Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Licznik- zegary, co pasuje BEZ PROBLEMU

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

podpinasz do modulu pod to 3-pinowe zlacze w ktorym masz zasilanie mase i wyjscie na obrotomierz
corey16

Post autor: corey16 »

już mam, DZIAŁA :mrgreen: :mrgreen:
Dzięki Panowie
vino1986

Re: Licznik- zegary, co pasuje BEZ PROBLEMU

Post autor: vino1986 »

rafantek pisze:Jak juz pisalem gdzies tam, padł mi predkosciomierz, wiec moze by calosc wymienic?

A nie chcesz sie starego pozbyc bo potrzebna by mi byla szybka do licznika do starej 5 :)

Ew zanabede oryginalne, lub pasujace :)
rafantek

Post autor: rafantek »

niestety nie kupilem nowych wiec nie poratuje, ale jesli bym zanabyl nie widzie problemu.
vino1986

Post autor: vino1986 »

juz mam nawet 4 liczniki w tym 2 na czesci powiedz czy potrzebujesz jeszcze licznika :?: bo jak tak to mozemy sie dogadac co i jak...
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

Chciałbym podmienić zegary z wersji TL 1.4 na takie z obrotkiem i wskaźnikiem temp. cieczy, bo miałem osobno nowy obrotomierz niewiadomego pochodzenia, czyli cuś w rodzaju podróbki?? i oczywiście ostatnio się popsuł... zostały mi tylko dziurki po nim na pamiątkę :[ Chciałbym tanio coś kupić np. z 19 bo więcej jest tego na allegro i szrotach. Coś takiego jak tu - http://allegro.pl/renault-19-1-7-liczni ... 24517.html Pytanie czy dam rade to zrobić samemu przy pomocy jakiejś serwisówki lub przy waszej pomocy??? w serwisówce do R5 super znalazłem schematy trzech zegarów ale żadne nie pasują mi do tych z r19 tam są zwykłe od TL, jakieś inne ale bez obrotka z tego co widzę i chyba zegary do turbo...??? robił ktoś kiedyś przekładkę zegarów?? i mógłby pomóc w tym temacie Może ktoś dysponuje odpowiednim schematem?? Zależy mi przede wszystkim na temp cieczy i lepszym podświetlaniu niż w tych zwykłych zegarach które przynajmniej u mnie świecą tragicznie, a nie chcę też we wnętrzu robić choinki z auta...
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

były jakieś zegary z obrotomierzem i wskaźnikiem do kupienia ostatnio na klubowym.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

jeżeli chodzi ci o te do tommiesa to zasadniczo się nie różniły od tych....
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Tak na szybko to zegary od R19 różnią się przede wszystkim przednią obudową - R19 ma inaczej wyprofilowaną, więc trzeba przerobić tą z R5. Jest też drobna różnica w rozmieszczeniu kontrolek np. zamieniona jest kontrolka saania ze świecami żarowymi.
Ale ogólnie bez większych problemów pasuje.
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

No tylko nie zapominajcie że ja mam zegary z TL a nie te podobne do tych z GTX tylko że bez obrotka i wskaźnika temp Wg serwisówki były trzy wersje a raczej cztery bo jeszcze model five, ale umawiamy się że jego pomijamy, bo to jest już całkiem inna bajka. Ja mam tę pierwszą w serwisówce wersję zegarów - lampki kontrolne na dole a nie po bokach i... o właśnie!!! - kwadratowy prędkościomierz! Przy tym to będzie robota na ruskie godziny
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

W czym widzisz problem masz przecież wszystkie piny rozpisane w serwisówce więc tylko będziesz musiał pozmieniać piny we wtyczkach.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

Będziem walczyć!:) Tymczasem zadam być może głupie dla niektórych pytanie - w którym miejscu na wskaźniku temp cieczy jest 90 albo 100 stopni celsjusza?? Albo inaczej jak jest wyskalowana ta podziałka?:) Wie ktoś jak podłączyć wskaźnik ciśnienia oleju?
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

A-30st B-60st C-90st D-120st
ciśnienia czy poziomu oleju?? jeśli poziomu to w zegarach masz taką wtyczkę 2 pinową i ona jest odpowiedzialna za wskaźnik
Załączniki
tempgg.JPG
tempgg.JPG (5.57 KiB) Przejrzano 630 razy
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

Miałem takie zegary jak te:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 16dec.html
Zmieniałem na takie jak z GTX'a. Po zamianie obrotek działał.
Wskaźnik temperatury nie. Pomijając, że należało zmienić czujnik na 2-pinowy, okazało się, że w instalacji elektrycznej brakowało kabelka do wskaźnika, był tylko ten na kontrolkę.
Wystarczyło poprowadzić nowy, podpiąć w odpowiednie miejsce i działa :lol:
Pewnie z olejem jest podobnie. Napewno musisz puścić nowe kabelki, bo w zwykłych wersjach ich brak. A schematy wszystkich instalacji zamieszczałem niedawno. Tam wszystko znajdziesz :okok:
Schematy : viewtopic.php?t=8660
Acha do wskażnika ciśnienia oleju musisz mieć zegary GTE/GTT, bo pozostałe miały tylko poziom oleju. No i jeszcze odpowiedni czujnik (bączek ;) ) http://www.re5pect.pl/index.php?product ... rod_id=327
Ostatecznie możesz założyć dodatkowy wskaźnik/zegar. Kompletne zestawy na alledrogo :)
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

Zmieniałem na takie jak z GTX'a. Po zamianie obrotek działał.
Wskaźnik temperatury nie. Pomijając, że należało zmienić czujnik na 2-pinowy, okazało się, że w instalacji elektrycznej brakowało kabelka do wskaźnika, był tylko ten na kontrolkę.

Nie jestem elektrykiem, więc za bardzo wypowiadać się nie mogę, ale w "kochanym" mono jest czujnik 2 pinowy typu alpin i podpinałem kiedyś pod jeden z kabelków wskaźnik od skody 105 i działał :> Mam nadzieję że ten kabelek idzie do zegarów i to będzie działać.... Ty miałeś wcześniej te zegary z GTL, więc miałeś z górki, u mnie jest gorzej... Chodziło mi właśnie o wskaźnik poziomu oleju bo jeśli jest w misce to go sobie zamontuję
ODPOWIEDZ