kilka informacji na temiat zmian w aucie
: 9 lutego 2009, 23:09
1. Bez problemu może usunąć Pan tylną kanapę wraz z pasami bezpieczeństwa. Po dokonaniu przebudowy trzeba dokonać badania technicznego z opisem zmian dokonanych w pojeździe. Koszt takiego badania (jeżeli nie ma instalacji gazowej) wynosi 180 złotych. Otrzymuje Pan zaświadczenia na podstawie których dokonuje się zmiany zapisu w dowodzie rejestracyjnym przez Wydział Komunikacji.
2. Nie ma przeciwwskazań do wstawienia klatki bezpieczeństwa pod warunkiem iż jej wykonanie nie będzie stwarzało niebezpieczeństwa dla osób znajdujących się w pojeździe.
3. Fotele kubełkowe muszą posiadać homologację, zagłówki, być miękko wyściełane. Ponadto muszą posiadać regulację położenia i być prawidłowo, stabilnie zamocowane do konstrukcji pojazdu.
4. Pasy bezpieczeństwa muszą posiadać homologację, punkty kotwiczenia oraz mechanizm blokady bezwładnościowej. Stan techniczny pasów nie może budzić żadnych wątpliwości (nieuszkodzone)
5. Jeśli chodzi o przerobienie hamulca awaryjnego to trzeba pamiętać:
- musi działać przynajmniej na koła jednej osi
- cały układ hydrauliczny musi być niezależny od układu hydraulicznego hamulca roboczego (w przypadku awarii hydrauliki hamulca roboczego musi mieć Pan inny skuteczny, niezależny układ)
- regulowana intensywność hamowania
- hamowanie za pomocą hamulca awaryjnego musi odbywać się z możliwością trzymania przynajmniej jednej ręki na kole kierownicy
Trzeba pamiętać że hamulec „ręczny” przeważnie pełni również funkcję hamulca postojowego. Czyli w tym przypadku Pana układ musi również zapewniać unieruchomienie pojazdu podczas nieobecności kierowcy w pojeździe i co jest bardzo ważne musi być uruchamiany za pomocą urządzenia mechanicznego.
6. Nie ma przeszkód, aby zamontować dodatkowe osłony podwozia. Trzeba jedynie pamiętać, żeby nie wystawały poza obrys pojazdu i w żaden sposób nie stwarzały zagrożenia dla innych uczestników ruchu drogowego.
7. Zbiornik paliwa musi posiadać homologację oraz nie może być zamontowany w przestrzeni pasażerskiej.
8. Jeśli chodzi o oświetlenie pojazdu oprócz reflektorów oryginalnych może Pan zamontować dwa światła przeciwmgielne przednie – jeżeli pojazd nie jest wyposażony w nie fabrycznie (nie mogą być umieszczone niżej niż 250 mm od podłoża i nie wyżej niż światła mijania, dodatkowo włączenie świateł przeciwmgielnych przednich musi być sygnalizowane wewnątrz pojazdu zieloną kontrolką). Dozwolone są również dodatkowe dwa światła drogowe (suma wszystkich nie może przekroczyć jednak czterech sztuk). Jeśli chodzi o rozmieszczenie nie ma specjalnych wymagań. Trzeba jednak pamiętać, że dodatkowe światła drogowe mogą być włączane osobnym przyciskiem, natomiast wyłączenie wszystkich świateł drogowych musi odbyć się za pomocą jednego przełącznika.
9. Wskazane jest wykonanie opinii rzeczoznawcy samochodowego po dokonaniu zmian. Opinia powinna dotyczyć jak dokonane zmiany wpływają na bezpieczeństwo jazdy i ochronę środowiska.
info z okregowej stacji kontroli pojazdow
2. Nie ma przeciwwskazań do wstawienia klatki bezpieczeństwa pod warunkiem iż jej wykonanie nie będzie stwarzało niebezpieczeństwa dla osób znajdujących się w pojeździe.
3. Fotele kubełkowe muszą posiadać homologację, zagłówki, być miękko wyściełane. Ponadto muszą posiadać regulację położenia i być prawidłowo, stabilnie zamocowane do konstrukcji pojazdu.
4. Pasy bezpieczeństwa muszą posiadać homologację, punkty kotwiczenia oraz mechanizm blokady bezwładnościowej. Stan techniczny pasów nie może budzić żadnych wątpliwości (nieuszkodzone)
5. Jeśli chodzi o przerobienie hamulca awaryjnego to trzeba pamiętać:
- musi działać przynajmniej na koła jednej osi
- cały układ hydrauliczny musi być niezależny od układu hydraulicznego hamulca roboczego (w przypadku awarii hydrauliki hamulca roboczego musi mieć Pan inny skuteczny, niezależny układ)
- regulowana intensywność hamowania
- hamowanie za pomocą hamulca awaryjnego musi odbywać się z możliwością trzymania przynajmniej jednej ręki na kole kierownicy
Trzeba pamiętać że hamulec „ręczny” przeważnie pełni również funkcję hamulca postojowego. Czyli w tym przypadku Pana układ musi również zapewniać unieruchomienie pojazdu podczas nieobecności kierowcy w pojeździe i co jest bardzo ważne musi być uruchamiany za pomocą urządzenia mechanicznego.
6. Nie ma przeszkód, aby zamontować dodatkowe osłony podwozia. Trzeba jedynie pamiętać, żeby nie wystawały poza obrys pojazdu i w żaden sposób nie stwarzały zagrożenia dla innych uczestników ruchu drogowego.
7. Zbiornik paliwa musi posiadać homologację oraz nie może być zamontowany w przestrzeni pasażerskiej.
8. Jeśli chodzi o oświetlenie pojazdu oprócz reflektorów oryginalnych może Pan zamontować dwa światła przeciwmgielne przednie – jeżeli pojazd nie jest wyposażony w nie fabrycznie (nie mogą być umieszczone niżej niż 250 mm od podłoża i nie wyżej niż światła mijania, dodatkowo włączenie świateł przeciwmgielnych przednich musi być sygnalizowane wewnątrz pojazdu zieloną kontrolką). Dozwolone są również dodatkowe dwa światła drogowe (suma wszystkich nie może przekroczyć jednak czterech sztuk). Jeśli chodzi o rozmieszczenie nie ma specjalnych wymagań. Trzeba jednak pamiętać, że dodatkowe światła drogowe mogą być włączane osobnym przyciskiem, natomiast wyłączenie wszystkich świateł drogowych musi odbyć się za pomocą jednego przełącznika.
9. Wskazane jest wykonanie opinii rzeczoznawcy samochodowego po dokonaniu zmian. Opinia powinna dotyczyć jak dokonane zmiany wpływają na bezpieczeństwo jazdy i ochronę środowiska.
info z okregowej stacji kontroli pojazdow