Były na początku z silnikami 1.1, ale później były 1.4 mono. Nie podejrzewam żeby był to problem z kompem.
Trzebaby zrobić pełną diagnostykę żeby sprawdzić co jest przyczyną dużego spalania. Może być wiele, sonda lambda, czujnik temp, zużycie silnia, niska kompresja, i dużo innych...

: 13 marca 2009, 19:50
autor: Rooster
Prosze bardzo: moja deseczka, lipna i biedna, pod spodem jest podpis

Obrazek

a skoro w moim aucie jest ta deska, wiec jest to chyba jednak R5 Five...

Obrazek

To skoro ja mam Five, a wg tej tabelki Five'ki miały 1.1, to skąd się wziął 1.4 na przedniej osi i czy to w takim razie jest faktycznie swap iiiiiiii...... czy to ma jakiś związek z jakimikolwiek problemami z działaniem serduszka o pojemnosci jednak tych 1.4 litra?

EDIT

Tak w ogole to dlaczego ja mam jeszcze biedniejszą deske niz Five? nie mam zegarka na lewo od predkosciomierza we wnece, i nie mam klapki w polce u nog pasazera - mam polke na gorze i na dole, bez klapki O.o

: 13 marca 2009, 19:58
autor: kabar
Nie chce mi się powtarzać więc nie będę :-)

: 13 marca 2009, 20:06
autor: Rooster
Kabar pisze:Nie chce mi się powtarzać więc nie będę :-)
Dobra, przyjąłem xD

Ale raczej sam swap byl, bo auto faktycznie mialo na poczatku problemy z numerami tabliczek znamionowych... tylko ze moze jednak faktycznie z jakiegos innego 1.4 byl swapniety do budy 1.4 Five?

Tu akurat wynika z tego ze jednak nie powodowaloby to raczej zadnych problemow.

: 13 marca 2009, 20:12
autor: corey16
zobacz sobie temat mojego polowania, jest tam taka żółta renia, ona ma silnik 1.4 jakiś tam wtrysk a ma taka sama deskę co Ty.
ja mam R5 TL z silnikiem 1.4 gaźnik z R19 i zegarami z R19. z biegiem czasu mogą się różne rzeczy zdarzyć

: 13 marca 2009, 21:05
autor: wsmpw
hmmm jesli chodzi o spalanie to wiele czynników może to powodować tak jak pisałKabar, ;-)

: 13 marca 2009, 22:19
autor: Rooster
wsmpw, taaa, juz czytalem twoj watek, i raczej takiej zabawy powtarzac nie bede, zwlaszcza ze auto juz zmierza w jednym kierunku - agonii w polach i lasach i wywiezieniu na zlom bez papierow.

A te obroty? (link w pierwszym poscie)

: 13 marca 2009, 22:38
autor: wsmpw
uszczelka między kolektorami .. spróbuj zdjać obudowe filtra odpalić i zatkać ręką szczelnie kanał dolotowy powietrza do przepustnicy jak zacznie zwalniać to gdzieś lewe wiatry

: 13 marca 2009, 23:23
autor: żuwik
Kyrje elejson...

Stary, nie wczuwaj się tak w książkę WKŁ, to nie encyklopedia.

Masz zwykłą deskę z wersji ubogiej, i jak naprawdę masz five'a, to tam był 1.1 tylko i wyłącznie. Tyle że nie wiemy czy masz five'a, bo tego się nie stwierdza po książce WKŁ. I tak w kółko, bo pętla się zrobiła.

Jedno jest pewne - komputera z 1.1 nie masz, bo 1.1 nie miały komputerów. Śpij spokojnie.

: 14 marca 2009, 00:31
autor: Rosic
Zależy który rok, bo po 90 tez były five, miały trochę inny znaczek i oprócz 1.1 były też w dieslu. No ale tak czy siak 1.4 w prawdziwym Five nie było nigdy :) Sam miałem Five jako pierwszą Renufkę. Co do spalania w zime miasto 10/100, lato miasto 7-8/100 trasa śr. prędkość 90-100 5/100.
1.4 moim zdaniem było wyraźnie ekonomiczniejsze bo raczej nie paliło nigdy więcej niż 8/100, a jak ktoś umiał jeździć to zszedł nawet niżej (1.4 na gaźniku).


ps. chyba, że masz coś co było nazwane Five - Saga i produkowali to od 1993 roku. Ubogie wnętrze, ale silnik 1.4.

: 14 marca 2009, 16:00
autor: żuwik
IMHO Saga była tym nowszym Five'm i miała tylko 1.1 i 1.6D.

: 14 marca 2009, 19:18
autor: rocker
1.4 BYŁ produkowany. Five -Saga w latach 93-96 :lol: Ostatni model r5 :-(

: 14 marca 2009, 20:03
autor: Rooster
No to już nie wiem xD Skołowało mi się w głowie.

Dawno temu była mowa, że moje autko jest po swapie. Budy nie dało się ponoc zidentyfikowac jesli chodzi o rocznik. Moze mi sie uda z tabliczki znamionowej.... Pamietam ze ojciec przywiózl ja to jeszcze koles wrzucil do bagaznika zapasowy drugi silnik, ktory nota bene poszedl potem na zlom bo byl ruina (taki hłyt marketingowy).

Jak będę miał czas, to moge zrobic foty autka, gdzie co trzeba, to moze ktos bardziej doswiadczony oceni... Jesli chcecie, co mam obfotografowac?