Strona 1 z 2

Zbyt wysokie wolne obroty w Renault 5 1.4 Super

: 13 lutego 2009, 19:28
autor: bartoszm
W samochodzie są zbyt wysokie wolne obroty, co może byc tego przyczyną.

: 13 lutego 2009, 19:36
autor: maciek od iwony
Witam kolegę.Jak poszukasz w dziale technicznym na pewno znajdziesz na 95% odpowiedz na trapiące pytanie :lol:

: 13 lutego 2009, 19:41
autor: bartoszm
Dzięki będe szukac

: 14 lutego 2009, 17:38
autor: tommies
Jak 1.4 monowtrysk to pisalem juz jak to rozwiazac.

Re: Zbyt wysokie wolne obroty w Renault 5 1.4 Super

: 20 lutego 2009, 19:11
autor: maciekc
bartoszm pisze:W samochodzie są zbyt wysokie wolne obroty, co może byc tego przyczyną.
Sprawdz silniczek przy przepustnicy. Mozesz go wykrecic i podac na niego +12V(tylko nie pamietam na ktore piny). Powinien sie wsuwac badz wysuwac, po zmianie polaryzacji powinien pojsc w druga strone.
U mnie padl tak ze mialem 6000rpm na jalowym.
Wsadzilem silniczek od drukarki hp i juz z 1,5 roku dziala bez zarzutu.

: 21 lutego 2009, 00:22
autor: wsmpw
maciekc pisze:Wsadzilem silniczek od drukarki hp i juz z 1,5 roku dziala bez zarzutu.
hmm ciekawe jak to rozwiązałeś możesz pokazać?

: 21 lutego 2009, 23:12
autor: maciekc
wsmpw pisze:
maciekc pisze:Wsadzilem silniczek od drukarki hp i juz z 1,5 roku dziala bez zarzutu.
hmm ciekawe jak to rozwiązałeś możesz pokazać?
Dokladnie juz nie pamietam jak to bylo...

Ale zgrubsza bylo tak drukarka hp 840c bodajze stala w piwnicy wiec ja przynioslem rozebralem na czesci i dorwalem piekny silniczek ktory wymiarami przypominal tamten.
Jak odkrecimy silniczek od przepustnicy to sklada sie on tak jakby z dwoch czesci - silnika i przekladni. Odkrecilem silniczek od przekladni i w to miejsce wstawilem silniczek z hp - prawie idealnie pasowal - trzeba bylo dobrac tylko odpowiednia zebatke(prawie sie udalo - troche rzezi jak sie wsuwa i wysuwa).
Oczywiscie zeby to dobrze spasowac trzeba bylo powiercic troche w tym plastiku i poszlifowac. Mysle ze kazdy silniczek na 12V da rade tam wstawic po drobnych przerobkach.

Na silniczek zalozylem jeszcze opakowanie z dezodorantu(taki z kulka) co by sie zabardzo woda na niego nie lala - oryginalny byl bardziej sczelny. Jednak juz dosyc dawno opakowanie odpadlo i jezdzi bez, jak narazie chodzi...

Moge wrzucic zdjecia jak to z zewnatrz wyglada w przyszlym tygodniu.

: 22 lutego 2009, 13:07
autor: kuba
Wymien uszczelke miedzy kolektorami i bedzie git

: 3 października 2010, 20:29
autor: kampinek
a ja wymieniłem uszczelke, silniczek dziala a obroty nadzal szaleją, Moze jakies inne sugestie?

: 3 października 2010, 20:53
autor: wsmpw
sonda czujniki w kolektrorze temperatury powietrza i samego kolektora

: 4 października 2010, 08:26
autor: tommies
No dobra - uszczelkę wymieniłeś - ale czy EGR jest sprawny? Wywal go i zaślep to szczelnie w cholere.

: 6 października 2010, 08:44
autor: karo3003
z własnego doświadczenia powiem że najlepszym rozwiązaniem jest wymiana na gaźnik :) ten monowtrysk to bardzo niewdzięczne urządzenie...

: 6 października 2010, 20:17
autor: tommies
A ja przekornie napisze - gaźnik to zabytek klasy zerowej i jego miejsce jest w muzeum, no może jeszcze chwilkę w kosiarkach i piłach spalinowych. Prawidłowo naprawiony 1.4 mono odwdzięcza się małym spalaniem i łatwym bezobsługowym rozruchem.

: 6 października 2010, 20:49
autor: kabar
Popieram :-)

: 6 października 2010, 21:29
autor: karo3003
no jak się wyda równowartość całego samochodu na wymianę tego, śmego i owego to przy odrobinie szczęścia faktycznie może i podziała do czasu aż się nie popsuje... Swego czasu nie rozumiałem niechęci niektórych do monowtrysku ale teraz sam widzę że to nie jest zbyt udane urządzenie...